آیا رژیم کم کربوهیدرات به کاهش وزن کمک می کند

آیا رژیم کم کربوهیدرات می تواند سبب کاهش وزن شما شود؟ آیا به شما کمک می کند تا برای همیشه وزن ایده آل خود را حفظ کنید؟ در این مطلب تحت نظر دکتر کابلی، متخصص تغذیه، می خواهیم تمام آنچه را که باید در مورد یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات بدانید را مشخص کنیم، پس با ما همراه باشید.

آیا رژیم کم کربوهیدرات به کاهش وزن کمک می کند

رژیم لاغری کربوهیدرات چیست؟

رژیم کم کربوهیدرات، میزان کربوهیدرات مصرفی شما را محدود می کند، مانند کربوهیدرات های موجود در غلات، سبزیجات و میوه های نشاسته ای. این رژیم بر رژیم های غذایی که حاوی پروتئین و چربی بالایی هستند، تاکید دارد. هر رژیم غذایی که توسط متخصص تغذیه برای شما تنظیم می شود، محدودیت هایی در مورد انواع و مقادیر کربوهیدرات مصرفی شما دارد.

اهداف رژیم کم کربوهیدرات

رژیم کم کربوهیدرات عموما برای کاهش وزن، مورد استفاده قرار می گیرد. اما در این بین برخی از رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است مزایای سلامتی فراتر از کاهش وزن داشته باشد، از جمله کاهش عوامل خطر مرتبط با دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


چرا برخی از افراد ممکن است رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنند؟

انتخاب رژیم کم کربوهیدرات توسط افراد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، مانند:

  • افراد به دنبال رژیم لاغری هستند و تصمیم دارند وزن خود را کاهش دهند.
  • افرادی که می خواهند عادت های غذایی خود را تغییر دهند.
  • لذت بردن از انواع غذاهای بدون کربوهیدرات در این رژیم.

توجه داشته باشید که قبل از شروع هر رژیم غذایی باید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید، به ویژه اگر شما شرایط پزشکی خاصی مانند دیابت یا بیماری قلبی داشته باشید.

جزئیات رژیم غذایی کم کربوهیدرات

همانطور که گفته شد، رژیم کم کربوهیدرات، نوع و مقادیر کربوهیدرات های که می خورید را محدود می کند. کربوهیدرات نوعی مواد مغذی حاوی کالری است که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها یافت می شود.

کربوهیدرات ها می تواند ساده یا پیچیده باشد. کربوهیدرات می تواند به چهار نوع، ساده تصفیه شده ( قند )، ساده طبیعی ( لاکتوز موجود در شیر و فروکتوز در میوه )، پیچیده تصفیه شده ( آرد سفید ) و پیچیده طبیعی (  دانه کامل و لوبیا ) طبقه بندی شود.

منابع کربوهیدرات های طبیعی عبارتند از:

  • حبوبات ( لوبیا، عدس و نخود )
  • میوه ها
  • سبزیجات
  • شیر
  • آجیل
  • دانه ها

همچنین تولید کنندگان مواد غذایی، کربوهیدرات تصفیه شده را به غذاهای فرآوری شده به شکل شکر یا آرد سفید اضافه می کنند. نمونه هایی از مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات تصفیه شده هستند عبارتند از: نان سفید، پاستا، کیک، کلوچه، انواع شیرینی و آب نبات، نوشابه و نوشیدنی های شیرین.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم شیردهی

رژیم بارداری

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم غذایی بیماران سرطانی

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.