تغذیه کودکان

در این مطلب دستورالعمل هایی برای رژیم غذایی سالم کودکان شما، تحت نظر دکتر کابلی، متخصص تغذیه، در اختیار شما قرار داده شده است.

تغذیه کودکان

بدون شک شما مادران عزیز، می خواهید فرزندانتان غذاهای سالم بخورند، اما آیا می دانید کدام مواد غذایی برای فرزند شما نیاز است؟ و یا چه مقدار از آن باید به طور روزانه مصرف شود؟ در این مطلب یک مرور کوتاه بر این موضوع خواهیم داشت.

تغذیه کودکان بر اساس اصول مشابه تغذیه بزرگسالان است. هر فردی چه کودک و چه بزرگ به انواع مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی نیاز دارد. اما مقادیر مصرف این مواد در سنین مختلف، متفاوت است.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


بنابراین بهترین فرمول برای رشد کودک شما چیست!

به توصیه متخصص تغذیه، لازم است تا مواد غذایی زیررا در لیست رژیم غذایی کودک خود در نظر بگیرید:

پروتئین

غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی و مرغ، تخم مرغ، لوبیا، نخود فرنگی، محصولات سویا، آجیل و غلات را انتخاب کنید.

میوه ها

بهترین حالت مصرف میوه برای کودکان، مصرف میوه های تازه است. از دادن آب میوه های صنعتی به کودکان پرهیز کنید، زیرا قسمت عمده ی این آبمیوه ها، از قند تشکیل شده است و از کالری بالایی برخوردار است. لازم است توجه کنید که کالری یک چهارم فنجان میوه خشک شده، معادل یک فنجان میوه تازه محسوب می شود. پس از مصرف بیش از حد میوه های خشک پرهیز کنید.

سبزیجات

انواع سبزیجات تازه، یخ زده، خشک شده و کنسروی را مصرف کنید. نکته مهم در این بین، میزان سدیم سبزیجات کنسروی و یخ زده است. بهتر است گزینه هایی را که سدیم کم تری دارند را انتخاب کنید. منظور از انواع سبزیجات، سبزیجاتی به رنگ سبز، قرمز و نارنجی است. مانند لوبیا، نخود فرنگی، هویج و …

دانه ها

دانه های کامل را انتخاب کنید. مانند نان گندم، بلغور، جو دو سر، پاپ کورن و برنج قهوه ای . همچنین مصرف دانه های تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج سفید را محدود کنید.

لبنیات

کودک خود را به خوردن و نوشیدن محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب مانند ماست، شیر، پنیر و نوشیدنی های غنی شده از سویا تشویق کنید.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.