«اطلاعیه مهم»

انواع دستگاه های لاغری موضعی

دستگاه‌های لاغری موضعی که به منظور کاهش چربی در نقاط خاصی از بدن استفاده می‌شوند عبارتند از :

 

  • دستگاه لاغری موضعی RF
  • دستگاه لاغری موضعی کویتیشن
  • دستگاه لاغری موضعی LPG
  • دستگاه لاغری موضعی پاور شیپ ۲ (power shape 2)

 

همراهان عزیز جهت گرفتن پاسخ خود در رابطه با دستگاه های لاغری بر روی مطلب کلیک کنید: سوالات متداول در رابطه با دستگاه لاغری پاورشیپ

 

دستگاه لاغری موضعی RF و نقش آن در جوانسازی پوست

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

دستگاه لاغری موضعی RF با عبور امواج رادیویی از بافت های بدن موجب نوسان مولکول ها با فرکانس بالا (چند میلیون  در ثانیه)  و چرخش مولکول های دو قطبی در بافت می گردد. این کار موجب اعمال یک تحریک مکانیکی میکرونی  (سلولی – مولکولی ) به فیبر های تکنولوژی کلاژن و الاستین موجود و تحریک و انقباض آنها و در ادامه روند درمان موجب برگشت استحکام و انعطاف پذیری آنها می گردد. همچنین  اتفاقات فوق موجب تولید گرما دردرون موضع عبور امواج می گردد بطوریکه کاربر می تواند بدون آسیب رساندن به سطح پوست ، میزان گرما و عمق تقریبی تمرکز آن گرما را به دلخواه تنظیم نماید . این کار ضمن اعمال تحریک حرارتی به فیبرهای کلاژن و الاستین موجود و تحریک شروع یک فاز التهابی ، منجر به تحریک فرایند تولید کلاژن تازه و ایجاد ساختار پایه جدید برای پوست ظرف حداکثر ۶ ماه می گردد. همراه شدن اثرات فوق با اثرات فیزیولوژیک حرارت به عنوان ترموتراپی نظیر افزایش گردش خون مویرگی ، نتایج درمانی  آن را ارتقا Remodeling واقعی پوست را تحقق می بخشد.

 

 

این تکنولوژی (دستگاه لاغری) نوین با استفاده از انرژی رادیو فرکوئنسی با درد قابل تحمل گرمای بسیار مناسبی در پوست ایجاد می کند و بلافاصله شروع به صاف کردن و سفت کردن پوست می کند، حتی فقط پس از یک بار درمان سفتی پوست قابل مشاهده است . از نظر پزشکی ثابت شده که در انواع پوست ها کلاژن ها را باسازی می کند و باعث سفتی و قوام پوست می شود و تمام بافت پوست را بهبود می بخشد. RF با تکنیک جدید و بالای خود بافت های سطحی و عمیق را همزمان تحت تاثیر قرار داده و باعث انقباض آن می شود . به علاوه مثل روش های پیشین احتیاجی به کولینگ (سیستم خنک کننده ) نیست. از آن رو تمام انرژی را به بهترین و سریع ترین نتیجه اش ممکن به کارمی برد. سرانجام نتیجه درمانی مطمئن تر با تاثیرات قابل مشاهده فوری پس از اولین درمان است.

RF از هیچ اشعه ای استفاده نمی کند و روش درمان فقط شامل گرم کردن بافت زیر پوست می شود. کلاژن ها را بازآرایی می کند و بلافاصله با اولین جلسه درمان با نتایج قابل توجهی بافت پوست را سفت و محکم می کند و بهبود می بخشد. تکنولوژی RF، صورت، گردن، بازو ها و شکم را به آرامی و به طور موثر درمان می کند و راه حل مناسبی برای درمان سلولیت است و حتی ناحیه باسن را سفت می کند. با ایجاد گرمای مناسب و با استفاده از انرژی متمرکز، درمان بدون درد RF همراه با صاف و سفت کردن فوری پوست آغاز می شود و پس از اولین درمان پوستی سفت تر قابل مشاهده است . از نظر پزشکی ثابت شده است که درمان RF در انواع  پوستها کلاژنها را بازسازی و سفت می کند. درمان RF  گزینه مناسب تری نسبت به جراحی است تا پوستتان را از علائم  پیری رها کنید.

 

RF چگونه عمل می کند؟

این تکنولوژی نوین در حالیکه به طور همزمان از لایه های سطحی پوست محافظت می کند، انرژی RF را به لایه های عمیق پوست هدایت می کند. در روش های پیشین احتیاجی به کولینگ (سیستم خنک کننده) نیست. از آن رو تمام انرژی را برای بهترین و سریع ترین نتیجه ممکن به کار می برد. سرانجام نتیجه اش درمانی مطمئن تر با تاثیرات قابل مشاهده فوری پس از اولین درمان است. ارائه درمانی که به مراجعات کمتری نیاز دارد صرفه جویی در وقت و هزینه است.

