«اطلاعیه مهم»

چربی های شکم و پهلو یکی از بزرگترین معضلاتی هستند که افراد را به خود درگیر کرده است. شاید تصور کنید رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو تنها مخصوص افرادی است که وزن زیادی دارند و چاق به نظر می آیند. اما این تصور کاملا اشتباه است و افراد لاغر نیز ممکن است به این نوع از چربی ها گرفتار شوند.

به همین منظور در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین رژیم های غذایی مخصوص از بین بردن چربی های این ناحیه از بدن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با رعایت این رژیم ها از اندامی ایده آل و متناسب برخوردار شوید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

بهترین انواع رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو چیست؟

چربی های شکم و پهلو که چربی های احشایی نامیده می شوند در صورت از بین نرفتن، عامل اصلی ابتلا افراد به دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، مشکلات کبدی و غیره هستند. به همین دلیل شاخص توده بدنی BMI گزینه مناسبی جهت تشخیص چربی های این ناحیه از بدن نیست. زیرا افراد لاغر با وزن کم در صورتی که دارای چربی های شکم و پهلو باشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های ذکر شده قرار دارند.

از بین بردن چربی های این ناحیه ممکن است کمی دشوار باشد با این حال انجام ورزش و رعایت رژیم های غذایی به شما کمک می کند تا هر چه سریع تر به اندام متناسب خود دست پیدا کنید. در ادامه انواع رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو را عنوان می کنیم که از نظر علمی تاثیرات آنها به اثبات رسیده است.

فیبر محلول معجزه ای باور نکردنی

فیبر محلول سبب جذب آب به خود می شود تا در زمان خوردن غذا و عبور آن از سیستم گوارشی به کند شدن سرعت آن کمک کند. به واسطه ژلی که با مصرف این ماده در بدن تولید می شود، افراد احساس سیری خواهند کرد. در نتیجه غذای کمتری را مصرف می کنند. از این رو کاهش وزن به صورت خود به خود اتفاق خواهد افتاد.

فیبر محلول میزان کالری غذای جذب شده توسط بدن را نیز کاهش می دهد. مطالعات علمی صورت گرفته در این زمینه روی ۱۱۰۰ نفر، نشان می دهد که مصرف ۱۰ گرم فیبر محلول به طور روزانه در یک دوره ۵ ساله، ۳٫۷ درصد از چربی های شکم و پهلو را کاهش خواهد داد. در ادامه غذاهایی که حاوی میزان زیادی فیبر محلول هستند را نام می بریم.

  • دانه های کتان
  • رشته فرنگی
  • آووکادو
  • حبوبات
  • تمشک
  • جوانه ها
  • غلات

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو با پروتئین ها

یکی دیگر از منابع مفیدی که سبب کاهش چربی های شکم و پهلو می شود، پروتئین ها هستند. این مواد مغذی در کنترل وزن نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. مصرف پروتئین ها سبب ترشح هورمون سیری PYY می شود که این امر کاهش اشتها را در بر خواهد داشت.

همانطور که می دانید چربی ها با مصرف مواد غذایی مضر به بدن راه پیدا می کنند. از این رو تغییر رژیم غذایی مهمترین عامل در از بین بردن آنها عنوان می شود. همچنین پروتئین ها با افزایش متابولیسم بدن در زمان کاهش وزن، به حفظ عضلات شما کمک بسیاری خواهند کرد.

طبق مطالعات علمی در رابطه با نحوه از بین بردن چربی های شکم و پهلو، این ماده بسیار مفید عامل مهمی در کاهش چربی های این نواحی از بدن در نظر گرفته می شود. منابع مهم پروتئین در رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو را از مواد غذایی زیر دریافت کنید.

  • ماهی
  • گوشت بدون چربی
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • لوبیا

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

مصرف روغن ماهی

روغن ماهی یکی از مواد بسیار مغذی و مفید در از بین بردن چربی های شکم و پهلو عنوان می شود. این روغن در ماهی ساردین، شاه ماهی، آنچو و سالمون به وفور وجود دارد که مصرف این رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو سبب می شود تا اسید های چرب امگا ۳ که جز چربی های مفید و غیر اشباع در رژیم غذایی هستند به بدن شما راه پیدا کنند.

