«اطلاعیه مهم»

چقدر باید طول بکشد تا وزن کم شود؟ این سوال به طور کلی سوالی است که توسط افرادی که اضافه وزن دارند به دقت بررسی می شود. ما در مورد این سوال تحقیق کردیم و این مقاله را برای شما ایجاد کردیم. بنابراین، شما دقیق ترین پاسخ را برای این سوال ارزشمندی که در مورد آن کنجکاو هستید، دریافت خواهید کرد.

کاهش چند کیلو در ماه مفید است؟

کاهش وزن گاهی اوقات می تواند آسان باشد. با این حال، کاهش وزن مناسب و سالم کمی دشوارتر است. به همین دلیل است که همیشه باید میزان کاهش وزن ایده آل را بدانیم. برای تعیین دقیق ترین این میزان، باید به گزارش آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری ها نگاه کنیم. وقتی به این گزارش نگاه می کنیم، حداکثر حد مجاز کاهش وزن سالم در هفته بین ۵۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم است. با این حال، این مقدار برای همه یکسان نیست.

دانستن شاخص توده بدنی نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. با توجه به شاخص توده بدنی شما مشخص می شود که چند کیلو در ماه می توانید کم کنید. یک فرد متوسط ​​می تواند در یک ماه حداکثر ۴ کیلو وزن کم کند، زمانی که به ماه می افتید با کاهش وزن هفتگی ۵۰۰ گرم و حداکثر یک کیلو وزن. با این حال، اگر شاخص توده بدنی شما بالای ۲۹ BMI باشد، می توانید این میزان را دو برابر کنید و به روشی سالم ۴ یا ۸ کیلو وزن کم کنید.

یک فرد ۱۰۰ کیلوگرمی در ماه چند کیلو باید کم کند؟

هر فردی که ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد اضافه وزن ندارد. زیرا وزن به تنهایی تنها عامل تعیین کننده اضافه وزن نیست. علاوه بر وزن، نسبت قد نیز بسیار مهم است. بنابراین با محاسبه این روش می توانید تشخیص دهید که آیا ۱۰۰ کیلو برای شما زیاد است یا چقدر وزن کم خواهید کرد.

در چه مدت باید وزن کم کنید؟

در چه مدت باید وزن کم کنید؟

اگر قد ۱٫۸۵ سانتی متری ۱۰۰ کیلو باشد، محاسبه زیاد بودن این وزن به صورت زیر انجام می شود:

۱٫۸۵ x 18.85 = 3.42 در اینجا با ضرب قد در قد، نسبت قد را بدست می آوریم.

پس از این مرحله وزن وارد کار می شود مقدار ۲۹٫۲۳= ۳٫۴۲/۱۰۰ را می گیریم.

اگر در مورد مقدار داده شده در اینجا صحبت کنیم، مقدار BMI 29.23 به معنای اضافه وزن است. اما نمی توان آن را در رده چاقی ارزیابی کرد. همانطور که از اینجا می توان فهمید، نسبت قد نسبت وزن ایده آل شما را تعیین می کند.

وزن ایده آل شما چقدر است؟

ما محاسبه شاخص توده بدنی را در بالا انجام دادیم. اینطوری فهمیدیم که اندام شما در کدام دسته قرار دارد و حالا باید وزن ایده آل خود را پیدا کنیم. مقدار BMI بدن باید در محدوده ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ در وزن ایده آل باشد. با این حال، وقتی به مثال بالا نگاه می کنیم، می بینیم که BMI فرد ۲۹٫۲۳ است. به عبارت دیگر، ۴٫۲۴ BMI تفاوت وجود دارد.

بنابراین، اگر از وزن فعلی فردی که ۱٫۸۵ سانتی متر قد دارد، ۱۵ کیلوگرم کم کنیم، آیا به وزن ایده آل برای این فرد می رسیم؟

او دارایBMI 1.85 x 1.85 = 3.42 است.

ما ۸۵ / ۳٫۴۲ = ۲۴٫۸۵ BMI به دست می آوریم. این ارزش، ارزش ایده آل برای یک انسان است. بنابراین، وقتی فردی که ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، ۱۵ کیلوگرم دیگر از وزن خود کم کند، به وزن ایده آل خود رسیده است.

همانطور که مشاهده می شود با ارزیابی صحیح نسبت وزن و قد با مقدار BMI نتیجه مطلوب حاصل می شود. بنابراین، شما می توانید وزن ایده آل خود را با هدف گذاری در پرتو داده های علمی، نه بر اساس ذهن خود، به دست آورید.

