بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم

اغلب افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند، به تغذیه قبل از ورزش خود نسبت به تغذیه بعد از ورزش، توجه بیشتری دارند. اما به گفته خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه ورزشی، مصرف مواد غذایی مناسب بعد از ورزش به اندازه مواد غذایی مصرفی قبل از ورزش، مهم است.

بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم

در این مطلب، تحت نظر خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه، راهنمای مفصل برای بهبود تغذیه بعد از ورزش ارائه می شود.

خوردن مواد غذایی بعد از یک تمرین ورزشی مهم است!

برای درک این که چگونه غذاهای سالم می توانند بعد از ورزش به شما کمک کنند، لازم است بدانید که بدن شما چگونه تحت تاثیر فعالیت فیزیکی قرار می گیرد.

زمانی که شما ورزش می کنید، ماهیچه های شما از ذخیره گلیکوژن خود به عنوان سوخت استفاده می کنند. این امر منجر به کاهش گلیکوژن عضلات شما می شود، همچنین برخی از پروتئین ها در ماهیچه های شما شکسته و مصرف می شوند.

پس از تمرینات ورزشی، بدن شما تلاش می کند تا ذخیره گلیکوژن و پروتئین عضلانی خود را بازسازی کند.

پس توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی مناسب بلافاصله پس از تمرینات ورزشی به بدن شما کمک می کند تا این کار را سریع تر انجام دهد. خوردن کربوهیدرات و پروتئین پس از تمرینات ورزشی بسیار مهم است.

خوردن مواد غذایی مناسب پس از ورزش به بدن شما این چنین کمک می کند:

  • شکست و مصرف پروتئین عضلانی کاهش می یابد.
  • رشد پروتئین عضلانی افزایش می یابد.
  • ذخیره گلیکوژن ماهیچه ها بازیابی می شود.
  • عمل بازیابی عضلات را بهبود می بخشد.

⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


 پروتئین، کربوهیدرات و چربی

در این بخش به چگونگی مصرف هر یک از مواد مغذی فوق: پروتئین، کربوهیدرات و چربی- و تاثیر آن ها بر روند بازیابی بدن پس از تمرینات ورزشی می پردازیم.

پروتئین به بازسازی و ساخت عضلات کمک می کند!

همانطور که در بالا توضیح داده شد، تمرینات ورزشی باعث تجزیه پروتئین عضلانی می شود.

میزان این عمل بستگی به نوع تمرینات و سطح تمرین ورزشی شما دارد، اما حتی ورزشکاران حرفه ای و آموزش دیده نیز دچار تجزیه و شکست پروتئین عضلانی می شوند. مصرف مقدار کافی پروتئین بعد از ورزش به بدن شما آمینو اسید لازم برای تعمیر و بازسازی این پروتئین‌ها را می‌دهد. همچنین بلوک های ساختمانی مورد نیاز برای ساخت عضلات جدید را در اختیار بدنتان قرار می دهد.

میزان مصرف مناسب پروتئین بعد از ورزش

به توصیه متخصص تغذیه ورزشی، خانم دکتر کابلی، لازم است مقدار ۰٫۱۴ الی ۰٫۲۳ گرم پروتئین در هر کیلو از وزن بدنتان، مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که خوردن ۲۰ – ۴۰ گرم پروتئین پس از ورزش، توانایی بدن برای بازسایی عضلات را به حداکثر می رساند.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

رژیم غذایی ورزشکاران

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.