«اطلاعیه مهم»

ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم لاغری

ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم لاغری، مهم ترین اقدام در طول دوره کاهش وزن شما می باشد. شاید بارها افرادی را در اطرافیان خود دیده باشید که بارها به رژیم لاغری روی می آورند و حتی به وزن ایده آل خود می رسند اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاه، مجددا به وزن قبلی خود برگشته و دچار اضافه وزن می شوند. همین موضوع سبب از بین رفتن انگیزه در این افراد شده و هر بار که حرفی در رابطه با رژیم لاغری با این افراد زده می شود، کاهش وزن و داشتن یک اندام ایده آل را رویای دست نیافتنی و دور از دسترس می پندارند.

امروزه تعداد افرادی که به دنبال انواع رژیم لاغری هستند رو به افزایش است. اما موضوعی که در این بین، توسط این افراد رعایت نمی شود، انجام اقدامات لازم، برای تثبیت وزن خود بعد از رسیدن به وزن ایده آل است.

توجه داشته باشید، زمانی که به وزن دلخواه خود رسیدید، لازم است با رعایت یک الگوی رژیم غذایی سالم برای همیشه اندام و وزن ایده آل خود را حفظ کنید.

یک متخصص تغذیه خوب، علاوه بر تنظیم یک رژیم لاغری اصولی، روش تثبیت وزن را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، دریافت رژیم غذایی به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.

ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم لاغری

روش تثبیت وزن

یکی از روش های ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم لاغری، روش سیستم چراغ راهنمایی (traffic light system) است. این روش، یک روش بسیار مناسب و تایید شده برای افرادی است که وزن فعلی خود را ( به شرط متناسب بودن وزنشان) برای همیشه حفظ کنند. دراین روش باید همانند چراغ راهنمایی عمل کنید، همانطور که می دانید چراغ راهنمایی شامل سه چراغ سبز ( نشانگر مجاز بودن ) زرد ( نشانگر احتیاط ) و قرمز ( نشانگر عدم حرکت ) است.

چراغ راهنمایی رژیم غذایی

با توجه به مطلب فوق شاید متوجه روش چراغ راهنمایی رژیم غذایی سالم شده باشید، روش انجام این رژیم غذایی همچون چراغ راهنمایی در رانندگی است، به این صورت که در دسته مواد غذایی سبز، شما مجاز به مصرف این مواد هستید و آزادانه می توانید تمام این مواد را روزانه مصرف کنید. مصرف دسته مواد غذایی زرد، نیاز به احتیاط دارد، یعنی شما نباید بی رویه این مواد را مصرف کنید زیرا سبب افزایش وزن شما می شود. اما در دسته مواد غذایی قرمز، مواد غذایی خطرناک و پر کالری قرار گرفته است که مصرف آن ها مانع حفظ تناسب اندام شما می شود، پس باید از مصرف آن ها بپرهیزید.

ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم لاغری

لیست غذایی مربوط به چراغ راهنمایی رژیم غذایی

چراغ سبز: این مواد غذایی را آزادانه بخورید

دانه های غلات کامل ( مانند گندم سبوس دار و برنج قهوه ای )، میوه های تازه، چاشنی ها، حبوبات ( مانند نخود، لوبیا قرمز و عدس ) ماهی، سبزی تازه به صورت خام و پخته شده، سالاد سبزیجات، نان کامل، شیر و ماست کم چرب و ماکیان

چراغ زرد: این مواد غذایی را با احتیاط بخورید

شیر نیم چرب، ماست نیم چرب، آب میوه ها، گوشت های فرآوری شده، غلات تصفیه شده ( مانند نان سفید یا لواش)، میوه های خشک و مغزهای تازه و بذرها

چراغ قرمز: تا حد ممکن از خوردن این مواد غذایی اجتناب کنید

شیرینی، شکلات، خامه، پنیر خامه ای، غذاهای سرخ شده ( مانند سیب زمینی )، فست فود ( سوسیس و کالباس )، تنقلات ( چیپس، کیک، بیسکوییت و… )، کله پاچه، کره، نوشابه و هر نوع نوشیدنی قند دار

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه :

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.