«اطلاعیه مهم»

مواد غذایی که باعث کاهش قند و چربی می شود

افرادی که مایل به کاهش وزن هستند، در مورد موثرترین غذاهای چربی سوز کنجکاو هستند. مصرف مواد غذایی چربی سوز همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. می توان غذاهای چربی سوز را به منظور کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های مختلف مانند دیابت مصرف کرد. به منظور کمک به کاهش وزن سالم، ما موثرترین غذاهای چربی سوز را مورد بررسی قرار دادیم.

 

مواد غذایی که باعث کاهش قند و چربی می شود

 

 فهرست غذاهای چربی سوز:

 

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از غذاهای چربی سوز است. سرکه سیب همچنین میل به شکر را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرکه قبل از غذا، به شما احساس سیری می دهد و از خوردن بیشتر جلوگیری می کند. همچنین سطح PH معده را متعادل می کند و یک اثر سم زدایی بر روی بدن ایجاد می کند. چون، سرکه یک ماده اسیدی است، پس از آن نوشیدن آب توصیه می شود.

 

آب استخوان

آب استخوان یکی از محبوب ترین غذاهایی دارویی است.  آب استخوان یک پتانسیل قوی دارد که برای سوختن چربی لازم است. اسید آمینه موجود در آب استخوان از شکستگی عضلات جلوگیری می کند و باعث افزایش میزان متابولیسم و به سم زدایی بدن کمک می کند. با توجه به فراوانی مواد مغذی، شما می توانید از اثر سوزاندن چربی آب استخوان استفاده کنید.

 

فلفل تند

فلفل تند با افزایش دمای بدن به سوختن چربی کمک می کند. فلفل تند به افزایش چربی سوزی بدن کمک می کند و سطح انرژی بدن را افزایش می دهد. افزودن فلفل تند به غذا و نوشیدنی ها سبب چربی سوزی می شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

 

دانه چیا

دانه چیا در مکزیک رشد یافته و در میان مواد غذایی دارای قدرت تغذیه ای و از غذاهای چربی سوز واقعی است. مصرف دانه چیا نه تنها انرژی را افزایش می دهد، بلکه به شما قدرت بیشتری می دهد. اما مصرف زیاد دانه چیا با کاهش سطح آب بدن باعث کاهش هضم می شود.

 

مرغ

اگر در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، می توانید از یک چربی سوز قوی بدن مانند مرغ کمک بگیرید. مصرف یک تکه مرغ در روز، ۳۷ درصد از نیازهای روزانه پروتئین شما را تامین می کند. اما سعی کنید هر زمان مرغ ارگانیک مصرف کنید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های سالم و طبیعی است که می توانیم مصرف کنیم. روغن نارگیل به عملکرد بدون مشکل تیروئید و کاهش وزن و همچنین چربی سوزی سریع کمک می کند. به جای اضافه کردن روغن های گیاهی به وعده های غذایی، می توانید روغن نارگیل را اضافه کنید. روغن نارگیل یکی از ساده ترین روش های سوختن چربی است.

 

گوشت قرمز

گوشت گاو با کیفیت خوب نه تنها نیازهای پروتئین بدن را تامین می کند، به کاهش وزن نیز کمک می کند. میزان چربی گاوهای تغذیه شده با چمن کم است. همچنین به شما اجازه می دهد سطح بالاتری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های خوب را دریافت کنید.

 

سبزیجات برگ سبز: کلم سبز، برگ سبزیجاتک

سبزیجاتی مانند کلم، اسفناج، سبزی کلم، پر از مواد مغذی و مواد معدنی است. این غذاهای چربی سوز، به عملکرد درست عضلات و سوزاندن کالری به مدت طولانی پس از ورزش کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین K است که استخوان ها را قوی نگه می دارد و باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

 

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه های مرکبات است که به چربی سوزی کمک می کند. آنزیم هایی که در گریپ فروت یافت می شوند به تجزیه قند بدن کمک می کند و سوخت و ساز بدن را تسریع می کند. افزایش قند خون موجب بروز استرس برای بسیاری از مردم می شود. غذاهای سنگین، غذاهای شیرین، نوشیدنی های اسیدی و کم تحرکی، ممکن است باعث افزایش قند خون شود. در بعضی افراد این بیماری مزمن است و یکی از عناصر تهدید کننده سلامت است.

 

دارچین

دارچین، یک ادویه معجزه زا از فهرست رژیم غذایی است که قند خون را متعادل می کند و از افزایش آن جلوگیری می کند. قند خون را می توان با نوشیدن آب دارچین در روز ثابت نگه داشت. افزودن لیمو به آب، گامی سالم در کاهش قند خون است.

 

شنبلیله

تاثیر شنبلیله توصیه شده بر قند خون برای بیماران دیابتی بسیار قوی است. مصرف متوسط آن مفید خواهد بود. یکی از داروهای ضد دیابتی است. این مسئول تنظیم انسولین است و این مسئولیت باعث درمان دیابت می شود.

 

زردچوبه

اگر قند خونتان بالا است، توصیه می کنیم مقداری زردچوبه به مواد غذایی تان اضافه کنید. زردچوبه در میان ادویه جاتی که باعث کاهش قند خون می شود جای می گیرد. شما می توانید پلو، ماکارانی، سوپ، ماست با زردچوبه آماده و مصرف کنید.

 

سیر

سیر یکی از آنتی بیوتیک هایی است که طبیعت ارائه می دهد، قند خون بالا را متعادل می کند و از خطرات احتمالی محافظت می کند. به ویژه در افراد مقاوم به انسولین از تشکیل چربی جلوگیری می کند. می توان فشار خون را با مصرف سیر به روش خام یا پخته کنترل کرد.

 

source: nefisyemektarifleri.com, milliyet.com.tr

 

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی، دریافت مشاوره لاغری موضعی با دستگاه و مشاوره تغذیه با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم لاغری کلیک کنید

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.