«اطلاعیه مهم»

سوزاندن چربی در ناحیه شکم کار ساده ای نیست، حتی اگر سالم بخورید و ورزش کنید ممکن است امکان پذیر نباشد. خوشبختانه برخی غذاها وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.

اگرچه همه ما شکم صاف می خواهیم ، اما همیشه به درستی غذا نمی خوریم. اغلب دلیل اینکه نمی توانیم از چربی های شکم خود خلاص شویم این است که حتی نمی دانیم چگونه به درستی  تغذیه کنیم. بنابراین ، در مقاله امروز ما در مورد بعضی از غذاها صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می کند چربی های سرسخت در شکم را بسوزانید. با خوردن این مواد مغذی رویای خود را برای کاهش وزن راحت تر تحقق بخشید و از چربی شکم خلاص شوید.

آیا با وجود ورزش زیاد و پیروی از یک رژیم غذایی سالم، نمی توانید از شر چربی شکم خلاص شوید؟ تسلیم نشو! شاید این پیشنهادات برای شما مفید باشد.

با این مواد غذایی از چربی در ناحیه شکم خلاص شوید

 

چاقی در حال حاضر یک مشکل اساسی در سراسر جهان است:

چاقی این روزها یک مشکل بسیار شایع است. به همین ترتیب ، افزایش گسترده ای در بیماری های متابولیسم مشاهده می شود.

امروز ، ما شاهد بزرگ ترین افزایش تاریخ در چاقی هستیم. از طرف دیگر متخصصان شروع به جستجوی منبع زندگی سالم در مواد غذایی کردند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، بیش از ۱٫۹ میلیارد نفر در جهان اضافه وزن دارند.  با کمال تعجب ، بیش از ۶۵۰ میلیون نفر از آنها چاق هستند.

این اعداد بسیار نگران کننده هستند. علاوه بر این ، توجه به کودکان لازم است. در جهان ۱۲۴ میلیون کودک چاق وجود دارد.

چربی های ناحیه شکم و بیماری های مرتبط با آن:

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد چربی در ناحیه شکم احتمال ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد. ناحیه چربی بدن به اندازه مقدار آن نیز اهمیت دارد.

یک مطالعه نشان داده است که چربی اضافی در ناحیه شکم با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. چربی اضافی در شکم بیشتر از خانم ها، مردان را تحت تأثیر قرار می دهد.

با این مواد غذایی از چربی در ناحیه شکم خلاص شوید:

  1. ماهی قزل آلا:

این گونه ماهی یکی از سالم ترین ها برای قلب شما و یکی از موثرترین گونه های ماهی برای خلاص شدن از چربی در ناحیه شکم است. ماهی قزل آلا ماهی است که از نظر مقدار پروتئین بیولوژیکی مصرف زیاد آن را توصیه می کنیم. همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین D است. طبق یافته های محققان گروه پزشکی دانشگاه کلمبیا ، افراد چاق اغلب کمبود این ویتامین را دارند.

  1. کلم بروکلی:

این سبزیجات سرشار از ویتامین ها و سرشار از ماده معدنی کلسیم هستند که در کاهش وزن نقش مهمی دارند. حداقل نتیجه یک مطالعه مشترک توسط برخی دانشگاه های آمریکا به این موضوع اشاره دارد.

  1. گردو:

در مطالعه دیگری مشاهده شد که مصرف منظم گردو به سوزاندن چربی در شکم کمک می کند. راز این است که مصرف گردو هورمون سروتونین را که باعث بهبود خلق و خو و احساس سیری  می شود را آزاد می کند.

  1. با موز از چربی دور شکم خلاص شوید:

موز طعم شیرینی را در دهان می گذارد زیرا حاوی قند است. همچنین یکی از بهترین منابع پتاسیم است. اگرچه افراد می گویند از موز باید اجتناب شود ، زیرا حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است ، اما اگر می خواهید شکم صاف داشته باشید ، یکی از بهترین میوه ها برای خوردن است. دلیل این امر این است که حاوی پتاسیم که به از بین بردن مایعات کمک می کند می باشد.

با این مواد غذایی از چربی در ناحیه شکم خلاص شوید

  1. هندوانه:

هندوانه نیز میوه ای سرشار از پتاسیم است. علاوه بر این ، طبق مطالعه ای ، با کاهش کلسترول بد خون در چربی سوزی کمک می کند.

  1. شکلات تلخ:

شکلات تلخ با کاکائو ۶۰ درصد و بالاتر پر از آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب در قسمت پایین شکم کمک می کند.

  1. ماست طبیعی:

ماست طبیعی را با میوه های مورد علاقه خود ترکیب کنید و یک میان وعده عالی میل کنید. ماست طبیعی روغنی یک ماده غذایی توصیه شده برای رژیم های کنترل وزن است. همچنین برای سلامتی روده بسیار مفید است زیرا سرشار از پروبیوتیک است (میکروبیوتیکی که در روده وجود دارد). طبق یافته های دانشگاه وین؛ اگر پروبیوتیک موجود در روده فرد متعادل باشد ، سوزاندن چربی شکم آسان تر است.

علاوه بر این ، اگر ماست  را با انواع میوه قرمز یا هر میوه ای با اثر ادرارآور مصرف می کنید ، خاصیت آن را بیشتر می کنید.

به طور کلی سالم بخورید و ورزش کنید:

در حالی که بیشتر از این غذاها استفاده می کنید ، باید مصرف چربی و شکر ترانس را نیز کاهش دهید. همانطور که انجمن قلب آمریکا توصیه می کند ، شما باید در روز فعالیت داشته باشید و حداقل ۱۵ دقیقه تمرینات هوازی و قدرتی انجام دهید.

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.