توصیه هایی برای تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری

متاسفانه بسیاری از افراد زمانی که وزن دلخواه خود می رسند، رژیم لاغری خود را کنار می گذراند، در مدت زمان کوتاهی دوباره به وزن قبلی خود بر می گردند. تحقیقات نشان می دهد که تنها ۲۰ درصد از افرادی که در پی رژیم لاغری، وزن اضافه خود را از می دهند، در طولانی مدت وزن خود را حفظ می کنند.

توصیه هایی برای تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری

اما این موضوع نباید شما را دلسرد کند. روش های علمی ثابت شده زیادی وجود دارد که می تواند به تثبیت وزن شما کمک کند. از ورزش کردن گرفته تا کنترل استرس.

روش های تثبیت وزن زیر که تحت نظر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اختیار شما قرار داده شده است، شاید دقیقا همان چیزی باشد که شما برای تثبیت وزن خود به آن نیاز دارید.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


چرا بسیاری از افراد دوباره به وزن قبلی خود بر می گردند؟

برگشتن به وزن قبلی چند دلیل رایج دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

رژیم های محدود کننده

محدودیت کالری شدید می تواند متابولیسم بدن را به طور چشمگیری کاهش دهد و همچنین هورمون های تنظیم کننده اشتهای شما را تغییر دهد. هر دوی این عوامل سبب افزایش وزن دوباره شما خواهد شد.

 طرز فکر اشتباه

زمانی که شما به رژیم لاغری خود به عنوان یک راه حل سریع برای از دست دادن وزنتان فکر می کنید، به جای اینکه آن را یک راه حل بلند مدت برای بهبود سلامت خود بدانید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را ( رژیم لاغری ) رها کرده و دوباره به وزن قبلی خود برگردید.

عدم تغییر عادت های پایدار

بسیاری از رژیم های غذایی بر اساس اراده استوار است. رژیم لاغری بر روی قوانین متمرکز است و سبک زندگی شما را تغییر می دهد که ممکن است این روش برای شما سخت بوده و دلسردتان کند. ممکن است ناتوانی در تغییر سبک زندگیتان مانع کاهش وزن و تثبیت وزن شما شود.

روش های تثبیت وزن

ورزش کنید!

ورزش کردن به طور منظم، نقش مهمی در حفظ وزن شما دارد. این کار ممکن است به شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید و همچنین متابولیسم بدنتان را افزایش می دهد. که دو عامل مورد نیاز برای رسیدن به تعادل انرژی است.

زمانی که شما در تعادل انرژی هستید، به این معنی است که همان تعداد که کالری دریافت می کنید، به همان اندازه کالری مصرف می کنید. در نتیجه وزن شما ثابت باقی خواهد ماند.

مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که حداقل ۲۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ( ۳۰ دقیقه در روز ) دارند، نسبت به سایر افرادی که فعالیت بدنی ندارند، وزنشان در حالت ثابت باقی خواهند ماند.

نکته مهم این است که توجه داشته باشیم که یک تمرین ورزشی زمانی برای تثبیت وزن موثرتر است که با دیگر تغییرات شیوه زندگی سالم همراه باشد. از جمله داشتن تغذیه سالم.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.