«اطلاعیه مهم»

رژیم لاغری کانادایی، این رژیم مفید است یا خیر

رژیم کانادایی که با نام رژیم دانمارکی نیز شناخته می شود، یک رژیم غذایی شدید است که برای اطمینان از کاهش سریع وزن، حدود ۲۲ پوند یا ده کیلوگرم در کمتر از دو هفته تنظیم شده است. ایده ی رژیم کانادایی این بود که به افراد، مخصوصا افراد بسیار چاق قبل از عمل جراحی، کمک کند تا به سریع ترین حالت ممکن وزن کم کنند. به همین دلیل، این رژیم به عنوان رژیم غذایی بیمارستانی دانمارکی نیز شناخته می شود. انجام عمل بر روی افرادی که دارای اضافه وزن زیادی هستند می تواند خطرناک باشد، بنابراین این رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع طراحی شده است. امروز ما می دانیم که رژیم های غذایی شدید بسیار خطرناک هستند. گرچه طرح رژیم لاغری کانادایی شامل غذاهای سالم است، اما این روش برای از دست دادن وزن بسیار بحث برانگیز است. گاهی اوقات ضروری است که خیلی سریع وزن خود را از دست بدهیم، اما رژیم های غذایی که بسیار سریع عمل می کنند، خطرناک هستند.

 

رژیم لاغری کانادایی، این رژیم مفید است یا خیر

 

آیا رژیم های غذایی شدید و افراطی، عمل می کنند؟

بله، مردم به سرعت در رژیم غذایی شدید مانند رژیم غذایی کانادایی وزن خود را از دست می دهند، اما نگه داشتن این کاهش وزن بسیار سخت است. تقریبا همه کسانی که رژیم سختی می گیرند وزن خود را بلافاصله پس می گیرند. به همین دلیل هیچ رژیم لاغری شدید توصیه نمی شود مگر اینکه فرد اضافه وزن شدیدی داشته باشد و نیاز به کاهش وزن برای یک عمل ضروری باشد. رژیم غذایی ۱۳ روزه کانادایی موثر بوده است، به همین دلیل مطالب زیادی درباره آن نوشته شده است اما سالم است؟ پزشکان می گویند قطعا خیر.

 

چه کسی رژیم کانادایی را به وجود آورد؟

رژیم لاغری کانادایی دهه ها پیش به وجود آمد اما اینکه دقیقا چه کسی آن را ایجاد کرده است مشخص نیست. با توجه به نام انگلیسی آن گمان می رود که یک پزشک آن را ایجاد کرده است اگر چه امروزه پزشکان راه های بهتری برای کمک به کم کردن وزن بیمار سراغ دارند. البته، هر کس می تواند آن را ایجاد کرده باشد. این رژیم لاغری کلا در مورد کاهش شدید وزن است. ضروری است که وزن خود را متعادل و بدن خود را خوش فرم نگه داریم اما از راهی سالم و متعادل که به سلامتی ما ضرری نرساند.

ما می دانیم که رژیم های غذایی سریع مانند رژیم کانادایی می توانند خطرناک باشند. منوی این رژیم شامل گوشت کم چرب، تخم مرغ، قهوه و کاهو است. اما در این رژیم شکر، کربوهیدرات و چربی کاملا حذف شده است. پروتئین بیش از حد می تواند برای شما، کلسترول و قلب شما بد باشد (نتیجه تحقیق در مجله کالج قلب آمریکا)، اما رژیم غذایی ۱۳ روزه کانادایی با پروتئین بالا، بدون چربی، بدون قند، بدون کربوهیدرات است و تضمین می کند که شما ۲۲ پوند را در ۱۳ روز از دست می دهید. این رژیم تا آنجا پیش می رود که حتی آدامس را هم ممنوع می کند و به شدت سفت و سخت است.

 

 

آیا رژیم کانادایی به عنوان یک رژیم گرسنگی دهنده محسوب می شود؟

نه، چون افراد در رژیم کانادایی می توانند غذا بخورند، اما مقدار غذا به خوبی تحت نظارت است. کالری مصرفی در روز ۶۰۰ کالری است که برای بدست آوردن مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین ها به جز پروتئین و چربی های خوب، به اندازه کافی مناسب نیست. امروز ما می دانیم که چربی های خوبی وجود دارند که باید در رژیم غذایی برای کمک به کاهش وزن وجود داشته باشند.

 

ادعاها

رژیم کانادایی ادعا می کند که فرد با گرفتن رژیم در عرض ۱۳ روز ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن خواهد داشت. رژیم کانادایی یک برنامه غذای واضح ارائه می دهد که عمدتا شامل گوشت، تخم مرغ، قهوه، کاهو یا اسفناج است. این یک رژیم غذایی شدید است و بنابراین هرکسی که آن را انجام می دهد، وزن خود را از دست می دهد. پس ادعای کاهش شدید وزن در یک دوره کوتاه، درست است. اما مزایای سلامتی حداقل است، مگر اینکه فرد شدیدا چاق باشد. حتی در آن حالت هم، یک رژیم غذایی شدید خطرناک است. در حالی که رژیم کانادایی با منو و برنامه محدود شده همراه است، خطرات فوق العاده بالا هستند.

