«اطلاعیه مهم»

اگرچه برخی رژیم های غذایی بدون تأثیر بر سلامتی باعث کاهش وزن می شوند ، اما بهتر است برای هر مورد با یک متخصص  مشورت کنید. بنابراین ، هر فرد می تواند رژیم متناسب با نیاز خود بدست آورد. برای کشف ۳ رژیم غذایی سالم که سبب کاهش وزن می شود به خواندن مقاله ما ادامه دهید:

رژیم های غذایی که در طولانی مدت پایدار نیستند و یا برای سلامتی شما مضر نیستند محبوب ترین هستند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا لیستی از رژیم های کاهش وزن که تضمین شده و پایدار هستند را با شما به اشتراک بگذاریم.

تغذیه مناسب برای داشتن وزن سالم و متعادل بسیار مهم است. از این نظر بهتر است رژیم هایی تهیه کنید که شامل همه گروه های غذایی باشد. علاوه بر این ، با توجه به یافته های منتشر شده در “مجله تحقیقات در علوم پزشکی” ، مناسب است که کالری دریافتی را کاهش دهید.

صرف نظر از این ، مواد مغذی و انرژی مورد نیاز فرد بسته به سن، سبک زندگی و وضعیت سلامتی آنها متفاوت است.

رژیم هایی که بدون ایجاد خطر سلامتی سبب کاهش وزن می شود

بنابراین ، اگرچه ما ۳ لیست رژیم غذایی که سبب کاهش وزن می شود را در زیر به اشتراک گذاشته ایم ، اما بهتر است با یک متخصص  مشورت کنید که به انتخاب رژیم غذایی متناسب با نیازهای شما کمک می کند.

  1. رژیم کتوژنیک:

در گذشته رژیم کتوژنیک جنجال برانگیز بود ، اما امروزه یکی از بهترین گزینه های کاهش وزن محسوب می شود. در واقع ، پژوهشی که در ژورنال بین المللی تحقیقات محیط زیست و بهداشت عمومی” منتشر شده است ، این عقیده را تأیید می کند.

مکانیسم آن ساده است: کربوهیدرات ها را تا حد ممکن کم کنید. هیچ محدودیتی در میزان این رژیم وجود ندارد. محدودیت ها فقط توسط گروه های غذایی انجام می شود. این واقعیت که باعث محدودیت مقدار  نمی شود باعث می شود افراد راحت تر به این رژیم بپیوندند.

پیگیری این رژیم در هفته های اول دشوار است. هنگامی که مصرف شکر را متوقف کردید ، ممکن است شما یک سندرم ترک خفیف را تجربه کنید. اما اگر این اثر از بین برود ، اگر رژیم غذایی شما به خوبی برنامه ریزی شده باشد ، پیگیری آن تا حدی آسان خواهد بود.

برای سلامتی شما به طور متوسط و طولانی مدت بی خطر است ، مگر اینکه از میزان مرجع روزانه پروتئین – ۸/۰ گرم در کیلوگرم وزن بدن تجاوز کنید. برخی از تغییرات ، مانند محدود کردن کربوهیدرات ها تنها پس از یک ساعت مشخص ، ممکن است پیروی از این رژیم را آسان تر کند.

رژیم کتوژنیک با هدف به حداقل رساندن کربوهیدرات ها انجام می شود. به همین دلیل ، این روزها یکی از رژیم های مورد توجه لاغری محسوب می شود.

  1. تغذیه متناوب:

این رژیم شامل گرسنه ماندن برای دوره های مختلف طولانی (حداقل ۱۶ ساعت) است. در زمان باقی مانده ، غذا خوردن آزاد است. با توجه به بررسی منتشر شده در Annual Review of Nutrition ، این ویژگی وجود دارد که به طور متوسط و دراز مدت به عنوان یک ارتقاء دهنده سلامتی عمل می کند زیرا از کاهش وزن حمایت می کند و می تواند سلامت متابولیک را بهبود بخشد.

با توجه به سیستم هورمونی که کمی پس از بیدار شدن از خواب “هورمون گرسنگی” (گرلین) را تنظیم می کند ، میزان پیروی از این رژیم بسیار زیاد است. نوشیدن چای یا قهوه با معده خالی یک راهکار مفید برای احساس سیری و تحمل گرسنگی است.

تغذیه متناوب می تواند پس از مدت زمان مشخصی با رژیم کتوژنیک یا محدودیت کربوهیدرات ترکیب شود تا نتایج به حداکثر برسد.

اگرچه پروتکل های مختلفی وجود دارد ، اما کم ترین محدود کننده و بهترین کارایی را دارد. صبحانه یا شام رد می شود. پروتکل های تهاجمی تر شامل خوردن هر دو تا سه روز یک روز کامل است.

رژیم هایی که بدون ایجاد خطر سلامتی سبب کاهش وزن می شود

  1. رژیم آتلانتیک:

این رژیم نسخه ای از رژیم مدیترانه ای است. طبق مطالعه ای که در BMC Public Health منتشر شده است ، تمرکز بر مصرف ماهی به جای گوشت قرمز است. با این حال ، نه نان یک همراه مهم محسوب می شود و نه شراب نوشیدنی “دوست داشتنی” قلمداد می شود.

این رژیم غذایی است که معمولاً در کشورهای اسکاندیناوی انجام می شود. همچنین هدف این است که به لطف مصرف ماهی های چرب و لبنیات ، سطح ویتامین D در حد مناسب باشد.

سبزیجات عنصر اصلی این رژیم است. کربوهیدرات ها اساس هرم غذایی نیستند. اگرچه روغن ها و آجیل به عنوان منبع چربی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما بهتر است که آووکادو را در رژیم غذایی قرار دهید.

ترکیب این رژیم با رژیم متناوب برای نتایج بهتر کاهش وزن مثبت است. رژیم آتلانتیک برای سلامتی قلب مفید است. بسیار مهم است که میوه ها و سبزیجات مختلفی را در رژیم غذایی بگنجانید و انواع مختلفی از ماهی ها را در نظر بگیرید (اولویت دادن به ماهی روغنی به جای ماهی سفید).

مزیت این رژیم این است که نسخه ای از رژیم سنتی مدیترانه ای است. بنابراین ، به طور کلی اجرا  و پیگیری آسان تر است.

رژیم های کاهش وزن: بهترین گزینه کدام است؟

رژیم های کاهش وزن که امروز در مورد آن صحبت می کنیم احتمالاً سخت ترین آن رژیم کتوژنیک است. در بسیاری از کشورها ، مصرف نان و مصرف کربوهیدرات با غذا بسیار متداول است. بنابراین می توان گفت رژیم آتلانتیک عملی ترین و راحت ترین گزینه است. کاملاً مشابه رژیم مدیترانه ای است. مصرف ماهی فقط در این مورد بیشتر است و غلات و گندم در اولویت قرار ندارند. از طرف دیگر ، مصرف الکل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این یک استراتژی کاهش وزن اثبات شده است.

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.