«اطلاعیه مهم»

ترکیبات غذایی مغذی که به شما کمک می کند تا به راحتی لاغر شوید را کشف کنید.  آنها را دوست خواهید داشت.

کاهش وزن همیشه یک چالش است زیرا شما نیاز به تغییر عادت روزانه خود دارید. اولین چالش برنامه ریزی برای چه چیزی خوردن است. شما باید غذاهایی را که دوست دارید انتخاب کنید ، اما آنها همچنین باید سالم باشند. خوشبختانه این امکان پذیر است. در این مقاله ما ۴ ترکیب غذایی را به شما نشان خواهیم داد که به شما در کاهش وزن آسان کمک می کند.

4 ترکیب غذایی برای کاهش وزن

خواهید فهمید که هم می توانید غذای سالم بخورید و هم وزن کم کنید. علاوه بر این ، این دو به شما کمک می کند تا هم متابولیسم را تسریع کرده و هم چربی های خود را بسوزانید. به جای مصرف هر روز غذاهای چرب ، بسته بندی شده و ناسالم ، سعی کنید یکی از این ۴ ترکیب غذایی را انتخاب کنید.

۴ ترکیب غذایی که می توانید با آن به راحتی وزن کم کنید:

  1. مرغ و فلفل قرمز

یکی از ترکیبات غذایی آسان برای کاهش وزن ، ترکیب منبع پروتئین ارزان قیمت و فلفل قرمز است. مقدار کمی مرغ به شما هم احساس سیری می دهد و هم از رشد عضلات شما پشتیبانی می کند. برای جلوگیری از افزایش وزن می توانید کم چربی ترین قسمت ها را انتخاب کنید. ایده آل ترین سینه مرغ است.

فلفل قرمز حاوی عنصری به نام کپسایسین است. این عنصر به تحریک متابولیسم بدن کمک می کند ، چربی سوزی را تسریع می کند و آنتی اکسیدان ایجاد می کند. اگر غذای تند را دوست ندارید ، فقط یک فلفل بدون دانه به بشقاب خود اضافه کنید.

کمی طعم می دهد. بنابراین نیازی نیست که تلخی ادویه را تحمل کنید. یک گزینه خوب این است که به سینه مرغ آبلیمو ، نمک و کمی فلفل قرمز بزنید و داخل فر قرار دهید. طعم آن کاملاً بی نظیر و خوشمزه خواهد بود.

4 ترکیب غذایی برای کاهش وزن

  1. نان سبوس دار با آووکادو و فلفل تند

ترکیب دوم غذایی برای کاهش وزن را می توان یک صبحانه سبک و سریع ترجیح داد. آووکادو که حاوی روغن های سالم محافظت از رگ ها است ، در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

دلیل اینکه نان سبوس دار به کاهش وزن شما کمک می کند این است که حاوی فیبر بیشتری نسبت به سایر نان ها است. همچنین به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

با این حال ، مراقب باشید که دانه طبیعی باشد. برخی از مارک ها ممکن است قابل اعتماد نباشند. هنگام خرید ، برچسب نان را بررسی کنید ، از محصولاتی که از آرد و شکر تصفیه شده به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند ، خودداری کنید.

مشابه فلفل قرمز ، فلفل تند نیز حاوی کپسایسین است. ما به دلیل طعم و مزه قوی آن استفاده زیاد را توصیه نمی کنیم. ممکن است با سلیقه شما سازگار نباشد.

4 ترکیب غذایی برای کاهش وزن

  1. سیب دارچین دار و کره بادام زمینی

می توانید این گزینه را هنگامی که به دنبال طعمی با بافت خامه ای برای میان وعده ها هستید ، امتحان کنید. سومین ترکیب مواد غذایی برای کاهش وزن کلاسیک است.

کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده است. ویژگی این چربی ها این است که به شما کمک می کنند کمی بیشتر از سایرین احساس سیری کنید. علاوه بر این ، چربی های اشباع نشده موجود در آن میزان انسولین را در بدن تنظیم می کند.

علاوه بر این ، فیبر موجود در سیب به از بین بردن چربی انباشته شده در ناحیه شکم کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که بدن را تقویت می کنند.

دارچین حاوی پلی فنول است که باعث تعادل قند خون شده و از افزایش گلوکز جلوگیری می کند. علاوه بر این ، به لطف ماده دیگری به نام سینامالدهید ، به چربی سوزی کمک می کند. این ماده ای است که طعم خاص دارچین را به آن می بخشد.

این ترکیب بسیار مفید است ، اما باید آن را در حد متوسط ​​مصرف کنید. همچنین ، مطمئن شوید که روی کره بادام زمینی خریداری شده چه چیزی نوشته شده است و مطمئن شوید که فاقد سدیم و مواد شیمیایی اضافی است.

4 ترکیب غذایی برای کاهش وزن

  1. چای سبز با نعناع و لیمو

آیا صبح هنگامی که از خواب بیدار می شوید قهوه می نوشید؟ اگر جواب شما بله است ، سعی کنید دو مورد آخر را که به جای قهوه توصیه می کنیم ، انتخاب کنید.

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کسانی است که می خواهند زندگی سالم داشته باشند. این بدان دلیل است که سرشار از آنتی اکسیدان است و به طور کلی فواید سلامتی دارد. همچنین به سوزاندن چربی و بهبود کیفیت سلول های بدن کمک می کند.

وقتی چند قطره لیمو به چای سبز اضافه کنید ، اثر کاهش وزن پلی فنول و پکتین را تسریع خواهید کرد. اگر نعناع اضافه کنید اشتهای شما کم می شود و تمایل به خوردن میان وعده کم تری خواهید داشت.

4 ترکیب غذایی برای کاهش وزن

 

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.