علت ثابت ماندن وزن در رژیم لاغری

شاید برای بسیاری از افراد این اتفاق پیش آمده باشد، که با اینکه از یک رژیم لاغری اصولی پیروی می کنند ممکن است در ابتدا بدون تلاش وزن زیادی از دست بدهند. اما بعد از چند ماه این کاهش وزن ممکن است کاهش یابد و یا به طور کلی متوقف شود.

علت ثابت ماندن وزن در رژیم لاغری

در این مقاله تحت نظر خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه به دلایل رایجی که ممکن است سبب ثابت ماندن وزن در رژیم لاغری ( استاپ وزن ) شود، می پردازیم.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


شاید بدون آنکه متوجه شوید در حال کم کردن وزن باشید!

اگر هربار که بر روی ترازو می روید ، با عدد کمتری نسبت به قبل روبرو نمی شوید، نگران نباشید. این یک امر رایج است که در یک بازه زمانی ( چند روز تا چند هفته ) وزن شما ثابت بماند. این به این معنا نیست که شما در حال چاق شدن هستید. وزن بدن معمولا بین ۱ تا ۳ کیلوگرم نوسان دارد. این موضوع می تواند به غذاهایی که می خورید و همینطور به هورمون هایتان بستگی داشته باشد.

آب بدن می تواند باعث نوسان وزن شما شود!

آب بدن به خصوص در زنان، قسمتی از وزن بدن را تشکیل می دهد. همچنین این امکان وجود دارد در عین حال که چربی بدن خود را از دست می دهید، ماهیچه به دست آورید. این رویداد به ویژه زمانی که شما به تازگی شروع به ورزش کرده اید، رخ می دهد.

این اتفاق خوبی است، چون چیزی که می خواهیم واقعا از دست بدهیم چربی بدن است، نه فقط وزن.

ایده خوب این است که شما برای ارزیابی پیشرفت خود از چیزی غیر از مقیاس وزن استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید برای اطلاع از پیشرفت کاهش وزن خود، هر ماه یکبار دور کمر، دور شکم، دور بازو و دور ران و همینطور درصد چربی بدنتان را اندازه گیری کنید.

نسبت به مواد غذایی که می خورید آگاهی ندارید!

اگر سعی در از دست دادن وزن دارید، آگاهی شما بسیار مهم است. بسیاری از افراد در مورد مقدار غذای مورد نیاز بدن خود و کالری غذایی که میل می کنند اطلاعی ندارند.

مطالعات نشان می دهد که پیگیری کالری رژیم غذایی به کاهش وزن در رژیم لاغری شما کمک می کند.

شما به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی کنید!

پروتئین تنها ماده مغذی مفید برای از دست دادن وزن است. مصرف پروتئین می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد، همینطور احساس سیری را بیشتر کرده و باعث می شود در طول روز غذای کمتری بخورید. همچنین پروتئین نیاز و اشتیاق به تنقلات را کاهش می دهد. این امر تا حدی تاثیرات پروتئین بر هورمون های تنظیم کننده اشتها مانند گلرین است.

اگر صبحانه می خورید حتما در صبحانه خود پروتئین مصرف کنید. به گفته متخصص تغذیه افرادی که وعده صبح خود، پروتئین بیشتری مصرف می کنند، در طول روز کمتر احساس گرسنگی خواهند داشت.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم شیردهی

رژیم بارداری

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم غذایی بیماران سرطانی

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.