سالمترین مواد غذایی با کربوهیدرات پایین

در طی چندین سال اخیر، کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین دلایل چاقی افراد شناخته شده اند. کاهش کربوهیدرات و قطع کامل آن از برنامه غذایی روزانه شما، می تواند به بدن شما آسیب برساند. به همین دلیل اگر شما به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات چه برای کاهش وزن و چه برای کنترل قند خون خود هستید، بهترین راه مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت رژیم لاغری اصولی است.

سالمترین مواد غذایی با کربوهیدرات پایین

با این حال ما لیستی از مواد غذایی کم کربوهیدرات را که به راحتی می توانید در آشپزخانه خود پیدا کنید را آماده کرده ایم. شما با مصرف این مواد غذایی علاوه بر اینکه می توانید از تامین  نیاز روزانه بدن خود به کربوهیدرات، اطمینان حاصل کنید، دیگر لازم نیست نگران افزایش وزن خود باشید.

از توت فرنگی تا پنیر پارمزان، تمام موارد در این لیست حاوی تنها ۱۲ گرم کربوهیدرات و یا کمتر هستند. برای اطلاع بیشتر از اینکه چگونه می توانید منافع کربوهیدرات را بدون افزایش وزن و یا تاثیر منفی بر روی سلامت کلی بدن خود، به حداکثر برسانید، نگاهی به لیست این مواد غذایی در ادامه مطلب بیندازید.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


سالمترین مواد غذایی با کربوهیدرات پایین

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از سالم ترین و مغذی ترین مواد غذایی است. تخم مرغ با دارا بودن انواع مواد مغذی، از جمله مواد مغذی مهم مغز، می تواند سلامت چشم را نیز بهبود بخشد.

میزان کربوهیدرات تخم مرغ: تقریبا صفر است.

گوشت

تمام انواع گوشت ها، تقریبا بدون کربوهیدرات هستند. در این میان فقط گوشت ارگان مانند گوشت کبد دارای ۵ درصد کربوهیدرات می باشد.

گوشت گاو

گوشت گاو حاوی مواد مغذی بسیاری مانند آهن و B12 است.

میزان کربوهیدرات گوشت گاو: صفر

گوشت بره

گوشت بره مانند گوشت گاو، شامل بسیاری از مواد مغذی مفید است. از جمله آهن و B12.

میزان کربوهیدرات گوشت بره: صفر

مرغ

مرغ یکی از محبوب ترین گوشت های جهان است. گوشت مرغ منبع عالی پروتئین و مواد مغذی مفید است.

میزان کربوهیدرات گوشت مرغ: صفر

ماهی و دیگر غداهای دریایی

ماهی و عذاهای دریایی، به شدت مغذی و سالم هستند. غذاهایی دریایی منبع خوبی از امگا ۳، اسیدهای چرب B12 و ید هستند که بسیاری از افراد این مواد مغذی را به اندازه کافی مصرف نمی کنند.

ماهی و غذاهای دریایی مانند گوشت، تقریبا بدون کربوهیدرات است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از محبوب ترین گونه های ماهی در بین تمام افراد است. این نوع ماهی حاوی مقدار قابل توجهی چربی سالم و امگا ۳ می باشد. ماهی سالمون نیز دارای ویتامین B12، ید و حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین D3 است.

میزان کربوهیدرات ماهی سالمون: صفر

( ادامه دارد )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.