ورزش در ماه مبارک رمضان

بسیاری از افراد بر این باورند که امکان ورزش کردن در ماه مبارک رمضان وجود ندارد. اگر شما هم قصد دارید در طی ماه رمضان، برنامه ورزشی خود را ترک کنید، بهتر است تجدید نظر کرده و دوباره به این موضوع فکر کنید!
ما در این مطلب می خواهیم چند نکته جالب در رابطه با ورزش در کنار روزه داری، از متخصص تغذیه و رژیم درمانی، خانم دکتر کابلی، ارائه دهیم.

ورزش در ماه مبارک رمضان

ورزش و روزه داری

یک خبر خوش برای کسانی که مایل به ورزش در طی ماه رمضان بوده اند، ورزش کردن در کنار روزه کرفتن نه تنها عوارضی به همراه ندارد بلکه برای سلامتی شما بسیار موثر است. ورزش کردن و روزه گرفتن می تواند بدون هیچ آسیبی به بدن، در کنار هم ادامه پیدا کند. طبق مطالعات انجام شده ورزش کردن در حالی که ناشتا هستید، درواقع مغز و رگ های عضلانی را از لحاظ بیولوژیکی جوانتر نگه می دارد.

زمانی که ما در کنار روزه گرفتن، ورزش می کنیم، ، این امر بدن را مجبور به سوزاندن چربی ها می کند. چرا که فرآیند چربی سوزی توسط سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می شود که به نوبه خود با ورزش کردن و فقدان غذا، فعال می شود.

در طول ماه مبارک رمضان، نباید ورزش را متوقف کنید، ورزش کردن به کنترل وزن و حفظ سلامتی کمک می کند.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان

به گفته متخصص تغذیه، زمان مناسب برای ورزش در ماه رمضان بعد از نماز شب است. در این زمان فرد می تواند غذا و آب کافی را در طی ورزش کردن مصرف کند. همچنین می تواند در طول ورزش از آب میوه و مایعات دیگر استفاده کند. برخی از تمرینات ورزشی را می تواند بعد از افطار و یا درست قبل از افطار انجام داد.

چه نوع ورزشی را می توان در ماه رمضان انجام داد!

باید از تمرین های ورزشی سخت با شدت بالا که ضربان قلب را بیشتر از ۱۵۰ بار در هر دقیقه می رساند، اجتناب کنید، به خصوص اگر هنوز افطار نکرده باشید. انجام تمرینات آهسته و یا متوسط توصیه می شود.

پیاده روی سریع، دویدن آهسته، دوچرخه سواری و تمرینات سبک با دستگاه برای ماه رمضان می تواند مناسب باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی سالم بعد از افطار و مقدار مناسب مایعات ضروری است تا بتوانید در طول ماه مبارک رمضان، در کنار رژیم غذایی سالم، تمرینات ورزشی سالم نیز داشته باشید، مصرف کربوهیدرات در سحری کمک می کند تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید، همچنین رژیم غذایی غنی از پروتئین پس از افطار، به دوباره احیا شدن بدن کمک می کند.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

 

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.