روش های موثر برای افزایش اشتها

ممکن است افراد در پی برخی از بیماری ها وزن کم کنند و یا اشتها و میل خود به غذا را از دست دهند. این موضوع می تواند به خاطر بیماری، اثرات جانبی درمان و یا مسائل احساسی باشد. می دانید اگر که بیش از حد وزن خود را از دست دهید باید بیشتر از قبل غذا بخورید تا وزن از دست رفته خود را به دست آورید و یا وزن فعلی خود را حفظ کنید. اما مشکل اصلی شما نداشتن اشتهای کافی برای غذا است.

روش های موثر برای افزایش اشتها

ممکن است در برخی از مواقع خود را مجبور به خوردن غذا کنید، اما این کار فقط استرس شما را بیشتر خواهد کرد. در اینجا می خواهیم تحت نظر متخصص تغذیه و رژیم درمانی، چند روش ساده برای افزایش اشتها در اختیار شما قرار دهیم.

مواد غذایی مورد علاقه خود را همیشه در یخچال منزلتان داشته باشید!

 

روش های موثر برای افزایش اشتها

 

شما می دانید که خوردن غذایی که واقعا از آن لذت می برید بسیار آسان تر از دیگر مواد غذاییست، بنابراین میان وعده های مورد علاقه خود را دم دست نگهدارید. اگر نمی توانید به فروشگاه بروید می توانید از نزدیکان و یا دوست خود درخواست کنید تا برخی از مواد غذایی مورد علاقه شما را تهیه کنند.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


 داشتن وعده های مختلف کوچک و خوشمزه به جای داشتن سه وعده غذایی بزرگ!

 

روش های موثر برای افزایش اشتها

 

فک کردن به یک بشقاب پر از غذا ممکن است حالتان را بد کند. اما احتمالا یک ساندویچ یا اسنک کوچک شما را وسوسه کند. بنابراین به جای اینکه خودتان را مجبور به خوردن سه وعده غذای بزرگ در روز کنید، می توانید ۶ یا ۷ وعده غذا و میان وعده کوچک داشته باشید. یک ساندویچ کوچک، یک فنجان سوپ، چند فندوق با مقداری میوه تازه را امتحان کنید.

غذاهایی را انتخاب کنید که انرژی زیادی دارند!

 

روش های موثر برای افزایش اشتها

 

“انرژی بالا” روش مودبانه ای است که می توانیم به جای “کالری بالا” استفاده کنیم. اگر فقط قادر به خوردن میان وعده های کوچک و اسنک هستید، می توانید از مواد غذایی که کالری بیشتری دارند مصرف کنید. غذاهای سرشار از انرژی سالم مانند پنیر، آجیل، کره بادام زمینی، آواکادو و حبوبات. همچنین غذاهایی مانند سیب زمینی، برنج و ماکارونی به همرا سس دلخواهتان می تواند میزان کالری دزیافتی شما را افزایش دهد.

بافت غذاهای خود را تغییر دهید!

 

روش های موثر برای افزایش اشتها

 

اگر دچار مشکل جویدن یا بلع غذا شده اید، می توانید گوشت و سبزیجات خود را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. همچنین می توانید گوشت و سبزیجات خود را پوره کنید. خوردن غذاهایی با بافت نرم مانند سوپ، ماست و میوه های رسیده آسانتر است.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

 

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.