«اطلاعیه مهم»

روش های زیادی برای از دست دادن سریع وزن زیادی وجود دارد. گفته می شود ، بسیاری از برنامه های رژیم غذایی احساس گرسنگی یا عدم رضایت را به شما می دهند. اینها دلایل عمده ای هستند که شاید رژیم را سخت بدانید. با این حال ، همه رژیم های غذایی این اثر را ندارند. رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن مؤثر هستند و ممکن است راحت تر از سایر رژیم های غذایی باشند.

در اینجا یک برنامه کاهش وزن ۳ مرحله ای وجود دارد که از رژیم کم کربوهیدرات استفاده می کند و هدف آن این است:

  • به طور قابل توجهی اشتهای شما را کاهش می دهد.
  • باعث کاهش سریع وزن می شود.
  • سلامت متابولیک خود را همزمان بهبود بخشید.

چگونه وزن خود را سریع کم کنیم؟

کربوهیدرات ها کم کنید!

مهمترین بخش این است که قندها و نشاسته ها یا کربوهیدرات ها را کم کنید. هنگامی که شما این کار را انجام دهید ، سطح گرسنگی شما پایین می رود و به طور کلی به خوردن کالری به میزان قابل توجهی کمتری می رسید . به جای سوزاندن کربوهیدرات برای انرژی ، بدن شما اکنون شروع به سوزاندن چربی های ذخیره شده برای انرژی می کند.

یکی دیگر از مزایای کم کردن کربوهیدرات این است که سطح انسولین را کاهش می دهد و باعث می شود کلیه ها سدیم و آب اضافی را خارج کنند. این باعث کاهش نفخ و وزن غیرضروری آب می شود .

به گفته برخی از متخصصان رژیم غذایی ، هفته اول رژیم با این روش باعث کاهش وزن که شامل چربی بدن و وزن آب است می شود.

یک مطالعه در زنان سالم با چاقی گزارش داد که رژیم کم کربوهیدرات نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن کوتاه مدت مؤثر است.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند اشتها را کاهش دهد ، که ممکن است شما را به خوردن کالری کمتری بدون فکر کردن در مورد آن یا احساس گرسنگی سوق دهد . به عبارت ساده ، کاهش کربوهیدرات می تواند به کاهش سریع و آسان وزن منجر می شود  .

خلاصه: حذف قند و نشاسته و کربوهیدرات در رژیم غذایی می تواند اشتهای شما را کاهش داده، انسولین را کاهش داده و بدون احساس گرسنگی باعث کاهش وزن شود.

چگونه وزن خود را سریع کم کنیم؟

پروتئین ، چربی سالم و سبزیجات بخورید!

هر یک از وعده های غذایی شما باید دارای یک منبع پروتئین ، منبع چربی سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد.

به عنوان یک قاعده کلی ، سعی کنید روزانه دو تا سه وعده غذایی میل کنید. اگر بعدازظهر خود را گرسنه می بینید ، یک وعده غذایی چهارم اضافه کنید.

با ساختن وعده های غذایی خود از این طریق باید میزان مصرف کربوهیدرات  شما به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش یابد.

پروتئین

خوردن مقدار زیادی پروتئین بخش اساسی این برنامه است. رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا همچنین می تواند هوس و افکار وسواسی در مورد غذا را تا ۶۰٪ کاهش دهد ، میل به میان وعده در اواخر شب را به نصف کاهش دهد و احساس سیر شدن کنند. در یک مطالعه ، افراد با رژیم غذایی با پروتئین بالا ۴۴۱ کالری کمتر در روز می خورند.

هنگامی که صحبت از کاهش وزن می شود ، پروتئین یک ماده غذایی مهم است که باید در رژیم وجود داشته باشد.

منابع پروتئینی سالم شامل موارد زیر هستند:

  • گوشت: گوشت گاو ، مرغ ، گوشت خوک  و گوسفند
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا و میگو
  • تخم مرغ: تخم مرغ کامل با زرده
  • پروتئین های گیاهی: لوبیا ، حبوبات و سویا

سبزیجات کم کربوهیدرات

از اضافه کردن سبزیجات کم کربوهیدرات به بشقاب خود نترسید. آنها از مواد مغذی تشکیل شده اند و شما می توانید مقادیر بسیار زیادی را بدون اینکه بیش از ۲۰ تا ۵۰ کربوهیدرات در روز مصرف کنید بخورید.

یک رژیم غذایی که بیشتر بر اساس منابع پروتئین و سبزیجات است حاوی تمام فیبرها ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است.

چگونه وزن خود را سریع کم کنیم؟

بسیاری از سبزیجات از نظر کربوهیدرات کم هستند ، از جمله:

  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • اسفناج
  • گوجه فرنگیها
  • جوانه بروکسل
  • کلم
  • کاهو
  • خیار

چربی های سالم

از خوردن چربی ها نترسید. تلاش برای انجام همزمان کم کردن کربوهیدرات و چربی می تواند ادامه دادن به رژیم غذایی را بسیار دشوار کند.

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.