«اطلاعیه مهم»

یک رژیم متعادل، موثرترین روش برای کاهش وزن و حفظ وزن سالم است. اگرچه رژیم های معجزه ای جذاب به نظر می رسند ، اما در دراز مدت نتایج خوبی نمی دهند. به همین دلیل بهتر است در رژیم غذایی خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا هر روز بهتر غذا بخورید.

چندین استراتژی وجود دارد که می تواند به شما بدون اینکه رژیم بگیرید در کاهش وزن کمک کند. اگرچه عادات غذایی شما همچنان نقش مهمی در رژیم غذایی شما دارد ، اما برای کسب نتایج خوب نیازی به پیروی از رژیم کم کالری ندارید.

در حقیقت ، رژیم های معروف “معجزه” دیگر مانند گذشته محبوب نیستند ، زیرا بسیاری ثابت کرده اند که به طور متوسط و بلند مدت کارایی خوبی ندارند. درعوض ، ایجاد برخی تغییر در عادات غذایی منظم شما می تواند نتایج رضایت بخش و ماندگار را برای شما به همراه آورد.

علاوه بر این ، داشتن منابع غذایی کافی می تواند به شما در حفظ سطح ایده آل انرژی جسمی و روحی بدن کمک کند.

اگرچه همه اینها در مورد شما صدق می کند ، آیاهنوز هم وزن کم نمی کنید؟ هرگز  رژیم های خطرناک را امتحان نکیند. درعوض ، نکات زیر را دنبال کنید.

کاهش وزن بدون رژیم غذایی: هفت تغییر مفید

۷ تغییر که می تواند به شما در کاهش وزن بدون رژیم گرفتن کمک کند:

بهترین راه برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی تغییر ذهنی رویکرد شما در مورد تغذیه است.

بسیاری از افراد غالباً برای خلاص شدن از اضافه وزن در طی تنها چند روز یا چند هفته ، برنامه های به اصطلاح محدود کننده را با کلمه “رژیم غذایی” مرتبط می کنند.

با این وجود ، به جای مفید بودن ، این الگوی رژیم برای سلامتی بسیار مضر است و می تواند اثرات نامطلوب ایجاد کند. پس از اتمام آن دوره رژیم ، بدن شما دچار کمبود تغذیه ای خواهد شد و تمام وزنی را که از دست داده اید دوباره اضافه می کنید.

بنابراین ، درک این نکته که رژیم غذایی مناسب باید جزئی از سبک زندگی شما باشد ، بسیار مهم است. رژیم غذایی شما باید قبل از رسیدن به افراط ، کالری دریافتی بدن را کنترل کرده و شامل همه گروه های مغذی شود. چه نوع تغییراتی می توانید ایجاد کنید؟

  1. وعده های بیشتری بخورید:

یکی از نکات مهم داشتن یک متابولیسم فعال ، خوردن وعده های کم بین پنج تا شش وعده غذایی در روز است. بنابراین به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ سالم ، بهتر است هر ۳ یا ۴ ساعت یک وعده غذایی مصرف کنید.

این میزان قند خون را متعادل نگه می دارد و نیاز شما به پرخوری را کاهش می دهد.

  1. هر روز صبحانه بخورید:

اگر می خواهید چند کالری کم تر مصرف کنید ، باید عادت نخوردن صبحانه را ترک کنید.

برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی ، شما باید هر روز یک صبحانه کامل  میل کنید که حدود ۲۵٪ از کالری روزانه شما را شامل می شود.

از مصرف شیرینی در شیرینی فروشی و کافه ها خودداری کنید و گزینه های دیگری را ترجیح دهید مانند:

  • جو و غلات
  • ماست طبیعی
  • آجیل
  • سفیده تخم مرغ
  • میوه و سبزیجات
  • روغن زیتون
  1. میزان آب مصرفی خود را افزایش دهید:

آب بهترین نوشیدنی است که در برنامه های کاهش وزن با آن روبرو می شوید. علاوه بر نداشتن کالری  ، به بدن در از بین بردن سموم کمک می کند  و عملکرد کبد و کلیه را فعال نگه می دارد.

همچنین باعث طولانی تر شدن احساس سیری می شود و اشتهای شما را کم می کند.

  1. از مصرف شکر اضافی خودداری کنید:

اگرچه غذاهایی که حاوی شکر هستند بسیار خوشمزه و اعتیاد آور هستند ، اما محدود کردن میزان مصرف بسیار مهم است. متأسفانه ، این ماده خطر ابتلا به اختلالات متابولیکی مانند دیابت و اضافه وزن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

شکر تصفیه شده را به وعده های غذایی خود اضافه نکنید و از محصولات زیر دوری کنید:

  • محصولات شیرینی
  • آب نبات
  • مربا و سس ها
  • نوشابه های شیرین

پیشگیری از پای دیابتی در دیابت

  1. پروتئین بیشتری بخورید:

در کلیه برنامه های رژیم غذایی سالم ، هدف ما افزایش مصرف پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا به منظور کاهش وزن است. این ریز مغذی با عملکردهای متابولیکی تداخل دارد ، به افزایش توده عضلانی کمک می کند و فعالیت برخی هورمون ها را تنظیم می کند.

می توانید پروتئین را از غذاهای زیر دریافت کنید:

  • ماهی و غذاهای دریایی
  • گوشت بدون چربی (مرغ و بوقلمون)
  • حبوبات (عدس ، سویا ، لوبیا و غیره)
  • تخم مرغ
  • آوکادو
  • پنیر
  1. شروع به ورزش کنید:

موثرترین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی ، داشتن روال ورزشی منظم است. این عادت سالم عملکردهای متابولیکی را تقویت کرده و تأثیرات مثبت یک رژیم متعادل را تکمیل می کند.

همچنین اضطراب شما را کاهش داده و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

برخی از فعالیت های توصیه شده عبارتند از:

  • پیاده روی سریع
  • طناب زدن
  • دوچرخه سواری
  • رفتن به باشگاه
  • کلاس های رقص
  • شنا
  • تمرین یوگا یا پیلاتس
  1. آشپزی در خانه:

افرادی که بیرون غذا می خورند نسبت به افرادی که در خانه غذا می خورند ، در کاهش وزن مشکل بیشتری دارند. بنابراین ، آخرین پیشنهادی که برای داشتن وزن سالم باید دنبال کنید ، آشپزی در خانه است.

این به شما کمک می کند ترکیب های غذایی ایده آل تری ایجاد کرده و کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

خلاصه:

یک رژیم متعادل بهترین روش برای کاهش وزن و سالم ماندن است. اگرچه رژیم های معجزه آسا برای شما جذاب هستند اما در درازمدت نتایج خوبی نمی دهند. بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا هر روز بهتر غذا بخورید.

به همین ترتیب ، هنگام پیروی از این نکات ، صبور بودن و سازگار بودن بسیار مهم است. در حالی که این راهکارها می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، مدت زمان و اندازه هر یک بسته به متابولیسم و وضعیت هر فرد متفاوت است.

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.