همچنین مصرف ماهی های چرب به عنوان منابع سرشار از پروتئین، در محافظت از بدن شما نیز تاثیر گذار هستند. در صورتی که به روغن ماهی دسترسی ندارید، مکمل های آن را تهیه کنید و با مصرف آن به صورت روزانه، از شکمی صاف و به دور از چربی های اضافی برخوردار شوید.

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

سبزیجات پخته به جای خام

سبزیجات موادی بسیار سالم و مفید برای بدن هستند که منبع مهمی از ویتامین ها به شمار می روند. از این رو باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. با این حال مصرف سبزی های خام سبب می شود تا بدن فعالیت بیشتری جهت تجزیه آنها انجام دهد. از این رو تلاش معده و دستگاه گوارش برای تجزیه این مواد افزایش خواهد یافت. به همین دلیل مصرف سبزیجات بخارپز تلاش های اضافی معده را کاهش داده و انرژی بیشتری را صرف از بین بردن چربی های شکم و پهلو خواهد کرد.

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

غذاهای پروبیوتیک در رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

باکتری هایی که در روده وجود دارند در هضم غذا تاثیر گذار هستند. هر گونه اختلال در تعادل این باکتری ها سبب می شود تا شکم حالت برآمده و پف به خود بگیرد. غذاهای پروبیوتیک تمایل شما به مصرف مواد قندی را کاهش می دهد. از این رو روده تحریک می شود تا هضم غذا را به درستی انجام دهد.

همانطور که می دانید مواد قندی از جمله موادی هستند که به بدن می چسبند و سوزاندن چربی شکم و پهلو را با سختی مواجه خواهند کرد. در واقع پروبیوتیک ها باکتری هایی عنوان می شوند که در برخی از غذاها و مکمل ها وجود دارند و به سلامت بدن و هضم غذا کمک بسیاری می کنند.

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

سرکه سیب ماده ای شگفت انگیز

یکی از بهترین موادی که مصرف روزانه آن در رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو توصیه می شود، سرکه سیب است. این ماده علاوه بر کاهش چربی های شکم به کاهش سطح قند خون نیز کمک می کند. به دلیل وجود اسید استیک در سرکه سیب، چربی های مضر بدن که در ناحیه شکم و پهلو جمع می شوند، به راحتی طی چند هفته از بین خواهند رفت.

از این رو مصرف روزانه دو الی سه قاشق از این ماده ضرری برای بدن ندارد. در زمان مصرف سرکه سیب بهتر است آن را با آب رقیق کنید تا به دلیل مواد اسیدی که در ترکیبات خود دارد، سبب آسیب به مینای دندان نشود.

آشنایی با بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

در نتیجه…

به دلیل تنوع در رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو در این مقاله سعی کردیم بهترین موادی که بیشترین تاثیر  در چربی سوزی شکم و پهلو دارند را عنوان کنیم تا با مصرف آنها، از اندامی به دور از چربی اضافی و سالم برخوردار شوید.

مصرف پروتئین ها، فیبرهای محلول، غذاهای پروبیوتیک، روغن ماهی، مصرف سبزیجات پخته، مصرف سرکه سیب و بسیاری از مواد دیگر به عنوان بهترین مواد در رژیم غذایی کاهش چربی های شکم و پهلو عنوان می شوند.

عدم مصرف مواد مضر مانند: قند ها، غذاهای فرآوری شده، چربی ها و الکل نیز در این راستا بسیار مهم است. در کنار رژیم غذایی، ورزش نقش تکمیل کننده ای را ایفا می کند. بنابراین با رعایت موارد ذکر شده قادر خواهید بود تا در کمترین زمان ممکن از شکمی صاف و به دور از چربی برخوردار شوید.

Source: www.healthline.com, www.timesofindia.indiatimes.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.