«اطلاعیه مهم»

همه ما میدانیم که دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت بدن بسیار مهم و ضروری هستند

و کمبود آنها موجب مشکلات جدی در بدن می شود.

بعضی از این مشکلات تاثیر زیادی روی چهره دارند و علائم خودشان را از طریق تغییر در ظاهر و پوست نشان می دهد.

نشانه‌های کمبود مواد غذایی در چهره

خشکی مو:

شوره سر و خشکی مو یکی از علائم کمبود بیوتن و ویتامین B7 است، با مصرف مواد غذایی مانند: حبوبات، قارچ، گردو و… می توانید به افزایش دریافت مواد مغذی و جلوگیری از خشکی مو کمک کنید.

لب‌های رنگ پریده:

لب های رنگ پریده می‌تواند نشانه ای از کمبود آهن باشد.

کبود آهن موجب کم‌خونی در بدن و خستگی می‌شود.

نشانه‌های کمبود مواد غذایی در چهره

برای افزایش آهن دریافتی مصرف برخی مواد غذایی مثل: سبزیجات سبز برگ، عدس، اسفناج و کشمش مفید است.

پوست رنگ پریده:

کمبود ویتامین B12 می‌تواند به رنگ پریدگی پوست منجر شود.

از منابع غذایی که دارای این ویتامین هستند میتوان به تخم مرغ، پنیر و گوشت اشاره کرد.

نشانه‌های کمبود مواد غذایی در چهره

خونریزی لثه:

خونریزی لثه می‌تواند یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین C باشد.

و علاوه بر این احتمال دارد خونریزی بینی و تورم مفاصل را تجربه کنید.

بدن ما قادر به تولید ویتامین C نیست به همین خاطر تامین آن از رژیم غذایی از جمله مواد غذایی که دارای ویتامین C هستند: بروکلی، فلفل قرمز و کیوی اشاره کرد.

چشم‌های پف کرده:

جدا از کم خوابی ید به دفع عواملی که در فعالیت غدد درون ریز اختلال ایجاد می‌کند.

مانند: بروم، فلوئور و کلر کمک می‌کند و عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد.

برای اینکه میزان ید بیشتری دریافت کنید مصرف سبزیجات، کفیر، تخم مرغ و لوبیاها را افزایش دهید.

نشانه‌های کمبود مواد غذایی در چهره

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.