منابع شگفت انگیز کلسیم

شما احتمالا با منابع اصلی کلسیم آشنا هستید: شیر، ماست و پنیر. اما می دانستید که لبنیات تنها منابع کلسیم محسوب نمی شوند؟ سبزیجات سبز رنگ، غذاهای دریایی، حبوبات و میوه ها نیز حاوی کلسیم هستند. برای بررسی دقیق تر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

کلسیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

این موضوع کاملا واضح است که کلسیم برای تقویت استخوان ها و داشتن دندان های قوی، ضروری است اما مزایای آن فراتر از این است. این ماده معدنی به بدن در حفظ رگ های خونی کمک می کند، فشار خون را تنظیم می کند و حتی از مقاوت در برابر انسولین ( که می تواند به دیابت نوع ۲ منجر شود ) جلوگیری می کند. بزرگسالان روزانه باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنند ( که به معنی یک لیوان شیر کم چرب، یک تکه پنیر و یک فنجان ماست کم چرب است )، با این حال، بر اساس یک نظرسنجی تنها ۱۶ درصد از زنان ۲۰ تا ۲۹ ساله به میزان کافی کلسیم دریافت می کنند.

فقط به خاطر داشته باشید بدن شما برای جذب کلسیم نیاز به ویتامین D دارد! پس لازم است غذاهایی که غنی از کلسیم هستند را به همراه ویتامین D مصرف کنید.

 

 مواد غذایی غنی از کلسیم

در اینجا لیستی از غذاها و نوشیدنی های غنی از کلسیم آورده شده است:

 

کلسیم طبیعی

 

لوبیای سفید

  • ۱۹۱ میلی گرم ( ۱۹% از نیاز روزانه ) در یک فنجان

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

لوبیاهایی که به رنگ روشن هستند منبع خوبی از کلسیم و آهن هستند. آنها را به بشقاب پاستا یا سبزیجات خود اضافه کنید.

 

انجیر خشک شده

  • ۱۰۷ میلی گرم ( ۱۰۵ از نیاز روزانه ) در ۸ عدد انجیر خشک

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

این میوه خشک حاوی آنتی اکسیدان، فیبر و کلسیم است. انجیر خشک را به عنوان یک میان وعده مصرف کنید یا آنها را به یک مربای خوشمزه تبدیل کنید و میل کنید.

 

لوبیا چشم بلبلی

  • ۱۸۵ میلی گرم ( ۱۸% از نیاز روزانه ) در ½ فنجان

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

این لوبیا غنی از کلسیم، پتاسیم، فولات و دیگر مواد معدنی است.

 

بادام

  • ۷۲ میلی گرم ( ۷% از نیاز روزانه ) در ¼ فنجان ( حدود ۲۰ عدد بادام )

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

بادام علاوه بر کلسیم، حاوی پتاسیم، ویتامین E و آهن هستند. می توانید آن ها را به صورت کره بادام یا به همراه سالاد خود مصرف کنید. اما باید مراقب مقدار مصرف آن باشید.

 

 پرتقال

  • ۶۵ میلی گرم ( ۶% از نیاز روزانه ) در یک عدد متوسط

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

پرتقال غنی از ویتامین C و کلسیم است. می توانید با خوردن یک پرتقال در میان وعده لذت ببرید.

 

دانه کنجد

  • ۸۸ میلی گرم ( ۹% از نیاز روزانه ) در یک قاشق غذاخوری

 

منابع شگفت انگیز کلسیم

 

دانه کنجد می تواند به کاهش فشارخون و کاهش التهاب کمک کند و حتی با برخی از سرطان ها مبارزه کند.

 

 

Source: greatist

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی، دریافت مشاوره تغذیه و مشاوره دستگاه لاغری موضعی با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم غذایی آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه :

دریافت رژیم لاغری آنلاین

لاغری بعد از زایمان

رژیم لاغری

دریافت رژیم لاغری

رژیم لاغری یک ماهه

لاغری موضعی

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.