تغذیه مادر در دوران شیردهی

بسیاری از مادران که در دوران شیردهی نوزاد خود هستند ممکن است از اهمیت تغذیه در دوران شیردهی خبر نداشته باشند. شاید تعجب کنید که غذاهایی که در دوران شیردهی می خورید بر روی کیفیت شیر شما تاثیر می گذارد.

تغذیه مادر در دوران شیردهی

شاید تا به حال به فکرتان رسیده باشد که لازم است برخی از مواد غذایی خاص را برای پیشگیری از مشکلات گوارشی و یا آلرژی در نوزادتان، از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا نیاز به خوردن غذاهای خاص برای بیشتر شدن مقدار شیر دارید.

خبر خوب این است که بدن شما بدون توجه به آنچه که می خورید، شیر مناسب را برای نوزادتان تولید می کند. بدن شما دقیقا می داند که نوزادتان در هر مرحله از رشد به چه موادی نیاز دارد. اما در این بین برخی از مواد غذایی و میزان مصرف آن ها بر روی مقدار و کیفیت شیر شما تاثیر می گذارد.

از نکات زیر که تحت نظر خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی تهیه شده می توانید برای بهبود و تنظیم رژیم شیردهی خود کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین شیردهی کلیک کنید

رژیم شیردهی

رژیم شیردهی شما باید شامل تمام موارد زیر باشد:

  • مصرف غذاهای دارای پروتئین مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا، آجیل و دانه های کامل ، ۲ الی ۳ بار در روز.
  • مصرف سبزیجات از جمله سبزیجات سبز و سبزیجات زرد رنگ، سه بار در روز.
  • خوردن دو وعده میوه در روز.
  • تمام دانه های کامل مانند نان گندم، ماکارونی، غلات و بلغور جو را در رژیم شیردهی خود قرار دهید.
  • آب بنوشید تا تشنگی شما رفع شود. بسیاری از مادران بعد از شیردهی به شدت احساس تشنگی می کنند. خوردن مایعات فراوان در دوران شیردهی بسیار ضروری است و از افت انرژی شما پیشگیری می کند.
  • رژیم گیاهخواری را می توان با رژیم شیردهی سازگار کرد. اگر از خوردن گوشت اجتناب می کنید، مطمئن شوید که منابع گیاهی دارای آهن و روی را در رژیم غذای دوران شیردهی خود داشته باشید. مانند لوبیا، میوه های خشک، آجیل، دانه ها و لبنیات. اما اگر از تمام محصولات حیوانی اجتناب می کنید، باید یک مکمل ویتامین ب ۱۲ آب بنومصرف کنید تا مطمئن شوید که کودک شما دچار کمبود ویتامین ب ۱۲ نشود.

در دوران شیردهی چه مقدار غذا بخوریم؟

شیردهی مادر، نیازمند کالری بیشتری است. اگر پس از زایمان، اضافه وزن خود را از دوران بارداری به همراه دارید، این کالری اضافه به طور طبیعی در دوران شیردهی شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما اگر تمام اضافه وزن خود را از دست داده باشید، ممکن است نیاز به دریافت ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری بیشتر در روز داشته باشید. بعد از اینکه نوزاد شما پس از ۶ ماهگی شروع به خوردن غذاهای دیگر می کند، می توانید میزان مصرف کالری خود را کاهش دهید.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم شیردهی

رژیم بارداری

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.