«اطلاعیه مهم»

در هر سال جدید، یک رژیم غذایی جدید را شروع می کنیم و سعی می کنیم وزن کم کنیم، اما اینها معمولا هدر می رود. سه دلیل اصلی وجود دارد:

  • محدودیت های زیاد و قوانین بیش از حد مانند حذف تمام کربوهیدرات ها
  • لذت بخش نیستند ، فکر می کنند که شما هر روز صبح زود بیدار می شوید و تمرین هایی را که دوست ندارید انجام می دهید.
  • بدون دلیل، شما را مجبور می کنند که از همه شیرینی جات دوری کنید.

9 استراتژی برای داشتن یک رژیم غذایی موفق

اما هنوز امید وجود دارد، ۹ تاکتیک برای موفقیت:

شخصی سازی:

پشتکار برای رسیدن به موفقیت، فقط مربوط به آنچه که می خواهید به دست بیاورید نیست.  همچنین به آنچه که برای شما اهمیت دارد بستگی دارد. این انگیزه درونی شماست. متخصصان می گویند:

انگیزه درونی چیزی است که  افراد را برای رسیدن به چیزهای خوب هدایت می کند. این به خاطر خود فرد، یعنی شخصی است. به عنوان مثال، تلاش برای کاهش وزن برای بهبود عزت نفس، یک انگیزه شخصی است و خانواده تان نمی خواهد.

مهم نیست که انرژی بیشتری برای افزایش اعتماد به نفس یا بازی کردن با فرزندانتان داشته باشید، انگیزه درونی خود را شناسایی کنید و آن را بنویسید تا زمانی که به آن نیاز دارید الزاما الهام بخش شما باشد.

ایجاد یک طرح موفق:

ثبات غذایی معمولا کوتاه است، زیرا زندگی روزمره و ارتباطات اجتماعی ما عادت های قدیمی را منعکس می کند. با این حال، اگر مدت زمان لازم را برای برنامه ریزی و سازماندهی محیط فیزیکی و اجتماعی خود داشته باشید، برای بلند مدت کمک خواهد کرد. بنابراین اگر شما قصد مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات را داشته باشید، یک یادآوری بر روی گوشی خود نصب کنید تا هر هفته در بازار به شما هشدار دهد تا بتوانید میوه ها و سبزیجات را که با شیوه زندگی شما مناسب است انتخاب کنید. صرف نظر از اهدافتان، روشی که به شما کمک می کند نتایج سالم تر و آسان تری بدست آورید را انتخاب و برای آن، طرح موفق را ایجاد کنید.

9 استراتژی برای داشتن یک رژیم غذایی موفق

صبحانه با پروتئین بالا:

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است و این دلیل خوبی دارد. خوردن یک صبحانه سالم سبب افزایش مصرف مواد مغذی ، تقویت ایمنی، تقویت حافظه، بهبود خلق و خوی می شود و به مدیریت وزن کمک می کند. هر روز صبحانه بخورید. این یک کار عملی و آسان است و به شما اجازه می دهد نتایج سریع تری بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که در وعده صبحانه به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنید و تا وعده غذایی بعدی گرسنه نمی شوید. مواد لازم برای یک صبحانه غنی از پروتئین عبارتند از تخم مرغ، آجیل،   و ماست.

کاهش مصرف نمک:

اگر بخواهید میزان کلی مصرف نمک خود را کاهش دهید، تنها نیستید. انجمن قلب آمریکا می گوید که اکثر مردم روزانه ۳۴۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کنند که برای یک قلب سالم بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز است. مصرف زیاد نمک نیز به شرایط مزمن مانند پوکی استخوان، فشار خون بالا و سرطان مرتبط است. برای کاهش و مصرف نمک و ادامه این وضعیت، مواد غذایی خود را با آب لیمو و سبزیجات تازه طعم دار کنید تا از سدیم دوری کنید.

مصرف شیرینی جات:

پشتکار برای هرگز نخوردن شیرینی جات نیاز به تلاش زیادی دارد و حس محرومیت را ایجاد می کند. با این حال، ایجاد یک محیطی که به شما اجازه می دهد شیرینی جات کمتری بخورید بدون این که به اراده خود تکیه کنید، واقع گرایانه تر است.

ابندا، حذف شیرینی جات از یخچال و دیگر کابینت ها می تواند شروع خوبی باشد. تحقیقات نشان می دهد که اگر شیرینی جات در مقابل دیدمان باشد، احتمال بیشتری برای مصرف آنها در مقایسه با رفتن به مارکت و خرید آن وجود دارد.

تقویت سیستم ایمنی:

سیستم ایمنی قوی برای سلامتی عمومی ضروری است. هنگامی که بیمار می شوید، تمرکز بر اهداف سلامتی نیز دشوارتر می شود. سلامت ایمنی ما می تواند با عوامل محیطی و شیوه زندگی آسیب ببیند. این شامل سوء تغذیه، خواب ناکافی و سطح بالای استرس است. یک قاعده که باید دنبال شود این است که غذاهایی را که ایمنی را تقویت می کنند، مانند ویتامین C و گلوتاتیون مصرف کنید. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل های گلوتاتیون روزانه میزان خون را افزایش می دهد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. باید از میوه هایی مانند پرتقال و گریپ فروت که هم ویتامین C و هم گلوتاتیون دارند و غذاهایی مثل بروکلی، کلم سیاه، کلم و گل کلم استفاده کنید.

9 استراتژی برای داشتن یک رژیم غذایی موفق

به بازی بپیوندید:

آیا تا به حال سعی کرده اید اهداف کاهش وزن خود را به یک بازی تبدیل کنید؟ ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، اما این می تواند یک راه موفق برای رسیدن به تغذیه سالم، ورزش و کنترل وزن باشد.

بازی برای کاهش وزن در یک گروه بزرگ از افراد و ایجاد یک مبارزه با دیگران کمک می کند پشتکار سالم به دلیل شور و هیجان این مبارزه به ارمغان بیاورد. در این سناریو، بیش از یک نفر سالم تر می شود، مشکلات سلامتی به حداقل می رسد یا از بین می رود و روند زندگی تغییر می کند.

با دقت بیشتری بخورید:

یک رژیم غذایی سالم با نحوه غذا خوردن رابطه نزدیکی دارد. هنگام غذا خوردن چیزهایی مانند تلوزیون، تلفن و روزنامه که تمرکز را بهم می زند از دید دور کنید. فقط روی غذا خوردن تمرکز کنید. هنگام غذا خوردن تمرکز نکردن طبیعی است اما باید دوباره به غذا خوردن تمرکز کنید چون تشخیص گرسنگی و لذت بردن از غذا به این بستگی دارد. تمرکز به خوردن غذا تمام شدن غذا نیست بلکه بلند شدن از میز هنگامی که سیر می شوید است.

کمک بگیرید:

برای رسیدن به اهدافتان و محافظت از آنها، با دوستان و خانواده تان که به شما کمک می کنند در ارتباط باشید. احتمال کاهش وزن بدون کمک آنها کم است. ارتباط با افرادی مشابه خود و کمک گرفتن، رسیدن به اهداف سلامتی جدید را آسان تر می کند.

Source: www.aysetolga.com

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.