 

آیا اثر می کند؟

عکس های قبل و بعد رژیم نشان می دهند که رژیم کاهش وزن کانادایی کار می کند؛ اما اگر شما به انجام این رژیم غذایی فکر می کنید، آن را فقط تحت نظارت کامل یک پزشک یا متخصص تغذیه انجام دهید. هرگز نباید چنین رژیم افراطی را انجام دهید مگر اینکه توسط یک پزشک به شما گفته شود. عوارض جانبی رژیم غذایی کانادایی نیز بسیار شدید است. خوردن غذای کم به این معنی است که بدن شما انرژی کافی نخواهد داشت. نتایج رژیم غذایی کانادایی ممکن است کوتاه مدت باشند اما نمی تواند در درازمدت کار کنند. بنابراین، هنگامی که شما یک رژیم غذایی شدید مانند رژیم کانادایی که بسیار فراتر از حد شدید است را دنبال می کنید، وزن خود را کاهش می دهید ولی مجددا به وزن از دست رفته برمی گردید و آن زمان احساس بدتری نسبت به قبل رژیم خواهید داشت.

 

مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی کانادایی

 

رژیم لاغری کانادایی، این رژیم مفید است یا خیر

 

محدودیت های بسیار زیادی در منوی رژیم کانادایی وجود دارد که از حداقل مواد تشکیل شده است. ایده پشت این منو این است که شما به سختی می توانید چیزی بخورید. فقط ۶۰۰ کالری در روز دیوانه کننده است! کمی قهوه، کمی چای، کمی گوشت کم چرب، و کمی کاهو. کاهو به سختی حاوی کالری است و دقیقا همان چیزی نیست که شما را سیر کند و به شما انرژی دهد. اگر شما گیاهخوار هستید، باید فقط با سبزیجات برگ سبز، چای و قهوه سیر شوید.

همچنین ایده داشتن قهوه در رژیم غذایی بسیار عجیب و غریب است، زیرا قهوه یک محرک است و مخصوصا وقتی که مقدار زیادی از آن را بدون غذا بخورید باعث تحریک عصبی شما می شود. قهوه ممکن است مقداری چربی سوزی کند اما عوارض جانبی بسیار رژیم کانادایی این ایده را خراب می کند.

لیست غذاهای رژیم کانادایی اینجاست:

  • گوشت بدون چربی
  • کاهو یا اسفناج
  • تخم مرغ
  • قهوه یا چای

و تمام. ما می دانیم که برای از دست دادن وزن باید رژیم را به آرامی و با دقت پیش ببریم و همچنان طیف گسترده ای از غذاها را مصرف کنیم که شامل پروتئین، لبنیات، ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی که بدن شما به آنها نیاز دارد تا بتواند کار کند. رژیم کانادایی دیوانه وار و بسیار شدید است و اصلا توصیه نمی شود.

رژیم غذایی معمولی کانادایی برای صبحانه شامل یک تخم مرغ برای صبحانه، گوشت بدون چربی و کاهو برای ناهار و شام است، با مقدار زیادی قهوه و آب در میان وعده ها. این رژیم می تواند فوق العاده حوصله سر بر، و همچنین خسته کننده باشد! مطمئنا شما وزن کم خواهید کرد، اما عضلات شما شروع به تجزیه می کنند و مغز شما کاهش عملکرد را تجربه می کند.

در روش های پیشرفت کرده این رژیم مواد تشکیل دهنده تغییر می کنند.شما با تخم مرغ، گوشت کم چرب و کاهو شروع می کنید و روزهای بعد سایر سبزیجات، کمی تست و ماهی جایگزین می شوند.

بنابراین مواد غذایی کانادایی در آن زمان شامل:

  • کاهو، اسفناج یا هر سبزی برگ سبز
  • گوشت نان
  • قهوه
  • تخم مرغ

و با گذشت زمان شامل:

  • ماهی
  • هویج
  • گوجه فرنگی
  • لوبیا

این یک رژیم ناکافی است!

 

اثرات جانبی رژیم غذایی کانادایی

 

رژیم لاغری کانادایی، این رژیم مفید است یا خیر

 

هر رژیم غذایی شدید باعث ایجاد عوارض جانبی می شود و در رژیم غذایی کانادایی، عوارض جانبی می توانند طولانی مدت یا حتی تهدید کننده زندگی باشند. رژیم سخت برای کلیه ها یا روده مناسب نیست، و گرسنگی می تواند منجر به آسیب مغزی شود. در اینجا برخی از عوارض جانبی رژیم کانادایی عنوان می شود:

  • کمبود انرژی
  • استرس
  • سردرد
  • عصبانیت
  • حالت تهوع
  • درد عضلات
  • عوارض کمبود مواد غذایی
  • گرسنگی
  • بیماری
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات روده
  • مشکلات کبدی
  • ناراحتی عمومی

source: dietspotlight.com

 

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی، دریافت مشاوره لاغری موضعی با دستگاه و مشاوره تغذیه با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم لاغری کلیک کنید

 

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی، پزشک تغذیه

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.