«اطلاعیه مهم»

 مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

بارداری یک معجزه است و این یکی از زیباترین چیزها در سیاره است. با تمرکز بر داشتن یک بارداری سالم، مورد توجه قرار دادن تمرینات بارداری مهم است. یکی از رایج ترین سوالاتی که برای زنان باردار مطرح است این است که: آیا در هنگام بارداری ورزش کردن مشکلی ندارد؟ البته، بهتر است با متخصص ورزشی خود مشورت کنید، با این حال، اگر وضعیت خطرناکی ندارید که ورزش بر آن تاثیر منفی داشته باشد، متخصص آن را مفید خواهد دانست.

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

 

مطلب مرتبط: لاغری بعد از زایمان

 

داشتن یک زندگی سالم برای سلامتی مادر و سلامت کودک بسیار مهم است. در گذشته ورزش در زنان باردار نادر بود که قطعا این مسئله در گذشته مانده است. شیوه زندگی سالم شامل یک برنامه رژیم غذایی و همچنین ورزش است.

در راستای ورزش کردن زنان باردار، انجمن بارداری آمریکا توصیه می کند که زنان باردار حداکثر ۳۰ دقیقه در هفته ورزش کنند. این تمرینات می تواند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری در باشگاه، دویدن، شنا کردن و حتی تمرینات قدرتی باشد.

 

آیا ورزش کردن در زمان بارداری باعث ایجاد مشکل می شود؟

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

اول از همه، اگر شما سالم هستید، کودک شما سالم تر خواهد بود. شما باید از خودتان مراقبت کنید. اگر قبل از بارداری ورزش کنید، احتمال وارد شدن به یک سطح متوسط، بدون مشکل باشد. با این حال، اگر قبل از اینکه باردار شوید، ورزش نکنید، باید به آرامی با یک رژیم ورزشی مخصوص بارداری، ورزش را شروع کنید. ورزش در دوران بارداری، دیابت بارداری، بیماری های فشار خون بالا و اختلالات کلی و همچنین روند بارداری را می تواند تسهیل کند. اگر مطمئن نیستید، با متخصص ورزشی خود صحبت کنید، به آرامی شروع کنید و تمریناتی را که دوست دارید انتخاب کنید.

 

ورزش می تواند مسمومیت بارداری، دیابت بارداری و فشار خون را کاهش دهد

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

یک مطالعه نشان داد که با مشارکت هر گونه ورزش، بین افزایش وزن حاملگی و کاهش میزان دیابت حاملگی ارتباط وجود دارد. تحقیقات بیشتر نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بطور قابل توجهی باعث کاهش سطح گلوکز خون و انسولین در دوران بارداری می شود که منجر به کاهش میزان ماکروزومی جنین و افزایش وزن مادران می شود. مطالعات بیشتری نشان داده است، ورزش می تواند به کاهش خطر و عوارض مرتبط با پره اکلامپسی، دیابت حاملگی و فشار خون بالا کمک کند.

 

ورزش می تواند تا حد زیادی ناراحتی مربوط به دوران بارداری را کاهش دهد (همچنین از لحاظ علمی ثابت شده است که باعث افزایش شادی می شود)

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

ورزش در دوران بارداری واقعا می تواند به کاهش ناراحتی های مربوط به ظاهر و احساسات کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که اکثر زنانی که قبل از بارداری ورزش می کنند، همچنان فعال هستند، اما هنگامی که آنها باردار می شوند، تا حدی میزان فعالیت آنها کاهش می یابد. تحلیل دیگری که بر شادی و رفاه فیزیکی تمرکز دارد این است که، زنانی که از نظر جسمانی فعال هستند در دوران بارداری، زندگی بهتر و لذت بخش تری دارند و این شیوه زندگی پس از بارداری را حفظ می کنند.

 

ورزش به رفع درد پشت، یبوست و نفخ کمک می کند

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

از آنجا که بارداری می تواند مرکز وزن را به طور کامل تغییر دهد، اغلب باعث درد پشت می شود. علاوه بر این، حاملگی اغلب موجب ورم و یبوست می شود. با یک برنامه ورزشی مناسب برای بارداری، می توانید پشت خود را قوی نگه دارید، که این هم می تواند درد پشت بارداری را کاهش دهد. ورزش با کاهش تشکیل بیش از حد گاز، باعث کاهش یبوست و ورم می شود.

 

ورزش می تواند انرژی شما را به میزان زیادی افزایش دهد، خلق و خوی و خواب شما را بهبود بخشد

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

بارداری، یک تغییر بزرگ انرژی به ارمغان می آورد. به طور خاص، در پروژسترون تغییرات هورمونی فوق العاده ای تجربه می شود.  تمام احساسات در دوران بارداری می تواند به لحاظ ذهنی تخلیه شود که اغلب منجر به نوسانات خلقی می شود. گزارش شده است که ماه هاى اول و سوم از نظر انرژى سخت تر است. ماه دوم، معمولا برای انطباق مناسب ذهن و بدن کمی ساده تر است و هیجان زیادی با برنامه ریزی وجود دارد. برای مدیریت بهتر این تغییرات، ورزش می تواند انرژی شما را تامین کند و می توانید یک عادت خواب شبانه خوب داشته باشید. در واقع، ورزش بیش از حد منجر به کاهش سطح انرژی می شود. در طول مراحل حاملگی با متخصص ورزشی خود مشورت کنید و تمرینات خود را انجام دهید.

 

ورزش زایمان را آسان تر می کند و به زایمان کمک می کند

 

مزایای عالی ورزش در دوران بارداری

 

هنگامی که موضوع حاملگی پیش می آید، اغلب افراد به استراحت فکر می کنند و گمان می کنند که ورزش خطرناک است، اما اکنون متوجه شده اند که ورزش در دوران بارداری بدون عارضه است. ورزش در دوران بارداری مانع از اضافه وزن می شود و همچنین به کاهش زمان زایمان کمک می کند. فیتنس، یکی دیگر از عواملی است که باعث راحتی زایمان می شود. تمریناتی که باعث تقویت ناحیه لگن میشوند در طول زایمان مفید هستند.

 

source: .aysetolga.com

 

 

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی، دریافت مشاوره لاغری موضعی با دستگاه و مشاوره تغذیه با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم لاغری کلیک کنید

 

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.