اشتباهات رایج رژیمی از نظر متخصصان تغذیه

رژیم لاغری و کاهش وزن کار بسیار دشواری به نظر می رسد. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید همه کارها را درست انجام می دهید، اما با این حال هیچ نتیجه ای از رژیم لاغری خود حاصل نکرده اید. توصیه های نادرست و قدیمی در رابطه با رژیم های غذایی جهت کاهش وزن، می تواند مانع پیشرفت شما شود.

در این مطلب سعی شده است تا رایج ترین اشتباهات در رابطه با رژیم لاغری را، تحت نظر خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، مطرح کنیم.

اشتباهات رایج رژیمی از نظر متخصصان تغذیه

بدترین اشتباهات رژیمی

بر روی مقیاس وزنتان تمرکز کنید!

یکی از مسائل شایع در بیشتر رژیم های لاغری این است که با وجود وفاداری به رژیم غذایی خود، به اندازه دلخواهتان در مدت زمان کم، وزن از دست نمی دهید. لازم است بدانید که وزن تحت تاثیر چند چیز از جمله نوسانات مایع و میزان باقی ماندن غذا در سیستم گوارشی شما است. پس تغییر وزن نمی تواند معیار مناسبی برای کاهش وزن شما باشد.

در حقیقت وزن شما با توجه به اینکه چقدر غذا و مایعات مصرف کرده اید، می تواند تا ۲ کیلوگرم نوسان داشته باشد.

همچنین افزایش میزان استروژن و دیگر تغییرات هورمونی در زنان می تواند منجر به حفظ آب بیشتر شده و موجب بیشتر شدن مقیاس وزنی شما شود.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


ورزش نکردن یا ورزش کردن بیش از حد!

در طول کاهش وزن و داشتن رژیم لاغری، شما به طور قطع برخی از ماهیچه ها و چربی هایتان را از دست می دهید، اگر چه مقدار آن به چند عامل بستگی خواهد داشت.

اگر در تمام مدتی که کالری دریافتی خود را کاهش دهید، ورزش نکنید به احتمال زیاد توده عضلانی بیشتری را از دست خواهید داد و کاهش میزان متابولیک بدنتان را تجربه خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که ورزش کردن به کاهش وزن شما کمک بیشتری خواهد کرد. ورزش کردن کاهش چربی را افزایش می دهد و از کند شدن متابولیسمن بدن جلوگیری می کند.

در مقابل این موضوع، مطالعات نشان می دهد که ورزش بیش از حد در دراز مدت ممکن است منجر به استرس افراد شود. علاوه بر این ممکن است به تولید هورمون های آدرنالی که واکنش استرسی را تنظیم می کند، آسیب برساند.

تلاش برای وادار کردن بدن خود، برای سوزاندن کالری های بیشتر با ورزش کردن بیش از حد موثر و سالم نیست. با این حال استفاده از وزنه و انجام کاردیو، چندین بار در هفته یک استراتژی پایدار برای حفظ میزان نرمال متابولیسم بدن در طول کاهش وزن، می باشد.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

دیابت در بارداری

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.