«اطلاعیه مهم»

ترکیبات غذایی مغذی را که به شما در کاهش وزن به راحتی کمک می کند کشف کنید. شما آنها را دوست خواهید داشت!

کاهش وزن همیشه یک چالش دشوار است ، زیرا شما نیاز به تغییر عادت روزانه خود دارید. اولین چالش برنامه ریزی برای آنچه که باید بخورید می باشد. شما باید غذاهایی را که دوست دارید ترجیح دهید ، اما آنها نیز باید سالم باشند. خوشبختانه این امکان پذیر است. در این مقاله ، ۴ ترکیب غذایی را به شما نشان خواهیم داد که به شما در کاهش وزن آسان کمک می کند.

متوجه خواهید شد که خوردن سالم و کاهش وزن امکان پذیر است. علاوه بر این ، این دو  به شما کمک می کند سوخت و ساز بدن خود را سرعت بخشیده و چربی بسوزانید. هر روز به جای مصرف غذاهای چرب ، بسته بندی شده و ناسالم ، سعی کنید یکی از این ۴ ترکیب غذایی را انتخاب کنید.

۴ ترکیب غذایی برای کاهش وزن آسان:

  1. مرغ و فلفل قرمز:

یکی از ترکیبات غذایی که به کاهش وزن آسان کمک می کند ، این دوتا است که از فلفل قرمز با منبع پروتئین ارزان ساخته شده است. مقدار کمی مرغ باعث می شود هم احساس سیری کامل کنید و هم از رشد عضلات حمایت می کند. برای جلوگیری از افزایش وزن می توانید لاغرترین قسمت ها را انتخاب کنید. ایده آل ترین قسمت سینه مرغ است.

فلفل قرمز حاوی عنصری به نام کپسایسین است. این عنصر به تحریک متابولیسم بدن کمک می کند ، چربی سوزی را تسریع می کند و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند. اگر غذاهای تند را دوست ندارید ، فقط یک فلفل بدون دانه را به بشقاب خود بیفزایید.

طعم خاصی می بخشد. بنابراین لازم نیست تلخی ادویه را تحمل کنید. یکی از گزینه های خوب ریختن لیمو ، نمک و مقداری فلفل قرمز روی سینه مرغ و قرار دادن آن در فر است. طعم بسیار بی نظیر و خوشمزه ای خواهد داشت.

4 ترکیب غذایی که می توانید انجام دهید تا به راحتی وزن کم کنید

  1. نان سبوس دار با آووکادو و فلفل تند:

دومین ترکیب غذا که سبب کاهش وزن می شود را می توان برای صبحانه سبک و سریع ترجیح داد. آووکادو که حاوی روغن های سالم محافظت از رگ ها است ، در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

دلیل اینکه نان سبوس دار به شما در کاهش وزن کمک می کند ،  آن است که فیبر بیشتری نسبت به سایر نان ها دارد. همچنین به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تر احساس سیری کنید.

با این حال ، توجه کنید که دانه طبیعی است. برخی از مارک ها ممکن است قابل اعتماد نباشند. برچسب نان را هنگام خرید آن بررسی کنید ، از محصولاتی که از آرد و شکر تصفیه شده به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند خودداری کنید.

مشابه فلفل قرمز ، فلفل تند نیز حاوی کپسایسین است.  به دلیل داشتن طعم قوی آن توصیه نمی کنیم زیاد مصرف کنید. ممکن است مناسب ذایقه شما نباشد.

4 ترکیب غذایی که می توانید انجام دهید تا به راحتی وزن کم کنید

  1. سیب با دارچین و کره بادام زمینی:

می توانید این گزینه را هنگامی که برای میان وعده به دنبال طعم خامه ای هستید ، امتحان کنید. سومین غذای ترکیبی کاهش وزن ، کلاسیک است.

کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده است. ویژگی این روغن ها این است که به شما کمک می کنند تا کمی طولانی تر از سایرین احساس سیری کنید. بعلاوه ، چربی های اشباع نشده میزان انسولین را در بدن شما تنظیم می کنند.

بعلاوه فیبر موجود در سیب به از بین بردن چربی های جمع شده در شکم شما کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که بدن را تقویت می کنند.

دارچین حاوی مؤلفه ای به نام پلی فنول است ، که قند خون را متعادل می کند و از بالا رفتن گلوکز جلوگیری می کند. علاوه بر این ، به لطف ماده دیگری به نام سینامالدهید به چربی سوزی کمک می کند. این ماده عنصری است که به دارچین طعم خاصی می بخشد.

این ترکیب بسیار مفید است ، اما باید بیش از حد آن را مصرف نکنید. همچنین ، حتما کره بادام زمینی را که خریداری کرده اید بررسی کنید و مطمئن شوید که حاوی سدیم و مواد شیمیایی اضافی نیست.

4 ترکیب غذایی که می توانید انجام دهید تا به راحتی وزن کم کنید

  1. چای سبز با نعنا و لیمو :

آیا هنگامی که از خواب بیدار می شوید قهوه می نوشید؟ اگر جواب شما بله است ، می گوییم یکی از دو مورد آخر را که به جای قهوه توصیه می کنیم ، امتحان کنید.

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای افرادی است که می خواهند زندگی سالم داشته باشند. دلیل این امر این است که سرشار از آنتی اکسیدان است و از نظر سلامتی به طور کلی مفید است. همچنین به سوزاندن چربی و بهبود کیفیت سلول های بدن کمک می کند.

وقتی چند قطره لیمو به چای سبز اضافه می کنید ، اثر کاهش وزن پلی فنول و پکتین را تسریع می کنید. اگر نعنا اضافه کنید اشتهای شما کم می شود و می خواهید میان وعده های کم تری داشته باشید.

4 ترکیب غذایی که می توانید انجام دهید تا به راحتی وزن کم کنید

Source: www.sagligabiradim.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.