«اطلاعیه مهم»

خوردن میوه های خشک و آجیل از سلامت بدن حمایت می کند. علاوه بر فواید فراوان ، از کاهش وزن پشتیبانی می کند. همچنین حاوی کالری کم تری از آنچه فکر می کنید است.

خوردن میوه های خشک و آجیل راهی عالی برای تعادل رژیم غذایی و دریافت مقدار کافی ویتامین ، پروتئین و مواد مغذی است. اگرچه از نظر اندازه کوچک هستند اما پر از خواص مفید برای بدن شما هستند.

یکی از مهم ترین ویژگی های میوه های خشک ، حاوی کم تر از ۵۰ درصد آب است. اما این مانع از پر شدن ویتامین ها و مواد معدنی در عملکرد بدن نمی شود.

 آیا می دانید میوه خشک و آجیل سبب کاهش وزن می شود؟

برخی از مواد موجود در میوه های خشک و آجیل عبارتند از:

  • ویتامین B
  • اسید فولیک
  • پتاسیم
  • اهن
  • فیبر
  • مس
  • روی
  • ویتامین E
  • کلسیم
  • منیزیم

در بحث امروز دو نوع غذا وجود دارد: میوه های خشک و آجیل.

  • آجیل مانند بادام زمینی پوسته دارد
  • در میان میوه های خشک ، کشمش و آلو خشک وجود دارد.

 آیا می دانید میوه خشک و آجیل سبب کاهش وزن می شود؟

میوه های خشک و آجیل چگونه می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

میوه ها و آجیل های خشک گزینه های بسیار خوبی برای زمانی هستند که در طول روز بدنبال میان وعده هستید. هم گرسنگی شما را رفع می کند و هم میزان کم کربوهیدرات و کالری دریافت می کنید.

  • از آنجا که این خوردنی ها حاوی فیبر بالایی هستند ، از یبوست جلوگیری می کنند. از هضم غذا پشتیبانی می کنند و به از دفع مواد اضافی کمک می کنند.
  • همچنین از رشد استخوان ها پشتیبانی می کنند. به دلیل محتوای بالای کلسیم ، باعث تقویت استخوان ها می شوند.  از پیشرفت بیماری هایی مانند پوکی استخوان در یک فرد سالم جلوگیری می کنند.
  • میوه ها و آجیل حاوی آنتی اکسیدان هستند. بنابراین ، آنها به شما کمک می کنند تا ظاهر جوان تر و سالم تری داشته باشید. روند پیری و ایجاد چین و چروک را به تأخیر می اندازند.

باید میوه های خشک و آجیل بدون نمک و شکر را ترجیح دهید. در غیر این صورت ،  خواص مفید خود را از دست می دهند و باعث افزایش وزن می شوند.

اگر خیلی شور باشند ، مایعات بیشتری مصرف کنید و در نتیجه باعث می شود کلیه ها بیش از حد کار کنند.

بیایید نگاهی بیندازیم به ۶ نوع آجیل و میوه خشک که هم به عملکرد مناسب بدن کمک کرده و هم به کاهش وزن کمک می کنند.

 آیا می دانید میوه خشک و آجیل سبب کاهش وزن می شود؟

گردو:

گردو آجیلی با هسته سفید است که توسط پوسته ای ضخیم ، گرد و سخت احاطه شده است. خوردن گردو به کاهش چربی جمع شده در اطراف شکم کمک می کند. علاوه بر این ، اشتها را کنترل می کند و حاوی کربوهیدرات های کوچک است.

پسته:

پسته آجیلی بنفش با میوه ای سبز است. اطراف آن را پوسته ای ضخیم که به دو نیم تقسیم شده است احاطه کرده است. باز کردن آن تا حدی آسان است. پسته کامل توسط بدن استفاده می شود. این بدان معنی است که پسته کالری کمی دارد. برای سلامت چشم مفید است. این به شما کمک می کند دندان های سالم و قوی داشته باشید.

بادام:

بادام یک مغز سفید رنگ است که توسط پوستی نازک و قهوه ای احاطه شده است. این انواع مغزها حاوی چربی های سالم هستند که گرسنگی را رفع می کنند و به کنترل وزن شما کمک می کند. همچنین سیستم هضم را بهبود می بخشند. به جلوگیری از کلسترول بالا کمک می کند. برای سلامتی قلب مفید است.

دانه های آفتابگردان:

این آجیل توسط پوسته راه راه سیاه و سفید احاطه شده است. درون آن سفید است. منبع آن آفتابگردان است. مانند بسیاری از مغزها ، دانه های آفتابگردان حاوی مقدار زیادی چربی و ویتامین مفید هستند. این مواد مغذی به تصفیه و پاکسازی بدن کمک می کنند.

دانه های آفتابگردان مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ ، امگا ۶ و امگا ۹ برای شما فراهم می کند. این اسیدهای چرب از عملکردهای بدن و کاهش چربی پشتیبانی می کنند.

 آیا می دانید میوه خشک و آجیل سبب کاهش وزن می شود؟

آلو خشک:

یک میوه خشک تیره است که به نظر چروکیده می رسد. این میوه با نداشتن ظاهر جذاب، میوه ای شیرین است که حاوی مواد مغذی بسیاری است. به لطف خواص مفید ، سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و بدن را تصفیه می کند. بنابراین ، به جلوگیری تا از مشکلاتی مانند یبوست و تجمع چربی   کمک می کند.

خرما:

سرانجام ،  در مورد خرما صحبت خواهیم کرد. منبع خرما درختان نخل است. دارای رنگ های مختلف از قرمز تا زرد است. شکل بیضی دارد. همانطور که می دانید ، هنگام خوردن خرما ، مقدار زیادی فیبر مغذی مصرف می کنید.

خرما نه تنها به رفع گرسنگی کمک می کند بلکه وزن ر کنترل می کند. همچنین فعالیت های مغزی را بهبود می بخشد.

همچنین می توان گفت دارویی طبیعی است که با آلرژی و کم خونی مقابله می کند.

از مصرف بیش از حد میوه های خشک و آجیل خودداری کنید:

پرهیز از مصرف مقادیر زیاد آجیل و میوه های خشک بسیار مهم است. مانند بسیاری از غذاها ، لازم است آجیل و میوه های خشک را آگاهانه مصرف کنید.

بنابراین شاید خوب باشد که برای راهنمایی با یک متخصص  صحبت کنید. بدن همه متفاوت است.

 آیا می دانید میوه خشک و آجیل سبب کاهش وزن می شود؟

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.