لاغری بعد از زایمان دوم

لاغری بعد از زایمان دوم ممکن است سخت تر از کاهش وزن بعد از اولین زایمان شما باشد، به همین جهت ضرورت مراجعه شما به متخصص تغذیه جهت لاغری اصولی دو چندان می شود. اما در ادامه می خواهیم نکات کلی و اطلاعات لازم را در یک روش سالم و واقع بینانه، در اختیار شما قرار دهیم.

از دست دادن وزن اضافه بعد از زایمان ممکن است کار دشواری باشد و هربار با زایمان قبلی متفاوت باشد.

مهم نیست لاغری بعد از زایمان چقدر سخت است یا آسان، پس از تولد اولین کودکتان، شما وزن خود را از دست می دهید، اما این موضوع بعد از زایمان دوم تقریبا داستان متفاوتی دارد. مراقبت از دو کودک کوچک معمولا به معنی نداشتن زمان کافی برای تمرینات ورزشی، برنامه ریزی و آماده سازی غذای سالم است.

لاغری بعد از زایمان دوم

اما مادر دو فرزند باید چه کاری انجام دهد؟

استراتژی های زیادی وجود دارد که شما می توانید بعد از زایمان دوم، وزن اضافی خود را از دست دهید، اما مهم تر از همه باید سعی کنید واقع بین و با انگیزه بمانید.

چقدر طول می کشد تا بعد از زایمان دوم لاغر شوید؟

اکثر زنان در طی بارداری بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم وزن به دست می آورند که البته حدود ۵ کیلوگرم در طول زایمان و بلافاصله بعد از زایمان از دست خواهند داد – بلافاصله بعد از زایمان وزن نوزاد خود را به همراه جفت و مایعات آمنیوتیک از دست خواهید داد.

حدود شش هفته طول می کشد تا رحم شما به اندازه قبل از حاملگی کاهش یاد. بافت سینه، ذخیره خون و ذخیره چربی شما در دوران بارداری افزایش می یابد تا کودک شما در طی بارداری و بعد از بارداری رشد کند.

لاغری بعد از زایمان دوم شما بستگی به عوامل زیادی دارد، از جمله وزن قبل از بارداری ( البته شما تنها نیستید، اکثر زنان بعد از زایمان اول خود اندکی وزن اضافه خواهند داشت )، ژن ها، سطح فعالیت بدنی، رژیم غذایی و میزان وزنی که در طول بارداری به دست می آورید می توانند میزان لاغری بعد از زایمان شما را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال، اگر شما در طول بارداری خود بیش از ۱۵ کیلوگرم وزن اضافه کنید، ممکن است زمان بیشتری ( معمولا بین ۱۰ ماه تا دو سال ) برای بازگشت شما به وزن قبل از بارداری نیاز باشد، در حالی که برخی از مادران جدید، بیشترین قسمت از اضافه وزن خود را ۶ ماه پس از تولد نوزاد خود از دست می دهند، لازم به ذکر است که تجربه کاهش وزن در افراد کاملا متفاوت است.

لاغری بعد از زایمان دوم

چه مدت بعد از زایمان می توانم شروع به ورزش کنم؟

قبل از اینکه شروع به شمردن کالری کنید تا به وزن قبل از بارداری برسید، به یاد داشته باشید که حتی مادران با تجربه هنوز هم برای بهبودی بعد از زایمان نیاز به زمان دارند.

متخصص تغذیه توصیه می کند تا مادران جدید کالری را نادیده بگیرند و در عوض بر روی خوردن غذای سالم حداقل تا شش هفته بعد از زایمان تمرکز کنند. بدن شما به گستره وسیعی از مواد غذایی و استراحت کافی نیاز دارد. جلوگیری از عفونت و رسیدن به بهبود کامل بدن، سخت ترین و مهم ترین عمل بعد از زایمان است.

اگر نوزادتان را با شیر خود تغذیه می کنید، کاهش دریافت کالری مورد نیاز بدن بسیار خطرناک است. بدن شما در دوران شیردهی نسبت به سه ماهه آخر بارداری، روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر نیاز دارد.

اما به جای فکر کردن به کارهایی که نمی توانید برای تسریع کاهش وزن خود انجام دهید، بر روی کاری که می توانید انجام دهید تمرکز کنید! اگر نوزادتان با شیر شما تغذیه می شود، با خیال راحت به نوزاد خود شیر دهید و وزن کم کنید. بسیاری از مادران در طول شیردهی قسمت بزرگی از اضافه وزن خود را از دست می دهند زیرا تولید شیر می تواند به بدن شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

از یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، یک رژیم شیردهی دریافت کنید و چند ماه پس از زایمان شروع به تمرینات ورزشی کنید. پیشنهاد ما این است که با پیاده روی شروع کنید.

source: whattoexpect

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم لاغری شیردهی آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه :

دریافت رژیم لاغری آنلاین

لاغری بعد از زایمان

رژیم لاغری

رژیم لاغری شکم و پهلو

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.