۱۰ کیلو در ۱ ماه:

بدن بر اساس تعادل ساخته شده است. چه اضافه وزن داشته باشید و چه کمبود وزن، بدن دائماً با این تغییرات سازگار می شود. با این حال، زمانی که بدن به سرعت وزن اضافه یا کم می کند، عدم تعادل در بدن شروع می شود. این عدم تعادل ها خود را به طرق مختلف نشان می دهند.

اگر بدن بیش از ۱۰ کیلو وزن کم کند، کاهش وزن به روشی سالم دشوار به نظر می رسد. زیرا یک فرد معمولی می تواند تا ۴ کیلو به روشی سالم وزن کم کند. حتی زمانی که مقدار BMI در اندازه گیری شاخص توده بدنی از ۳۰ فراتر رود، برای تضعیف سلامتی حداکثر به ۸ کیلوگرم محدود می شود. بنابراین کاهش وزن ۱۰ کیلویی در ماه می تواند مشکلات سلامتی مختلفی را در آینده ایجاد کند.

اول از همه، بیایید رژیم‌های غذایی یا فعالیت‌هایی را فهرست کنیم که می‌توانید در یک ماه ۱۰ کیلو وزن کم کنید:

در چه مدت باید وزن کم کنید؟

در چه مدت باید وزن کم کنید؟

اتاق بخار: وقتی در اتاق های بخار می مانید و سموم بدن را خارج می کنید، خواهید دید که به سرعت وزن کم می کنید.

روزه آب: این نوع روزه یک روش کاهش وزن است که توسط بسیاری از افراد مشهور استفاده می شود. برای مدت معینی نباید چیزی غیر از آب مصرف کنید. بدن در حال جوان سازی است.

ورزش بیشتر: برای کاهش وزن باید از چربی های اضافی بدن خلاص شد. مهم ترین راه برای از بین بردن این چربی ها ورزش است.

کربوهیدرات ها را قطع کنید: عدم استفاده یا قطع کردن کربوهیدرات ها از افزایش وزن شما جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

فیبر بیشتری بخورید: روی فیبر تمرکز کنید که بدن شما آن را هضم نمی کند و قند خون شما را تثبیت می کند، بنابراین کم تر می خورید.

روزه: هر سال با آمدن ماه رمضان روزه می گیریم. هر ماه در ساعت معینی همین روزه را انجام دهید. حداقل ۳ روز در ماه کافی است.

ورزش هایی که در یک ماه ۱۰ کیلو وزن کم می کنند:

کاهش وزن با ورزش امکان پذیر است، اما فراموش نکنید که در حین انجام ورزش نیز باید رژیم بگیرید. منطق اصلی کاهش وزن، خلاص شدن از مازاد در بدن است. برای از بین بردن اضافه بدن ابتدا باید چربی های اضافی را بسوزانید و اگر چیزی برای احیا به آنها ندهید مشکل حل می شود.

وقتی ورزش می کنید و سپس زیاد غذا می خورید، ابتدا بدن شروع به ضعیف شدن می کند، سپس بلافاصله آن کالری های اضافی را ذخیره و جمع می کند زیرا کالری بیش از حد لازم است. بنابراین، ورزشی که انجام داده اید کاملاً هدر می رود. بنابراین می توان ابتدا به یک رژیم غذایی سالم و منظم توجه کرد و سپس بلافاصله ورزش را شروع کرد.

اگر این مرحله کامل شد، مرحله دوم وجود دارد. در مرحله دوم باید بدن خود را بشناسید. در کجای بدن خود افراط دارید و این افراط به چه صورت است؟ این خیلی اهمیت دارد. زیرا همانطور که بدن خود را می شناسید، نقطه ای را تعیین خواهید کرد که با افراط و تفریط مبارزه کنید.

اگر ناحیه شکم شما پهن تر است، انجام ورزش های مربوط به ناحیه شکم منطقی تر است. اما این بدان معنا نیست که من فقط باید تمرینات مربوط به ناحیه شکم را انجام دهم.

بدن یک کل است، پس باید آن ورزش را به طور کلی انجام دهید. با این حال، یک منطقه، یعنی منطقه ای که شما مشکل دار می بینید، باید کمی بیشتر از جاهای دیگر ورزش شود.

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.