«اطلاعیه مهم»

چگونه در ماه رمضان از افزایش وزن پیشگیری کنیم

ماه رمضان می تواند زمان چالش برانگیزی برای بسیاری از مسلمانانی باشد که در تلاش برای دستیابی به اهداف کاهش وزن هستند.

ماه رمضان می تواند تغییرات زیادی در رژیم های معمول تناسب اندام افراد ایجاد نماید.

اما با برنامه ریزی مناسب و راهنمایی های مناسب در مورد رژیم غذایی، تغذیه و ورزش، هنوز هم می توانید در مسیر کاهش وزن و چربی سوزی خود در حالی که روزه دار هستید، پیشرفت داشته باشید.

 

 

با انجام روش های صحیح می توانید ماه رمضان را سالم تر و با تناسب اندام بیشتر پشت سر بگذارید.

 

  • کالری ها

اگر هدف شما کاهش وزن است، پس شما باید کالری مصرفی روزانه خود را کنترل کنید.

نظارت بر کالری ها در ماه رمضان بسیار مهم است، زیرا زمانی که کل روز را بدون خوردن و آشامیدن طی کرده اید، به راحتی می توانید در افطار زیاده روی کرده و غذاهایی با کالری بالا مصرف نمایید.

برای رسیدن به هدف کاهش وزن، باید کسری کالری داشته باشید. و کالری را نه تنها به صورت روزانه بلکه هفتگی محاسبه کنید.

شما می توانید از شنبه تا چهارشنبه کسری ۳۰۰ کالری داشته باشید که بالغ بر ۱۵۰۰ کالری در مجموع است. اما پس از آن اگر در آخر هفته سست شوید و دو بستنی با ۳،۰۰۰ کالری بخورید، کسری کالری که در طول هفته به سختی روی آن کار کرده اید به یک مازاد کالری تبدیل می شود و این به معنای افزایش وزن است.

در نتیجه شمارش کالری و نظارت بر مصرف غذایی تان حائز اهمیت است.

 

  • رژیم غذایی را مثل سابق نگه دارید

فقط این عامل که ماه رمضان است دلیل نمی شود تا شما به طور ناگهانی رژیم غذایی خود را به طور قابل توجهی تغییر دهید.

در واقع اگر هدف شما کاهش وزن و سوزاندن چربی است باید تلاشتان را بکنید تا به خوردن با همان کیفیت، مقدار و نسبت مواد غذایی که قبلا در رژیمتان بوده ادامه دهید.

ممکن است نتوانید تعداد وعده های غذایی بین افطار و سحر را به میزان سابق نگه دارید، اما سعی کنید میزان و کیفیت غذایی وعده هایی که خواهید داشت را مثل سابق حفظ نمایید.

 

  • پیش رو برنامه ریزی کنید

کلید موفقیت در کاهش وزن یا رژیم غذایی تغییر فرم بدن چیست؟ برنامه ریزی و سازماندهی

اطمینان از اینکه وعده های غذایی خود را از پیش برنامه ریزی و آماده کرده اید به این معنی است که به احتمال زیاد طبق برنامه غذایی رژیم خود پیش می روید و در نهایت نتایج کاهش وزن و چربی سوزی موفقی در بلند مدت تجربه می کنید.

اگر وعده های غذایی خود را شانسی انتخاب کنید و زمانی که گرسنه می شوید، چیزی بخورید، به احتمال زیاد در زمان افطار غذاهای نامناسبی را انتخاب می کنید.

بعد از یک روز کامل روزه بودن، هورمون های گرسنگی شما در سطح بالایی خواهند بود و شرایطی را ایجاد می کند که ممکن است غذاهایی با طعم عالی را انتخاب کنید که در راستای برنامه رژیمی شما کاملا مضر هستند.

بنابراین آماده سازی وعده های غذایی سالمی که نیازهای مربوط به کالری و تنوع غذایی رژیم غذایی شما را شامل می شوند و سپس انتظار برای زمان افطار، عامل کلیدی رسیدن به  موفقیت در راستای کاهش وزن است.

آماده سازی غذا ساده ترین و موثر ترین راه برای پیگیری رژیم غذایی شما است.

 

  • بیرون غذا خوردن

زمان هایی در رمضان خواهد بود که شما از رفتارهای اجتماعی لذت می برید و در رستوران ها با خانواده و دوستانتان غذا می خورید.

هنگامی که غذای خود را بیرون صرف می کنید، حفظ رژیم غذایی می تواند کار دشواری باشد، مگر اینکه از قبل برنامه ریزی کرده باشید.

غذاهای بسیاری در منو وجود دارند که می توانند باعث برهم زدن رژیم غذایی کاهش وزن شما شوند.

البته در حال حاضر رستوران ها گزینه های سالم تری به افرادی که رژیم های غذایی آگاهانه دارند، ارائه می دهند.

پیشنهاد می شود قبل از رفتن به رستوران منو را بررسی کرده و ببینید که کدام غذا با نیازهای غذایی شما سازگارتر است.

اگر غذای رژیم کاهش وزن شما اغلب حاوی یک قطعه پروتئینی مانند مرغ یا ماهی و مقدار زیادی سبزیجات سبز باشد، سعی کنید چیزی شبیه به آن را از منو سفارش دهید.

احتمالا رژیم کاهش وزن شما شامل چیزهایی مانند پیتزا، همبرگر و سیب زمینی سرخ شده نمی شود، بنابراین اگر می خواهید در مسیر رژیم کاهش وزن خود پیشرفت داشته باشید، از چنین انتخاب هایی اجتناب نمایید.

همیشه زمانی که سفارش می دهید، توصیه می شود به موارد اضافه نه بگویید. چیزهایی مانند حلقه پیاز سوخاری، سیب زمینی سرخ کرده، سس ها و پنیر اضافه می توانند به طور جدی میزان کالری غذا را افزایش دهند.

انتخاب ساده ای داشته و چیزی مانند استیک و سبزیجات سفارش دهید. رستوران ها همیشه می توانند مواد غذایی را جایگزین و اصلاح کنند، بنابراین به راحتی درخواست خود را عنوان نمایید.

انتخاب خوب می تواند شامل سبزیجات و سالادها بدون سس باشند. همیشه اساس وعده ی غذایی خود را بر منبع خوبی از پروتئین بگذارید.

 

source: upfitness.com

 


شما همران گرامی می توانید جهت تعیین وقت قبلی،دریافت مشاوره لاغری موضعی با دستگاه و مشاوره تغذیه با شماره تماس ما، ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک تغذیه دکتر کابلی: تهران. ستارخان. فلکه اول صادقیه. خیابان گلناز دهم شمالی. پلاک ۱۱، طبقه ۳، واحد

۷


رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم لاغری کلیک کنید

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.