 

درمان RF برای چه افرادی مفید است؟

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

با توجه به اینکه برای توقف کامل تاثیرات جاذبه و زمان بر پوست هیچ راهی نیست، درمان RF راه حل مناسبی برای مبارزه با پیری است. RF کم درد و غیر تهاجمی با اثرات قابل سنجش فوری برای شرایط مختلف است. عضلات یا پوستی که بر اثر حاملگی و یا لیپوساکشن شل شده است سفت می کند، نواحی صورت و گردن را متناسب و بازسازی می کند و خطوط ریز و چین و چروک را صاف تر می کند. از آنجایی که RF از هیچ اشعه مضری استفاده نمی کند و روش درمان فقط شامل گرم کردن بافت زیر پوست می شود،  خانم ها در هر سن و سال با هر نوع پوستی، تیره یا روشن می توانند از این درمان  بهره ببرند.

 

چند جلسه درمان لازم است؟

یک دوره درمان شامل ۳ تا ۸ جلسه می باشد. هر جلسه حداکثر به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد (با توجه به ناحیه درمان). برای تداوم اثرات درمانی هر ۴ تا ۸ هفته یک جلسه درمان نگهدارنده نیاز است.

 

پس از درمان چه اتفاقی می افتد؟

بلافاصله پس از درمان اندکی التهاب و قرمزی روی پوست دیده و احساس می شود که پس از درمان این علائم معمولا در عرض چند ساعت تا حداکثر ۱ یا ۲ روز ناپدید می شود.

 

چه زمانی می توان نتیجه را مشاهده کرد؟

پس از اولین درمان تقریبا در همه بیماران تاثیرات فوری قابل مشاهده است. به علاوه نتایج دلخواه را پس از یک دوره درمان کامل با کاهش چشم گیر خطوط  ریز و چین و چروک ها و تناسب و لیفتینگ صورت و گردن می توانید مشاهده کنید. بنابه نظر مراجعین اندازه دور شکم  و بازوهایشان کوچک تر و بافت بهبود یافته و سفت تر شده است.

 

انواع RF

انواع مختلف جدید RF که بر اساس یک قطبی (uni & monnopollar) و یا چند قطبی بودن  (bi&tripollar) و یا استفاده از الکترودهایی با سوزنهای متعدد (fractional RF) در کشور موجود می باشد.

 

RF توسط چه کسی بایستی انجام شود؟

انجام تمام تکنیک ها از جمله RF، کویتیشن و وکیوم فقط در حیطه فعالیت متخصص و کارشناس تغذیه بوده که توسط دستگاه های مجاز که از طرف سازمان نظام پزشکی معرفی شده اند، انجام می گیرد.

 

(FRF(Fractional radio frequency

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

FRF سیستم جدیدی از تکنولوژی RF است که با انتقال انرژی به لایه های پایین پوست بدون آسیب به اپیدرم، درمان موثرتری را ارائه می کند. این دستگاه دارای سوزن های بسیار ظریفی می باشد که انرژی RF را برای ایجاد اثر حرارتی در بافت هدف به درم می رساند. سیستم فرکشنال رادیو  فرکانسی به طور مکانیکی و حرارتی ستون های آسیب دیده ای در درم عمقی ایجاد می کند. از آنجایی که نواحی اطراف ستون های ایجاد شده جهت انتقال حرارت آسیبی ندیده اند فرایند بهبود بسیار سریع تر خواهد بود و التهاب و تورم کمتری پس از درمان وجود دارد. در ضمن به واسطه بای پس کردن اپیدرم هیچگونه پیگمانتاسیونی در سطح پوست بوجود نخواهد آمد. قطر سوزنها در این سیستم ۱۲۰ میکرون می باشد که کمترین آسیب را در بافت اپیدرم ایجاد می نماید. عمق نفوذ این سوزن ها قابل تنظیم است و از ۵/۰ تا ۲ میلیمتر تغییر می نماید، اما تنها از ۳/۰ میلیمتر انتهایی سوزن ها تابش رادیو فرکانسی صورت می گیرد که قطری حدود ۲۰ میکرون دارد و در ناحیه هدف (درم ) قرار می گیرد و بقیه طول سوزن عایق می باشد . امواج رادیو فرکانسی از قطب مثبت ساطع می شود و بوسیله قطب های منفی مجاور جمع آوری می گردد به این ترتیب الگوی تابش مطابق با شکل زیر می باشد.

عمق نفوذ سوزن بر روی هندپیس قابل تنظیم می باشد که بین ۵/۰ تا ۲ میلیمتر است.

