«اطلاعیه مهم»

میوه ها حاوی مقدار زیادی ریز مغذی های ضروری برای بدن هستند. با این حال ، مقدار قند در بعضی از آنها باعث می شود که مصرف آنها در حد متوسط ​​توصیه شود.

اگر رژیم لاغری را انتخاب می کنید ، باید توجه زیادی به آنچه می خورید داشته باشید. همیشه داشتن اطلاعات تغذیه ای مناسب در مورد غذاهایی که برای رژیم غذایی مفید است و همچنین در مورد غذاهایی که ضروری نیستند مهم است. بنابراین ، در حالی که برخی از میوه ها به کاهش وزن کمک می کنند ، برخی از میوه ها نیز از کاهش وزن جلوگیری می کنند.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

در زیر ، ما در مورد گروه های میوه ای که در یک رژیم غذایی متنوع و متعادل مورد نیاز هستند صحبت خواهیم کرد. این مواد غذایی دارای ویتامین ها و ریز مغذی هایی است که برای سلامتی ضروری است و می توانیم آنهایی را که بیشتر دوست داریم بخوریم. با این حال ، برخی از اینها به غذاهای شما ارزش افزوده می دهند.

میوه ها چگونه از کاهش وزن جلوگیری می کنند؟

انگور:

خوردن این میوه ها به دلیل داشتن مقدار زیادی قند باید در هنگام کاهش وزن محدود شود.

انگور دارای مقدار زیادی قند و سرشار از مواد معدنی است. همچنین دارای خواصی است که می تواند از استخوان ها مراقبت کرده و از برخی بیماری ها مانند آلزایمر و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. همانطور که در مقاله “Neurobiology مولکولی” منتشر شده دلیل این امر آنست که حاوی عناصر غذایی گیاهی ، یعنی تانن ، با خاصیت آنتی اکسیدانی مشخص است.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

با این حال ، افزودن انگور به رژیم غذایی به لاغر شدن کمک نمی کند. برعکس ، بسته به نوع انگور برداشت شده ممکن است مقداری وزن اضافه کنید. در این موارد بهتر است انگور را کم مصرف کنید.

چری مویا:

هنگام تلاش برای کاهش وزن این میوه تاثیری ندارد. اینها را می توان در هر زمان و بدون داشتن هیچ مزیت اضافی خورد. سرشار از قند و کم چربی و پروتئین است. با این حال؛ مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم ، آهن و مقدار کافی فیبر را تأمین می کند.  همچنین می تواند سیستم هضم را تنظیم کند.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

آووکادو:

آووکادو چربی های مهم و سالم بدن را تأمین می کند. میوه ای بسیار مفید و اشتها آور است.  اغلب با بسیاری از وعده های غذایی همراه است و برای افرادی که دارای مشکلات یا اختلالات متابولیکی هستند بسیار توصیه می شود. مطالعات نشان می دهد که خوردن نصف آووکادو در روز ، کالری بالا و محتوای چربی زیادی برای بدن فراهم می کند.

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که از افزایش وزن ناشی از آووکادو پشتیبانی کند. با این حال ، بهتر است آنها را در مقادیر کم بخورید زیرا چربی زیادی دارند.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

نارگیل:

این میوه نیز مقدار زیادی کالری و قند دارد. نشان داده شده است که روغن نارگیل یا شیر به همان اندازه یک تکه گوشت حاوی چربی اشباع شده است.

اگرچه برخی از افراد و متخصصان ذکر می کنند که این میوه ها مخالف کاهش وزن هستند ، اما باید مصرف آنها تنظیم شود. با این حال ، با توجه به مقاله منتشر شده در مجله Nutrition Reviews ، افزودن این میوه به رژیم غذایی عادی می تواند مزایای قلبی عروقی داشته باشد.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

موز:

موز رسیده سرشار از آهن ، پتاسیم و فروکتوز است. نشان داده شده است که در طول رژیم مصرف مداوم غذاهایی که حاوی مقادیر قابل توجهی از فروکتوز هستند ، می تواند باعث تغییر در متابولیسم و ​​اثرات متفاوت از آنچه انتظار می رود ، شود.  مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۹ ادعا می کند که این ماده غذایی با افزایش خطر سندرم متابولیک در ارتباط است.

با این حال ، خوردن یک موز در روز عوارض جسمی ایجاد نمی کند.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

انبه:

این میوه گرمسیری حاوی آنتی اکسیدان های زیادی برای سلامتی است و از جمله میوه هایی است که علیه کاهش وزن است.

این میوه دارای مقدار زیادی قند و مقدار زیادی مواد مغذی است. همچنین فاقد چربی و کلسترول است اما این بدان معنا نیست که برای کاهش وزن مفید است. توصیه می شود حتماً آن را بخورید زیرا به قسمت هایی از بدن مانند استخوان ها و دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین در پیشگیری از بیماری هایی مانند آسم ، دیابت ، سرطان و مشکلات قلبی مفید است.

توصیه می شود برای رژیم غذایی متنوع، انبه را بگنجانید. با این حال ، نباید مصرف خود را بر این اساس قرار دهید که باعث لاغر شدن بیش از حد شما شود. برعکس ، اگر این میوه را بیش از حد بخورید ، ممکن است سطح گلوکز شما تغییر کند.

آیا میوه ها مانع کاهش وزن می شوند؟

چگونه میوه ها از کاهش وزن جلوگیری می کنند: چاقی

چاقی و اضافه وزن از مشکلات جهانی هستند. آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۲۰۱۶ نشان داده که بیش از ۱٫۹ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان دارای اضافه وزن هستند و ۶۵۰ میلیون نفر از آنها از چاقی رنج می برند.

این زنگ خطر را در جمعیت جهان ایجاد کرده و باعث شده بسیاری از افراد لاغر شوند. با این حال ، شما باید با انتخاب دقیق غذاهای خود شروع کنید.

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.