«اطلاعیه مهم»

بسیاری از افراد اگرچه بیش از حد چربی ندارند اما چربی شکمی دارند. متأسفانه بسیاری از افراد حتی پس از پیروی از برنامه های رژیم غذایی مختلف و آزمایش انواع روش های درمانی ، خلاص شدن ازاین نوع چربی بسیار مشکل است.

مبارزه با چربی شکم ممکن است چندان پیچیده نباشد. در این مقاله به علت چربی شکم پی خواهید برد. ما بر عوامل زیر تمرکز می کنیم: کمبود پروتئین ، تغییرات هورمونی ، عدم ورزش و وضعیت بد بدن.

چربی شکم: علت آن چیست و چگونه می توان با آن مبارزه کرد؟

چربی شکمی: دلیل آن چیست؟

وقتی از اضافه وزن افراد صحبت می کنیم ، متوجه می شویم که آنها چربی زیادی در قسمت های خاصی از بدن خود حمل می کنند یا احتباس آب دارند. به عنوان مثال ، این چربی ها در شکم ، پاها ، بازوها ، پشت و باسن ظاهر می شوند.

در عین حال ، چربی شکم یکی از شایع ترین مشکلات مردان و زنان میانسال است. افراد لاغری نیز وجود دارند که چربی شکم دارند ، اگرچه کاهش وزن در سایر نقاط بدن برای آنها دشوار نیست اما سعی می کنند چربی شکم را از بین ببرند. در زیر خواهید فهمید که چه چیزی باعث این وضعیت می شود.

چربی شکم: علت آن چیست و چگونه می توان با آن مبارزه کرد؟

یکی از دلایل چربی شکم ؛ رژیم نامتعادل:

وقتی تعجب می کنیم که چرا چربی شکمی داریم و چگونه می توان آن را از بین برد ، اغلب فکر می کنیم که لازم است کالری دریافتی را کاهش دهیم. با این حال ، به جای کاهش کالری دریافتی ، باید از غذاهای با کیفیت و بدون فرآوری استفاده کنیم. برای پیروی از یک برنامه غذایی متعادل برای کمک به مبارزه با چربی شکم:

  • به هر وعده پروتئین اضافه کنید. می توانید پروتئین حیوانی ارگانیک تا پروتئین گیاهی را از حبوبات ، آجیل و آووکادو استفاده کنید.
  • غلات کامل را به جای غلات فرآوری شده انتخاب کنید.
  • شکر سفید را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض ، از محصولات طبیعی مانند عسل استفاده کنید.
  • مصرف روغن های هیدروژنه ، غذاهای سرخ شده و روغن های معمولی را متوقف کنید. در عوض ، روغن های سالم و محصولات حاوی آنها مانند آووکادو ، ماهی های روغنی  مصرف کنید. برخی از این روغن ها عبارتند از ؛ نارگیل ، روغن فندق ، روغن کتان ، روغن کنجد.

چربی شکم: علت آن چیست و چگونه می توان با آن مبارزه کرد؟

حساسیت غذایی:

افراد زیادی هستند که از حساسیت غذایی رنج می برند اما از آن بی اطلاع هستند. این مشکل باعث ناراحتی هایی مانند تورم در شکم و مشکلات گوارشی می شود. اگر فکر می کنید وضعیت شما مشابه است ، آزمایش های زیادی برای تشخیص وجود دارد. شایع ترین حساسیت های غذایی حساسیت گلوتن و لاکتوز است.

زندگی کم تحرک:

ورزش برای حفظ وزن سالم بسیار مهم است. مهم تر از همه ، این به شما در کاهش وزن در قسمت های پایین سینه کمک می کند. ورزش نکردن باعث تشکیل چربی شکمی می شود. مناسب ترین ورزش تمرینات با درجه سختی متوسط ​​است. کافی است این تمرینات را دو یا سه بار در هفته و در جلسات نیم ساعته انجام دهید.

چربی شکم: علت آن چیست و چگونه می توان با آن مبارزه کرد؟

تغییرات هورمونی:

تغییرات هورمونی همچنین باعث تشکیل چربی شکمی می شود. این امر به ویژه در مورد زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند صادق است. با این حال ، تغییرات هورمونی همچنین می تواند در زنان جوان با سطح استروژن بالا رخ دهد.

رژیم متعادل نیز برای تنظیم هورمون ها حیاتی است. مصرف گلابی و سیب زمینی شیرین نیز به این منطقه کمک می کند.  خوشبختانه برخی از اختلالات هورمونی با گذشت زمان با سازگاری مجدد بدن از بین می روند.

وضعیت بد بدن:

اگر هیچ یک از عوامل فوق وضعیت شما را نشان نمی دهد ، باید در نظر بگیرید که آیا چربی شکم شما با وضعیت بد بدن ارتباط دارد یا خیر. بسیاری از مردم از ناهنجاری های ستون فقرات مانند لوردوز یا اسکولیوز رنج می برند و همچنین ممکن است مقدار زیادی چربی در پهلو های بدن خود داشته باشند.

در این موارد ، هوش طبیعی بدن به حفظ تعادل روی پا کمک می کند. راه حل این مشکل انجام تمرینات برای یادگیری ایستادن صحیح است. اینها به شما کمک می کند تا آرام شوید ، انعطاف پذیری خود را افزایش داده و ستون فقرات و شکم خود را تقویت کنید. مشورت با متخصص کافی است.

چربی شکم: علت آن چیست و چگونه می توان با آن مبارزه کرد؟

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.