ویتامین هایی که از پوست محافظت می کند

مراقبت از پوست و دریافت ویتامین مورد نیاز پوست باید بخش مهمی از رژیم غذایی و برنامه روزانه شما باشد، به هرحال پوست بدن بزرگ ترین و وسیع ترین عضو بدن محسوب می شود.

ویتامین هایی که از پوست محافظت می کند

در قدم اول مهم ترین اقدامی  که توسط متخصصان برای مراقبت از پوست، توصیه می شود مراقبت از پوست در برابر اشعه های ماورا بنفش خورشید UV می باشد. به این منظور زمانی که قرار است به مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید باشید، لازم است از کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوستتان استفاده کنید.

 نکته قابل توجه این است که بدانید نور خورشید چندان هم بد نیست! برای تامین نیاز روزانه ویتامین D لازم است تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در زیر نور خورشید قرار بگیرید. ویتامین D یکی از مهم ترین و بهترین ویتامین ها برای محافظت از پوست است، از دیگر ویتامین های مهم می توان به ویتامین های C، E و K اشاره کرد.

ویتامین ها چه کمکی به پوست می کنند؟

تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین ها می تواند به سالم و جوان ماندن پوستتان کمک کند. این مسئله می تواند به کاهش موارد زیر کمک کند:

  • خال های تیره
  • قرمزی پوست
  • چین و چروک
  • لک های پوستی
  • خشکی پوست

در ادامه مطلب تحت نظر خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، می خواهیم در مورد این چهار ویتامین مهم و اینکه چگونه می توانند برای رسیدن به پوستی سالم و جوان به شما کمک کنند، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


ویتامین D

ویتامین D در حالت کلی زمانی در بدن تولید می شود که نور خورشید توسط پوست شما جذب شود. در این حالت کلسترول تبدیل به ویتامین D شده و سپس به کبد و کلیه ها منتقل می شود و به سراسر بدن انتقال داده می شود تا به ایجاد سلول های سالم کمک کند. این انتقال شامل پوست بدن نیز می شود، ویتامین D نقش مهمی در بازسازی پوست دارد.

متخصص تغذیه مصرف روزانه ویتامین D را پیشنهاد می کند. البته اگر که شما باردار هستید و یا بیش از ۷۰ سال سن دارید، نسبت به سایر افراد نیاز بیشتری به ویتامین D خواهید داشت.

منابع ویتامین D

شما می توانید نیاز ویتامین D خود را از طریق زیر تامین کنید:

  • آفتاب گرفتن به طور روزانه، هر روز به مدت ۱۰ دقیقه. ( به منظور کاهش عوارض جانبی بهتر است قبل از اینکار با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر در خود و یا خانواده تان سابقه سرطان پوست داشته باشید. )
  • خوردن مواد غذایی مانند غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست.
  • غذاهایی که به طور طبیعی دارای ویتامین D  هستند مانند سالمون و تن ماهی.    ( ادامه دارد )

 

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.