«اطلاعیه مهم»

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

برای بسیاری از زنان، پاها دشوارترین قسمت بدن برای لاغر کردن هستند. گرچه هدف بسیاری از مردم لاغر کردن پاها است، اما گفتن آن ساده تر از عمل کردن به آن است و کسانی که آن را امتحان می کنند منصرف می شوند و شکل پاهای خود را قبول می کنند.
اما شکل پاها فقط مربوط به کاهش وزن نیست. در نتیجه، پاهای بسیار لاغر و استخوانی سالم نیستند. همه چیز مربوط به شکل دادن عضلات است.

استفاده نامتعادل از عضلات، دلیل اصلی نگرانی بسیاری از افراد در مورد بدن است، از جمله بزرگ بودن باسن، هماهنگ نبودن ران با پاها و یا نبودن عضلات باسن است. بعضی از گروه های عضلانی می توانند به دلیل راه رفتن و حرکت، بیش از حد استفاده شوند، در حالی که بعضی ها ممکن است استفاده نشوند. این باعث ایجاد عدم تعادل در شکل پاها می شود. یک عادت ورزشی مناسب می تواند اطمینان حاصل کند که تمام عضلات به طور یکسان استفاده می شود و پاها را جذاب تر کند.

این برنامه تمرینی به پاها ساختار، شکل و تعادل عضلانی بهتر می دهد و رسیدن به پاهای جذاب را آسان تر می کند.

تمریناتی که می خواهیم انجام دهیم ، تمام گروه های عضلانی را در پاها به حرکت در می آورد. بر روی تحریک عضلات کار خواهیم کرد که این به نفع تمام بدن خواهد بود. به یاد داشته باشید هرچقد توده عضلانی بیشتری داشته باشید کالری بیشتری می سوزانید.

 

حرکت داخل ران:

 

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

شانه خود را بر روی زمین قرار دهید و پای عقب را خم کرده و زانو رو به بالا باشد. پای دیگر خود را رو به جلو دراز کنید و کلاه زانو را رو به زمین بچرخانید.

در همان موقعیت، پای جلو را به هوا بلند کنید و در همان موقعیت چند ثانیه صبر کنید. این دو مرحله را تکرار کنید، هر دو موقعیت را به مدت سه ثانیه نگه دارید و برای هر دو طرف ۱۰ بار تکرار کنید.

 

حرکت جلو و عقب ران:

 

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

به یک طرف بخوابید. دستی که روی زمین قرار دارد را دراز کنید و با دست دیگر تعادل خود را حفظ کنید. سپس پایی که روی زمین قرار دارد را بکشید و پای دیگر را بالا ببرید، نوک انگشتان رو به بالا باشد و تا آنجا که ممکن است بالا ببرید.

سپس پای خود را بکشید و پایی که بالا است را به آرامی روی پایی که زمین قرار دارد بگذارید. مراحل را با سرعت متوسط برای هر دو پا ۱۰ بار تکرار کنید.

 

حرکت جانبی ران:

 

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

به جانب دراز بکشید و با استفاده از دست وزن خود را حمایت کنید و بدن خود را بلند کنید. هردو پا را دراز کنید و بکشید سپس پای بالایی را بلند کرده و تا ۴۵ درجه رو به عقب بکشید. باید احساس کنید که عضلات بیرونی ران برای نگه داشتن پا در جای خود فعالیت می کند.

پای خود را به حالت کشیده به عقب نگه دارید و پایی که بالا است را بالاتر ببرید و چند ثانیه صبر کنید. این دو مرحله را برای هر دو طرف ۱۰ بار تکرار کنید.

 

تمام پا:

 

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

همانند تمرین بالا، هردو پا را دراز کرده و به جانب بخوابید، با آرنج وزن خود را کنترل کنید، دست جلویی روی زمین باشد. این بار پا را خم می کنیم و تا ۳۰ درجه بالا می بریم.

با حفظ پا در هوا و خم شدگی آن ، پایی که بالا است را به سمت جلو می آوریم. باید سوزش در ران بیرونی را احساس کنید.

پای خود را به موقعیت اصلی خود بازگردانید.
در نهایت پا را به سمت عقب برگردانید. فقط مطمئن شوید که بدن نمی لرزد چون این نشان می دهد که پا تحت کنترل نیست و تحریک عضلات را کاهش می دهد.

این ۱۰ مرحله را به صورت ست تکرار کنید.

 

عضلات باسن:

 

حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 

تمرین نهایی برای باسن انجام می شود که خود را در عضلات باسن و بالای ران نشان می دهد.

همانند تصویر هر دو زانو را خم کرده و بنشینید. یکی از زانوها جلو و زانوی دیگر در عقب باشد.

هنگام تمرین از دست ها کمک بگیرید، به سمت زانوی جلویی خم شوید. در این موقعیت زانوی عقبی را کمی بالا ببرید و به این شکل کمی بالاتر از زمین باشد. سه بار نفس بکشید و دوباره آن را پایین بیاورید.

این تمرین را پنج بار برای هر دو طرف تکرار کنید.

 

تغذیه چقدر مهم است؟

متخصصان اغلب می گویند که ۸۰ درصد از کارها از آشپزخانه شروع می شود و این بسیار دقیق است. اما تغذیه به معنای محدودیت نیست. برای کاهش مستقیم کالری، تغییرات اساسی باید باشد:

  • کاهش مصرف کربوهیدرات و نشاسته مانند نان، ماکارانی و برنج.
  • کاهش قند، به ویژه مصرف آب میوه
  • فقط نوشیدن آب ، خیلی کمک می کند.
  • شمارش کالری به تنهایی همیشه خوب نیست، زیرا ممکن است به این معنی باشد که مواد مغذی و پروتئین نیز قطع شوند که اینها برای رشد عضلات ضروری هستند.

 

source: aysetolga.com

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی،دریافت مشاوره لاغری موضعی با دستگاه و مشاوره تغذیه با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم لاغری کلیک کنید

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.