«اطلاعیه مهم»

چند وعده غذایی در روز باید بخورید: سه ، پنج یا شش؟ این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات امروز دنیای تغذیه است. متخصصان می توانند برنامه های مختلف تغذیه ای ایجاد کنند. بنابراین بهترین برنامه برای کسانی که می خواهند لاغر شوند چیست؟

این روزها یکی از مباحث این است که چند وعده غذایی در روز مناسب است. گویی این مسئله مهم ترین موضوع در زمینه تغذیه است ، بطور مداوم مورد بحث بسیاری از متخصصان این حوزه قرار می گیرد.

درست است که تا حدی مهم است ، اما به گفته متخصصان این حوزه ، موضوع بسیار پیچیده تر از آن است که فکر می کنیم. اگرچه درباره این موضوع اتفاق نظر وجود ندارد ، متخصصان توصیه می کنند که این روزها ۵ یا ۶ وعده غذایی بخورید.

برای کاهش وزن در روز چند وعده غذایی باید خورد؟

بسیاری از وعده های غذایی متابولیسم را تسریع می کنند:

خوردن پنج یا شش وعده غذایی در روز مزایای زیادی دارد. اولین آنها سرعت بخشیدن به متابولیسم است. متابولیسم سریع تر از تجمع چربی جلوگیری می کند. چربی هنگامی شروع به جمع شدن می کند که مدت زمان طولانی چیزی نخورید.

به عبارت دیگر ، مصرف چند وعده غذایی حاوی مقادیر زیادی غذا باعث ذخیره چربی در بدن می شود. این مکانیسمی است که بدن از طریق آن انرژی را برای استفاده در شرایطی مانند عدم توانایی در یافتن غذا ذخیره می کند .

از طرف دیگر ، وقتی مرتباً غذا می خورید ، تولید انسولین بهتر تنظیم می شود. با مصرف انرژی و تجدید مکرر در طول روز ، چربی جمع نمی شود. این کلید کاهش وزن و سالم ماندن است. و کافی است ورزش را فراموش نکنید.

خوردن تنقلات را کنترل کنید:

میل به تنقلات هر از چند گاهی غذا خوردن سالم را برای ما دشوار می کند. وقتی رژیم غذایی دارید ، وقتی برای کاهش وزن تلاش می کنید ممکن است بخواهید بعضی چیزها را بیشتر بخورید . در نتیجه ، ممکن است ناامید شده و به عادات غذایی ناسالم خود برگردید.

گاهی اوقات وقتی احساس گرسنگی می کنید و گاهی اوقات از بی حوصله می خواهید تنقلات بخورید. خوردن وعده های غذایی کم اما مکرر در طول روز می تواند “گرسنگی عاطفی” را کاهش دهد. در واقع ، رژیم جدید شما ، مانند رژیم های دیگر سخت نیست ، می توانید هر چند وقت یک بار تنقلات بخورید.

از دیدگاه تغذیه ، منابع پروتئینی مانند میوه و مرغ می توانند در مبارزه با میل به تنقلات بسیار موثر باشند. هدف این است که به شما کمک کند بدون اینکه شکم خود را با غذا پر کنید احساس سیری کنید.

برای کاهش وزن در روز چند وعده غذایی باید خورد؟

چند وعده در روز باید خورده شود؟ این تنها سوالی نیست که مهم است

توصیه می شود که مرتباً در طول روز غذا بخورید ، اما این بدان معنا نیست که چیزی را تضمین می کنیم.  در واقع ، افرادی که میان وعده همراه با سه وعده اصلی غذایی که حاوی مقدار زیادی غذا هست می خورند ، احتمال افزایش وزن دارند. بنابراین ، هیچ تضمینی وجود ندارد کسی که بیش از سه بار در روز غذا می خورد ، وزن کم کند.

نکته مهم این است که کم تر اما مکرر غذا بخورید. همچنین ، زمان های خاصی از روز برای خوردن کربوهیدرات بهتر است.  باید از مصرف کربوهیدرات در مواقع دیگری غیر از زمان ها پرهیز کنید.

هدف این است که شما را از خوردن غذاهای مضر برای سلامتی منصرف کند. به خوردن مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها توجه کنید ، از چربی های اشباع شده و شکر دور باشید. این اصول اساسی است که باید برای کاهش وزن اتخاذ کنید.

برای کاهش وزن در روز چند وعده غذایی باید خورد؟

با انتخاب غذاهای مناسب ، وزن کم کنید:

در واقع برخی از مواد غذایی به تسریع سوخت و ساز بدن کمک می کنند. به عنوان مثال ، در مرغ پروتئین هایی وجود دارد که به کاهش میزان چربی در بدن کمک می کند. ورزشکاران این را می دانند. تخم مرغ ها نیز تأثیر مشابهی دارند.

میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب ، گریپ فروت ، کلم بروکلی و کاهو نیز کمک می کنند. قهوه ، چای سبز و مخلوط پروتئین  گزینه های بسیار سالمی هستند. همه این مواد غذایی از رشد توده عضلانی پشتیبانی می کنند.

همانطور که می بینید ، کاهش وزن نه تنها به تعداد وعده های غذایی در روز ، بلکه به مقدار و کیفیت غذایی که در آن وعده ها می خورید بستگی دارد.

البته همه چیز نسبی است:

اگرچه خوردن شش وعده در روز این روزها مورد توجه مردم است ، اما نباید فراموش کنیم که بدن همه افراد متفاوت است. بهتر است قبل از شروع رژیم با متخصص  صحبت کنید. آنها به شما کمک می کنند روشی را که مناسب شما است انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید ، هیچ چیز بهتر از ورزش برای سرعت بخشیدن به متابولیسم نیست. تمرینات اساسی برای بهترین نتیجه ، وزنه برداری و کاردیو است.

برای کاهش وزن در روز چند وعده غذایی باید خورد؟

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.