«اطلاعیه مهم»

برای کاهش وزن و حفظ وزن خود باید از یک رژیم متعادل پیروی کنید و به آن وفادار باشید. شما نمی توانید رژیم بگیرید و سپس مانند گذشته به خوردن ادامه دهید. شما باید برای به دست آوردن یک سبک زندگی سالم هدف داشته باشید.

اگر این رژیم را دنبال کنید ، می توانید هفته ای نیم کیلو وزن کم کنید. با این سرعت ، شما بدون نیاز به هر نوع “رژیم معجزه آسا” در هر ماه ۲ کیلو وزن کم خواهید کرد.  بسیاری از رژیم های غذایی به عنوان “رژیم معجزه آسا” در حال حاضر بی فایده است. به محض اینکه  افراد رژیم خود را متوقف کنند ، دوباره افزایش وزن خواهند داشت.

در این مقاله ، در مورد رژیم غذایی سالم صحبت خواهیم کرد که می توانید دنبال کنید تا سریع وزن خود را کم کنید.

این رژیم یک رژیم محدود کننده نیست ، که در آن گروه های غذایی خاصی ممنوع باشد.  در حین اجرای این برنامه غذایی ، بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را بدست می آورد و باعث کاهش وزن می شود.

یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش سریع وزن و حفظ وزن

هدف این است که با استفاده از نوعی رژیم غذایی، میزان کالری دریافتی از چربی ها و غذاهای قندی را کاهش دهید.

این رژیم شامل چه غذاهایی است؟

محصولات لبنی:

ابتدا بگوییم که لبنیات در لیست رژیم های غذایی قرار دارد. لبنیاتی که مصرف می کنید باید کم چربی باشد. می توانید شیر یا ماست کم چرب میل کنید.

اگر می خواهید نوشیدنی های وگان مانند شیر سویا ، شیر بادام یا شیر برنج را امتحان کنید ، باید آنهایی که کلسیم بالایی دارند انتخاب کنید.

یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش سریع وزن و حفظ وزن

میوه ها ، سبزیجات و حبوبات:

ابتدا سبزیجات هست: انواع سبزیجات باید جزئی از هر برنامه غذایی سالم باشند. شما می توانید سبزیجات مختلف را به عنوان یک میان وعده برای ناهار و به عنوان غذای اصلی برای شام میل کنید.

شما می توانید سبزیجاتی مانند کاهو ، گوجه فرنگی ، خیار ، هویج ، کدو تنبل و قارچ مصرف کنید. همچنین می توانید سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و گل کلم را انتخاب کنید.

انواع میوه نیز باید بخشی از رژیم غذایی شما باشند تا بتوانید سریع وزن کم کنید. توصیه می کنیم هر روز دو یا سه تکه میوه میل کنید. می توانید برای صبحانه ، ناهار و شام میوه ها را در کنار وعده های غذایی خود مصرف کنید.

همچنین میوه یک گزینه میان وعده عالی است. شما همچنین می توانید زمانی که بین وعده های غذایی گرسنه هستید میوه بخورید.

محصولات غلات و حبوبات نیز وجود دارد. چنین غذاهایی انرژی فراوانی را تأمین می کنند. بشقاب شما باید شامل هر نوع محصول دانه ای یا حبوبات در اندازه آن باشد. برای یک سرویس اندازه یک مشت کافی خواهد بود.

اگر می خواهید ماکارونی بخورید ، ماکارونی سبوس دار را انتخاب کنید و از محصولات تصفیه شده خودداری کنید.

یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش سریع وزن و حفظ وزن

پروتئین و چربی ها:

ما نباید از منابع پروتئینی مانند تخم مرغ ، ماهی یا گوشت غافل شویم. شما باید هفته ای ۳ یا ۴ وعده تخم بخورید. توصیه می کنیم بیشتر اوقات گوشت سفید بخورید. سعی کنید بیشتر از دو بار در هفته گوشت قرمز مصرف نکنید.

مصرف ماهی  را افزایش دهید. اینگونه ، میزان خوردن گوشت قرمز به طور خودکار کاهش می یابد. سعی کنید هفته ای ۴ یا ۵ بار ماهی میل کنید. ماهی های سفید و چرب را ترجیح دهید. روغن روزانه ای که مصرف می کنید نباید از ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری تجاوز کند.

می توانید از روغن برای پخت و پز یا ریختن آن به عنوان سس استفاده کنید. به طور خاص ، کاهش چربی و گوشت قرمز کلید اصلی کاهش کالری و کاهش سریع وزن است.

یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش سریع وزن و حفظ وزن

یک رژیم غذایی ایده آل برای کاهش وزن سریع:

بهترین راه برای پخش این غذاها در تمام طول روز تهیه یک برنامه غذایی یا تنظیم آنچه  می خورید خواهد بود. بنابراین ، می توانید مطمئن باشید که مقدار مناسب هر غذایی را مصرف می کنید و تعادل برنامه غذایی خود را حفظ می کنید.

  • برای صبحانه می توانید قهوه کم شیر یا کمی محصول غلات کامل مصرف کنید. همچنین می توانید نان را با گوشت بوقلمون بخورید. این منبع خوبی برای انرژی و پروتئین برای شروع روز است.
  • سپس می توانید میان صبح و ظهر یک میان وعده میوه ای میل کنید. این می تواند چند کیوی ، موز یا پرتقال باشد. این میان وعده تا ناهار شما را سیر خواهد کرد.
  • ظهر ابتدا سبزیجات ، غلات و حبوبات بخورید. سیب زمینی در فر و سوپ ممکن است انتخاب مناسبی باشد. به عنوان غذای اصلی ، از منابع پروتئینی کم چرب مانند مرغ یا ماهی کبابی استفاده کنید. سرانجام ، شما می توانید یک دسر لبنی مانند ماست کم چرب میل کنید.
  • می توانید همانند صبح ها بین ناهار و شام ، دوباره یک میان وعده میوه میل کنید. اینگونه ، شما نیز نیازهای روزانه میوه خود را برآورده خواهید کرد. می توانید یک موز یا سیب بخورید.
  • در آخر روز روال هایی را که ظهر استفاده می کنید اعمال کنید. اما پرس های خود را کوچک کنید. سالاد سبزی میل کنید یا یک منبع پروتئین با قارچ های کبابی میل کنید. می توانید ماهی بخورید یا حتی املت کافی است.

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.