«اطلاعیه مهم»

گریپ فروت یک میوه با کیفیت عالی است که برای سلامتی شما مفید است. این یک منبع باور نکردنی از ویتامین ها است که پایه و اساس رژیم غذایی روزانه شما خواهد بود. علاوه بر این ، اگر می خواهید با گریپ فروت وزن کم کنید ، آنزیم های دخیل در ذخیره چربی را مسدود می کند: چربی را می سوزاند و دفع می کند.

حتی یک گریپ فروت که در روز می خورید فواید زیادی برای سلامتی و تغذیه شما دارد. این نه تنها از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند بلکه گردش خون شما را تقویت می کند، از برخی انواع سرطان جلوگیری می کند و اگر به طریقی خاص آن را بخورید، چند کیلوگرم وزن کم می کنید. در زیر می توانید دلایل آن را بیابید.

خواص گریپ فروت:

گریپ فروت منبع ضروری ویتامین C است. متخصصان تغذیه می گویند نوشیدن یک لیوان گریپ فروت یا آب لیمو در روز کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. این یک فرمول است که بدن شما را تصفیه می کند و از آن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. بیایید آن را با جزئیات بررسی کنیم:

  • منبع ویتامین B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 و E است.
  •  رگ های خونی را تقویت می کند.
  •  رگ های واریسی را درمان می کند.
  •  سرشار از بتاکاروتن ، بیوفلاونوئیدها و ویتامین C است.
  •  برای اختلالات گردش خون مفید است.
  •  خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
  •  کلسترول را کاهش می دهد.
  •  دفع سم را فراهم می کند و کار دستگاه گوارش و کلیه را افزایش می دهد.
  •  از خونریزی جلوگیری می کند.
  •   برای التهاب پروستات مفید است.
  •  ناخن و مو را تقویت می کند.
  •  این باعث تشکیل گلبول های سفید خون می شود.
  •  انگل های روده را از بدن خارج می کند.
  • فشار خون را تنظیم می کند.

به عنوان مثال ، وقتی نیمی از گریپ فروت می خورید ، بیش از ۱۵۰ غذای مغذی دریافت می کنید. بیشتر اینها فلاونوئیدهایی هستند که قلب شما را تقویت می کنند. چند نمونه از مزایای آن به شرح زیر است. هنگامی که ۱۵۰ گرم گریپ فروت می خورید ، سهم آن در شما:

  • کالری: ۶۰
  • چربی: ۰ گرم
  • سدیم: ۰ میلی گرم
  • کربوهیدرات: ۱۶ گرم
  •  فیبر: ۶ گرم
  • شکر: ۱۰ گرم
  •  پروتئین: ۱ گرم

با گریپ فروت وزن کم کنید:

کاهش وزن با گریپ فروت در خاصیت سیری گریپ فروت نهفته است. همچنین ادرارآور است و به شما امکان می دهد چربی بسوزانید. اما این یک رژیم نیمه گرسنگی است. بنابراین نمی توانید بیش از ۴-۳ روز از آن استفاده کنید.

زیرا اصلی ترین چیزی که می خورید سالاد و آب گریپ فروت خواهد بود. بنابراین ، شما در این ۳ روز چربی می سوزانید. اما رژیم غذایی شما کمبود خواهد داشت: شما به اندازه کافی آهن ، کلسیم و مواد مغذی ضروری دریافت نمی کنید. بنابراین ، نباید بیش از چند روز از آن استفاده کنید. به سرعت چند کیلو وزن کم خواهید کرد.

منوی نمونه برای کاهش وزن با گریپ فروت:

روز اول:

صبحانه: نصف گریپ فروت. چای یا قهوه (بدون قند).

ناهار: سالاد با آب گریپ فروت ، ۱ تخم مرغ پخته ، سبزیجات ، گوجه فرنگی و خیار. از مقداری لیمو به عنوان سس استفاده کنید. نان گندم کامل و آناناس برای دسر.

شام: نصف گریپ فروت ، سالاد سبز با سس سرکه سیب. ۱۵۰ گرم سینه مرغ کبابی.

روز دوم:

صبحانه: نصف گریپ فروت و چای بابونه.

ناهار: یک لیوان آب گریپ فروت ، سالاد اسفناج و گردو ، برنج سفید پخته شده در روغن زیتون ، چند برش کوچک پاپایا برای دسر. 

شام: یک لیوان آب گریپ فروت ، ۱۵۰ گرم ماهی پخته ، سالاد گوجه فرنگی ، یک تکه آناناس.

روز سوم:

صبحانه: نصف یک گریپ فروت ، یک فنجان چای یا قهوه.

ناهار: یک لیوان آب گریپ فروت ، بادمجان پخته ، نان گندم سبوس شده و مقداری روغن زیتون ، یک سیب.

شام: یک لیوان آب گریپ فروت ، سالادی با سبزیجات ، اسفناج ، گردو و سینه بوقلمون ، آب پاپایای لیمو به عنوان سس.

در کنار این رژیم ، باید حداقل ۲ لیتر آب در روز بنوشید. گریپ فروت ادرارآور است و شما باید مرتباً آب بنوشید. اگر بین وعده های غذایی گرسنه شدید ، یک سیب بخورید. سالم است و همچنین شما را سیر نگه می دارد.

با این حال ، از آنجا که این رژیم بسیار سخت است ، باید آن را به مدت طولانی دنبال کنید. زیرا مواد مغذی لازم برای بدن خود را دریافت نخواهید کرد. به عنوان مثال ، می توانید این کار را دوبار در ماه انجام دهید. نتایج بسیار قابل توجهی خواهید گرفت. 

source: https://sagligabiradim.com/greyfurt-kilo-verin

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.