تكرار رژيم‌هاي گرسنگي و پرخوري‌هاي پي در پي، عامل افزايش وزن مفرط مي‌شود كه انباشتگي چربي‌ها را در هر رفت و برگشتي بیش از پيش مي‌سازند، چرا كه سيستم‌هاي حیاتی بدن انسان در پاسخ به کمبود شدید مواد غذایی مقاومت در برابر كاهش چربي‌ها را آغاز مي‌كنند.

ادامه يافتن تحمل گرسنگي باعث مي‌گردد فرمان‌هاي ژنتيكي مركز كنترل سيري و گرسنگي را به ايجاد ولع خوردن وا ‌دارد تا به هر ترتيبي كه شده فرد ماده قابل خوردني را به چنگ آورد و هم‌زمان با اين تغييرات برنامه، سوخت و ساز بدن را نيز کاهش مي‌دهد تا ذخاير انرژي بدن بیشتر شود.

در اثر بكار افتادن اين مكانيسم حفاظتي قسمتي از عضلات نيز به تحليل می روند تا از يك طرف از مصرف انرژي توسط عضلات كاسته شود و از طرف ديگر از پروتئين‌هاي عضلات مصرف شده، گلوكز مورد نياز مغز ساخته و پرداخته شود.

نتیجه این روند مقاومت بدن در برابر کاهش وزن علیرغم نخوردن غذای زیاد است و همچنین افزایش بیش از پیش چربیهای دور کمر و شکم!!!!

 

برای دریافت رژیم لاغری و دریافت رژیم چاقی به ایـن لیـنـــک مراجعه کنید.

 

 

بالا و پایین رفتن مکرر وزن موجب کاهش روند کاهش وزن می شود

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.