پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

برخی از مادران جدید به خاطر علاقه و توجه زیاد به نوزاد تازه متولد شده ی خود، از توجه به سلامت خود غافل می شوند، به همین علت ممکن است این غفلت منجر به بروز برخی از مشکلات و مسائل بهداشتی شود. در حقیقت، دوره ی پس از زایمان بسیار استرس زا و پیچیده است، زیرا نه تنها بدن شما تلاش می کند که با این واقعیت که دیگر یک انسان کوچک را حمل نمی کند، سازگار شود، بلکه برای التیام خود نیز تلاش می کند. اگر در چنین شرایطی مادران مراقب سلامتی خود نباشند و به آنچه که می خورند، توجهی نداشته باشند، نه تنها شروع به مبارزه با وزن اضافی می کنند بلکه مسائلی همچون فشار خون بالا، خطر ابتلا به دیابت و … آنان را تهدید خواهد کرد.

 

پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

 

اخیرا ما رژیم شیردهی و نحوه ی لاغری بعد از زایمان را در اختیار شما قرار دادیم، اما امروز نگاهی به مواد غذایی که نباید بعد از زایمان آن ها را مصرف کنید و لیست غذاهایی که باید از آن اجتناب کنید، خواهیم انداخت.

 

غذای سرخ شده

 

پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

 

غذاهای سرخ شده علاوه بر اینکه بسیار چرب بوده و مقدار بسیار زیادی کالری دارند، بلکه موجب نفخ در مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند، می شود. غذاهای سرخ شده باعث تجمع چربی در بدن شما می شود، بنابراین باید زمان بیشتری را صرف تلاش برای از بین بردن وزن اضافی خود بعد از زایمان، کنید.

 

مواد غذایی کنسرو شده

 

پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

 

شاید این کار دشوار باشد، اما بسیار ضروری است که سعی کنید از مصرف مواد غذایی کنسرو شده به ویژه گوشت کنسرو شده و کنسرو ماهی، اجتناب کنید. مواد غذایی کنسرو شده حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده و همچنین حاوی سدیم بالایی هستند. این مواد نه تنها برای نوزاد بلکه برای شما هم مضر است، زیرا فشار خون را افزایش داده و بر روی هوموتازیست بدن شما تاثیر می گذارد.

 

فرآورده های لبنی

 

پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

 

در حالی که این موضوع بسیار مورد بحث و اختلاف قرار گرفته است، ایده خوبی است که مقدار محصولات لبنی که می توانید روزانه مصرف کنید را تحت نظر متخصص تغذیه و رژیم درمانی، مشخص کنید، زیرا این امر بر شیر مادر تاثیر می گذارد و می تواند منجر به تولید لاکتوز در بدن نوزادتان شود زیرا سیستم گوارشی نوزاد هنوز به طور کامل برای هضم شیر، رشد نکرده است. شما می توانید از ماست کم چرب استفاده کنید، زیرا حاوی پروبیوتیک های خوب بوده و کم کالری است.

 

کافئین

 

پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

 

مصرف کافئین به هر شکل می تواند به طور مستقیم به بدن کودک منتقل شود، که می تواند منجر به ایجاد یک الگوی خواب آشفته در نوزاد شما شود که به نوبه ی خود کودکان را تحریک پذیر، عصبی و ایرادگیر می کند. اجتناب از مصرف کافئین نیز یک ایده خوب است، زیرا باعث می شود شما بیدار بمانید. شما به عنوان یک مادر جدید برای داشتن انرژی کافی، نیاز به خواب کافی و آرام دارید.

 

غذاهای ادویه دار یا اسپایسی

 

پس از زایمان، از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید

 

از آنجایی که غذاهای اسپایسی، حاوی مقدار زیادی کپسایسین ( ماده ای شیمیایی موجود در فلفل تند )، می باشد، هضم را سخت و ممکن است دمای بدن را افزایش دهد. علاوه بر این، ادویه موجود در غذا ممکن است بر کیفیت و ساختار شیر مادر تاثیر بگذارد و به طور مستقیم بر سیستم گوارش کودک شما تاثیر بگذارد و منجر به تعدای از مشکلات مربوط به معده شود.

 

مواردی که باید به یاد داشته باشید

  • همیشه به یاد داشته باشید که روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید، مادران پس از زایمان، مقدار زیادی از مایعات بدن خود را از دست می دهند، زیرا بدن آنها برای تولید شیر باید سخت کار کند.
  • کاهش وزن، به ویژه پس از زایمان یک روند آهسته است. بنابراین، صبر داشته باشید و بیش از حد بدن خود را تحت فشار قرار ندهید.
  • ترکیب یک رژیم غذایی مناسب با یک ورزش سبک به شما کمک می کند تا نتایج بهتری را برای کاهش وزن دریافت کنید. با این حال، قبل از شروع تمرینات ورزشی پس از زایمان با متخصص تغذیه ورزشی خود مشورت کنید.
  • سعی کنید سبزیجات پربرگ و سبز رنگ و همچنین میوه های رنگارنگ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما از سبزیجاتی مانند گل کلم که باعث ایجاد نفخ می شوند، دور بمانید. همچنین برای پیشگیری از یبوست از متخصص تغذیه خود بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

 

Source: beautyhealthtips

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی، دریافت مشاوره تغذیه و مشاوره دستگاه لاغری موضعی با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم شیردهی و رژیم لاغری بعد از زایمان کلیک کنید

 

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  :

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.