«اطلاعیه مهم»

آیا جزو کسانی هستید که با توجه به سنی که دارند دچار اضافه وزن شده اند؟ آیا از اهمیت تمرین های ورزشی در کنار رژیم لاغری آگاهی دارید؟ با این حال حتما می دانید که تغذیه صحیح در کنار حرکات ورزشی شما را زودتر به نتیجه دلخواه می رساند.

در زندگی امروزه افراد با توجه به مشغله های زیاد فرصت نمی کنند غذاهای سالم را برای خود آماده کنند و از همین رو به سفارش غذاهای فست فود روی می آورند. انجام این رفتار برای یک بار قطعا فرد را دچار اضافه وزن نمی کند و تکرار آن است که به عادت تبدیل می شود.

با همه این تفاسیر می خواهیم در این مقاله شما را با نرمش هایی آشنا کنیم که همراه با برنامه غذایی مناسب چربی سوزی را افزایش دهد. اگر شما هم خواستار دریافت این اطلاعات هستید، با ما همراه باشید.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

رژیم لاغری و تمرینات ورزشی

تقریبا همه پزشکان در هر صنفی مردم را به انجام نرمش های روزانه تشویق می کنند زیرا آنها درک می کنند که تحرک چطور روحیه و بدن را سالم نگه می دارد. اما منظور ما از انجام حرکات ورزشی در کنار رژیم غذایی مناسب این نیست که هر تمرینی را که آموخته اید روی بدن خود پیاده کنید!

اگر تجربه مراجعه به پزشک تغذیه یا مربی حرکات تمرینی را داشته باشید، می دانید که آن ها برای چربی سوزی هر قسمت چه ورزشی را پیشنهاد می کنند. به عنوان مثال برای اینکه چربی های اطراف شکم را آب کنید انجام برخی از حرکات بدنی مفید به فایده است.

این نکته برای سایر اندام های بدن هم صدق می کند. از آنجایی که تمرکز چربی ها از قسمت های شکم، پهلوها، باسن و سینه ها شروع می شود بیشتر برای این اندام ها حرکات ورزشی معرفی می شود. موضوع مهم دیگری که باید بدانید این است که اگر به مشکلات ستون فقرات یا عضوهای دیگر دچار نشده اید، این تمرین ها را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است علاوه بر مشکل چاقی آسیب های دیگری را هم به بدن خود وارد کنید که به راحتی قابل جبران نباشد.

ورزش هایی که به لاغر شدن ما کمک می کنند

در این قسمت می خواهیم بعضی از ورزش های موثر در کنار رژیم لاغری را به شما معرفی کنیم. چنانچه این بخش برای شما مفید است آن را از دست ندهید.

تمرین های مفید برای کاهش وزن

  • حرکت لانژ روبه جلو
  • حرکت برپی
  • حرکت لانژ انفجاری
  • حرکت اسکات
  • حرکت پرش دوبل
  • حرکت طناب بازی

برای اجرای هریک از تمرین ها ضرورت دارد که توضیحات هر کدام را به صورت جداگانه مطالعه کنید.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

حرکت لانژ رو به جلو

برای انجام حرکت لانژ رو به جلو کافیست پاها را به اندازه عرض لگن خود باز کنید. دست ها را به کمر زده و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. با پای راست خود یک قدم نسبتا کوچک به جلو بردارید و در همین حالت نیز زانوی پای چپ را با فاصله کمی از زمین نگه دارید.

کمی در این حالت بمانید و مجددا همین فیگور را با پای مخالف خود اجرا کنید. لانژ رو به جلو را در ۳ ست و ۱۰ مرتبه در هر طرف انجام دهید. تاثیر این تمرین مانند دیگر تمرین ها با رژیم لاغری چشم گیر است.

حرکت برپی

در اجرای این تمرین باید ابتدا به نوعی روی پاهای خود بنشینید به صورتی که فقط کف پاهای شما روی زمین باشد و سپس کف دست خود را نیز به زمین برسانید. اجرای این فیگور برای این مرحله است که به حالت شنای صعودی دربیایید.

