رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان

داشتن یک تغذیه سالم در ماه رمضان، بعد از ساعات طولانی که روزه بوده اید، ممکن است یک رویای دست نیافتنی باشد. شاید برایتان آسان نباشد که بعد از مدت طولانی که گرسنه بوده اید در افطار، غذاهای سالم را برای خوردن انتخاب کنید! اما این مورد همیشه صادق نیست. شاید باورش برایتان سخت باشد اما داشتن تغذیه سالم و حفظ وزنتان در طی ماه مبارک رمضان، بسیار آسان تر از آن چیزیست که تصور می کنید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید، آماده کردن غذا با مواد غذایی سالم و تازه است!

رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان

آماده سازی مقدماتی برای تهیه غذاهای سالم در ماه رمضان

  • سبزیجات تازه را انتخاب کنید، زیرا سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
  • از میوه های تازه برای تهیه آبمیوه ها استفاده کنید، و برای حفظ سلامت کامل آبمیوه، به هیچ عنوان از شکر استفاده نکنید.
  • از شیر کم چرب و سایر محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید.
  • از مصرف بی رویه روغن و کره در آشپزی پرهیز کنید. برای این موضوع می توانید روغن های گیاهی را جایگزین کنید.
  • سعی کنید گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ بدون پوست را مصرف کنید. همچنین می توانید کباب کردن و آبپز کردن را جایگزین سرخ کردن گوشت کنید.
  • برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود، لازم است وعده های غذایی شما شامل تمام گروه های غذایی اصلی مانند نان و غلات، میوه ها و سبزیجات، گوشت و حبوبات، شیر و محصولات لبنی باشد.

 


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


لیست مواد غذایی سالم برای ماه رمضان

برای کمک به شما روزه داران عزیز در انتخاب مواد غذایی و تغذیه در رمضان، تحت نظر خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، یک راهنمای ساده را با بسیاری از گزینه های غذایی سالم، آماده کرده ایم. شما به کمک این لیست مواد غذایی، علاوه بر حفظ انرژی خود در طول روز می توانید از افزایش وزن خود جلوگیری کنید.

گوشت و دیگر منابع پروتئین

مصرف کنید:

ماهی

مرغ یا بوفلمون بدون چربی به صورت کبابی یا آبپز

گوشت گوساله یا بره

مقادیر متوسط میگو

حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود

تخم مرغ ( زرده تخم مرغ ) ۳ بار در هفته

اجتناب کنید:

مرغ سرخ شده

گوشت چرب

هات داگ و سوسیس

مقادیر زیادی از میگو و صدف

شیر و محصولات لبنی

مصرف کنید:

شیر بدون چربی یا کم چرب

ماست خالص یا کم چرب

پنیر کم چرب

اجتناب کنید:

شیر طبیعی

بستنی و خامه زده شده

ماست پر چرب

پنیرهای خامه ای به ویژه پنیر زرد و پنیر پیتزا

سس پنیری و سس سالاد

رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان

میوه ها و سبزیجات

مصرف کنید:

تمام سبزیجات تازه به صورت خام، پخته شده، بخارپز و یا پخته شده با کمی روغن

سبزیجات فصلی پخته شده با آبلیمو و با کمی روغن

میوه های تازه و آبمیوه های طبیعی

اجتناب کنید:

نارگیل ( تنها میوه غنی از چربی اشباع شده )

سبزیجات سرخ شده

سبزیجات پخته شده با کره

آبمیوه های قنددار

نان و غلات

مصرف کنید:

نان عربی یا قهوه ای

اسپاگتی و برنج ساده ( بدون روغن یا سس پر چرب )

غلات بدون چربی

سیب زمینی کبابی یا پخته شده

اجتناب کنید:

شیرینیجات حاوی مقادیر زیاد چربی ( دونات، شیرینی دانمارکی و … )

برنج سرخ شده

چیپس و سیب زمینی سرخ شده

با چنین لیستی از مواد غذایی، قطعا این مهمانی مبارک، می تواند یک مهمانی خوب و سالم باشد. فقط به خاطر داشته باشید که هرآنچه که شما تصمیم به خوردن آن دارید، یک برنامه عذایی متعادل حاوی مواد غذایی سالم و درست پخته شده باشد. طرز صحیح خودن مواد غذایی به شما کمک می کند تا از افطار و سحری خود لذا ببرید و سلامتی و انرژی شما حفظ می شود.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.