«اطلاعیه مهم»

رژیم غذایی در دوران بارداری

یکی از مهم ترین دوران در زندگی زنان، دوران بارداری است. دوره بارداری یکی از پر اهمیت ترین دوره های زندگی یک زن به شمار می رود. در این دوران حتما باید برای کنترل وضعیت جسمانی خود و جنین خود و پیشگیری از خطرات ممکن، تحت نظر متخصص قرار بگیرید.

یکی از پزشکانی که مراجعه به وی در دوران بارداری جزو الزامات محسوب می شود، متخصص تغذیه است. تغذیه در دوران بارداری تاثیر مستقیمی بر روی سلامت شما و فرزندتان دارد. جالب است بدانید که کودکانی که مادر آن ها در دوران بارداری، در دوره رژیم بارداری خود، غذاهای سالمی مصرف کرده اند، بعد از تولد به خوبی می توانند آن غذاها را بشناسند و بپذیرند.

رژیم غذایی در دوران بارداری

در این مطلب خانم دکتر کابلی، دکتر تغذیه در تهران، لیستی از بهترین مواد غذایی در دوران بارداری و دستورالعمل مصرف رژیم بارداری را در اختیار شما قرار می دهند.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


تخم مرغ

رژیم غذایی در دوران بارداری

تخم مرغ منبع بسیار بزرگی از پروتئین است. باید بدانید که پروتئین، بخش حیاتی از رژیم غذایی دوران بارداری شما است. مقدار نیاز روزانه شما به پروتئین در دوره بارداری حدود ۷۰ گرم است. آمینو اسیدها که پروتئین را تشکیل می دهند یکی از مهم ترین عناصر در جهت ساختار بدن محسوب می شود. این ماده برای بدن شما و جنین شما بسیار ضروری است. لازم است بدانید اهمیت پروتئین و اطمینان از جذب آن در سه ماه دوم و سه ماهه سوم، دو چندان می شود.

پروتئین از بروز اختلال در رشد نخاع کودک و لوله های عصبی جلوگیری می کند.

ماهی سالمون

رژیم غذایی در دوران بارداری

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد کودک شما بسیار مهم است. علاوه بر این می تواند سبب افزایش روحیه و بهبود خلق و خوی شما شود. ماهی قزل آلا نیز یکی دیگر از منابع خوب امگا۳ به شمار می رود.

متخصص تغذیه توصیه می کنند که لازم است به طور مرتب، هر هفته ماهی مصرف کنید.

لوبیا

رژیم غذایی در دوران بارداری

لوبیا یکی دیگر از منابع بسیار خوب از پروتئین است. علاوه بر این منبع عالی از آهن، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و اسیدهای چرب ضروری است که وجود تمام این مواد در دوران بارداری بسیار مهم است.

همچنین لوبیا یک ماده غذایی سرشار از فیبر است. فیبر می تواند به جلوگیری از دو اختلال شایع در دوران بارداری کمک شایانی کند: یبوست و هموروئید.

  • لازم است توجه داشته باشید که مقدار و نحوه مصرف هر یک از این مواد غذایی باید توسط متخصص تغذیه برای شما تعیین شود.

گردو

رژیم غذایی در دوران بارداری

گردو یکی از بهترین منابع امگا۳ است. همچنین گردو منبع خوبی از پروتئین و فیبر است. مصرف چند عدد گردو به طور روزانه برای مادران باردار توصیه می شود.

دانه های کامل

 

رژیم غذایی در دوران بارداری

دانه های کامل دارای فیبر و مواد مغذی بالایی هستند، از جمله آنتی اکسیدان و ویتامین E و سلنیوم معدنی. دانه های کامل همچنین حاوی فیتونوتیتی- ترکیبات گیاهی هستند که از سلول ها محافظت می کنند. جو، گندم و جو دو سر از بهترین دانه های کامل محسوب می شوند و وجود این مواد غذایی در رژیم بارداری، مفید و بسیار ضروری است.

ماست یونانی

 

رژیم غذایی در دوران بارداری

پروتئین موجود در ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی است. همچنین ماست یونانی منبع عالی از پروبیوتیک ها و کلسیم است. کسیم به حفظ استخوان های مادر و به رشد یک اسکلت سالم برای نوزاد کمک می کند. ماست یک غذای چند منظوره است، می توانید برای صبحانه و یا میان وعده، ماست یونانی میل کنید.

سبزیجات سبز زنگ ( سبز تیره )

 

رژیم غذایی در دوران بارداری

اسفناج، کلک بروکلی و سایر سبزیجات با برگ سبز تیره، منبع بزرگی از مواد مغذی و ویتامین ها هستند. از جمله ویتامین A، C و K و اسید فولیک.

نوع مصرف و طبخ کردن سبزیجات در رژیم بارداری شما بسیار آسان است. کافیست بعد از شستن سبزیجات آن ها را  تکه تکه کنید و به اسموتی، سوپ، نیمرو و یا به سالاد خود اضافه کنید.

میوه و سبزیجات رنگارنگ

 

رژیم غذایی در دوران بارداری

خوردن میوه و سبزیجات سبز، قرمز، نارنجی، زرد و بنفش کمک می کند تا کودکتان، مواد غذایی مفید و مختلفی را دریافت کند. هر گروه رنگی، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی را فراهم می کند.

سالاد یک راه حل آسان برای ترکیب میوه ها و سبزیجات رنگارنگ است.

 

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم شیردهی

رژیم بارداری

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.