در این حالت باید کف دست ها و پنجه پاها فقط روی زمین قرار گرفته باشد و صورت شما نیز روی به پایین است. بعد از اینکه حالت درست را گرفتید با یک حرکت نسبتا سریع پاهای خود را به سمت جلو آورده و به سمت بالا یک پرش انجام دهید. تعداد تکرار این تمرین در ۳ ست شامل ۸ تا ۱۲ بار در هرکدام است.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

حرکت لانژ انفجاری

این تمرین نیز مشابه تمرین لانژ رو به جلو است و با این تفاوت که هنگام تعویض پاها باید پرش رو به بالا داشته باشید. به عنوان مثال اگر با پای راست خود تمرین را شروع کرده اید، هنگام پرش باید این بار پای چپ شما روی به جلو باشد و همان فیگور را برای این پا به اجرا درآورید. برای لانژ انفجاری ۳ ست یک دقیقه ای انجام دهید.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

حرکت اسکات

برای اینکه حرکت اسکات را به حالت اجرا دربیاورید مراحل دشواری پیش روی شما قرار ندارد. ابتدا پاهای خود را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید انگشتان دست ها را مقابل سینه به یکدیگر ببندید. سپس بدون اینکه آن ها از هم باز کنید و پاها را حرکت دهید باسن را به سمت عقب بکشید و خم شوید.

زمانی که این تمرین را همراه رژیم لاغری انجام می دهید نتیجه گیری زمان کمتری می گیرد. در این تمرین هم می بایست ۳ ست ۱۵ تایی را انجام دهید.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

حرکت پرش دوبل

شروع این تمرین مشابه قسمتی از حرکت اسکات است. پاهای خود را به اندازه عرض باسن باز کنید و انگشتان دست را در جلوی سینه به یکدیگر ببندید. بدون تغییر در مکان پاها و دست ها باسن را به سمت عقب ببرید و حالت تمرین اسکات را به خود بگیرید.

در این زمان باید زانوی یکی از پاها را به نزدیک زمین برسانید و سپس به حالت مشابه پرش پای خود را عوض کنید. همین تمرین را روی پای مخالف خود تکرار کنید. پرش دوبل را هم باید در دو ست ۴۵ ثانیه ای اجرا کنید.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

حرکت طناب بازی

این تمرین برای خیلی از افراد آشناست. برای طناب بازی نیاز دارید یک طناب داشته باشید و آن را به چرخش درآورید. اگر این تمرین برای شما آشنا نیست، باید بدانید که در هریک از دست ها یک سر طناب گرفته می شود.

طناب را طوری بچرخانید که وقتی به پاهای شما رسید در زمان مناسب پرش خود را انجام داده و از روی آن بپرید. تمرین طناب بازی را هم برای ۳ ست که در هرکدام برای یک دقیقه درحال طناب زدن هستید انجام دهید.

چنانچه این تمرین ها را با رژیم لاغری خود انجام دهید به اندام ایده آل خود نزدیک تر می شوید. این نکته را هم لازم است بدانید که تعداد تکرار حرکات ورزشی را زیاد نکنید و آن ها اگر درد احساس کردید کنار بگذارید.

در کنار رژیم لاغری چه تمریناتی را برای نتیجه گیری سریع تر انجام دهیم

سخن پایانی

امروز با توجه به پیشرفت علم دیگر اثر مثبت انجام تمرین های ورزشی برای کاهش وزن بر کسی پوشیده نیست. افراد می دانند که برنامه غذایی مناسب برای کنترل کالری های دریافتی بدن آنان را به سمت وزن ایده آل سوق می دهد.

در این بین افرادی هستند که برای اینکه نتیجه بهتر را در زمان کمتر برای خود رقم بزنند در کنار رژیم لاغری از انجام تمرین ها غافل نمی شوند. اجرای این دو پروسه همراه هم کمی کار شما را بیشتر می کند ولی با دو راهکار به حل مسئله خود پرداخته اید. این مهم است که مشکلات جسمانی خود را در تمرین های ورزشی لحاظ کنید و جلوی آسیب های مضاعف را بگیرید.

Source: www.shape.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.