 

موارد کاربرد سیستم

Face lifting – tightening – stria distensae
Wrinkle-wide pore- telangiectasis-acne scar-skin lightening

بیشترین کاربرد های این سیستم برای لیفتینگ، درمان چین چروک آکنه های فعال و منافذ باز پوست، اسکارها و آکنه اسکارهای پوست است. در درمان آکنه، این سیستم با ایجاد انرژی حرارتی بالا باعث فشردگی غدد sebaceous و از بین رفتن باکتری های مسبب آکنه می گردد و نهایتاً آکنه فعال را درمان می نماید. در درمان منافذ باز نیز علاوه بر فشردگی غدد Sebaceous  به علت ایجاد حرارت در درم باعث تحریک کلاژن سازی شده و به بسته شدن منافذ باز پوستی کمک می نماید.

 

مزیت روش رادیوفرکانسی

مزیت این روش عدم نیاز به دوره طولانی نقاهت (مراقبت و بهبودی) است.
در حین استفاده از رادیوفرکانسی احساس گرم شدن، بعد از چند دقیقه از بین می رود. اکثر افراد این گرما را به خوبی تحمل می کنند و نیاز به بی‌حسی ندارد.

 

موارد ممنوعیت استفاده

در بیماران کلاژن واسکولار و همچنین بیماران قلبی شدید و یا بیماری های شدید مثل سرطان، زنان باردار یا شیرده و یا کسانی که مارکرهای الکتریکی مثل پیس میکر قلبی و یا قطعات فلزی مثل ایمپلنت در ران و غیره دارند نباید از روش رادیوفرکانسی استفاده کنند.

 

نکات لازم

  • فرد می تواند بلافاصله بعد از استفاده از این روش، به زندگی عادی برگردد، اما بهتر است از ضدآفتاب استفاده کرده و ۴۸ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.
  • بعد از درمان از یک مرطوب کننده همچون ژل آلوئه را استفاده نماید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد، از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نماید.
  • ۴۸ ساعت قبل و بعد از رادیوفرکانسی از ترکیبات لایه بردار استفاده ننماید.
  • تا ۴۸ ساعت از سونا و محیط گرم استفاده نکند.
  • برای گرفتن نتیجه بهتر، روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشد.
  • قرمزی و داغی ممکن است تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ادامه یابد.
  • احساس خشکی پوست در ۱۲ ساعت اول درمان ممکن است، که در عرض ۴۸ ساعت برطرف می گردد.

 

مکانیسم اثر دستگاه لاغری موضعی کویتیشن Cavitation

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

دستگاه لاغری کویتیشن با تولید امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، در بافت چربی لرزش ایجاد می‌نماید و با ایجاد فشار در این بافت حباب‌هایی در بین سلول‌های چربی ایجاد می‌کند. فشار ناشی از حباب‌های ایجاد شده و نیز لرزش، باعث پاره شدن غشای سلول‌های چربی شده و نهایتاً منجر می‌شود که چربی آزاد شده از سلول‌های چربی وارد رگ‌های لنفاوی و نهایتاً عروق خونی شوند.
آب درون سلولی به وسیله سیستم درناژ لنفاوی تخلیه و در کلیه ها به شکل ادرار دفع می شود. از این رو یکی دو روز بعد از انجام کویتیشن دفعات ادرار افزایش می یابد. تغییر رنگ و بوی ادرار هم در بعضی بیماران چاق دیده شده است .

چربی درون سلولی ( تری گلیسرید ) که با کویتیشن آزاد شده ، بوسیلۀ آنزیم ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تجزیه می شود. گلیسرول نوعی چربی محلول در آب است که پس از کویتیشن وارد گردش خون می شود و هر سلولی که نیاز به انرژی دارد آن را از خون دریافت کرده به مصرف سوخت و ساز ( متابولیسم ) می رساند. اسیدهای چرب (غیرمحلول در آب ) بوسیلۀ سیستم گردش لنفاوی به کبد برده می شوند و در آنجا به مولکول های دیگری تبدیل می شوند و مثل گلیسرول در سلولها به سوخت و ساز می رسند.

ذرات چربی که از بافت چربی آزاد می‌شوند، در بدن به گردش در می‌آیند و می‌توانند وارد جریان خون شوند و سطح چربی‌های خون را بالا برند و اگر آزمایش خونی بعد از استفاده از این دستگاه‌ها انجام دهید خواهید دید که چربی خون شما شامل تری‌گلیسرید و کلسترول افزایش پیدا کرده است.

 

چه کسانی مجاز به استفاده از دستگاه لاغری موضعی کویتیشن نیستید؟

  • اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، یا تحت درمان با داروهای ناباروری می‌باشید.
  • اگر تازه زایمان کرده‌اید، یا در دوران شیردهی قرار دارید.
  • در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قلبی عروقی و وجود پیس‌میکری (ضربان ساز) در بدن یا هر وسیله الکترونیکی در داخل بدن.
  • اگر از بیماری‌های پوستی مانند کهیر، اگزما، عفونت پوستی، پسوریازیس و… رنج می‌برید، یا دارای تاتو در بدن، بافت کلوئیدی (گوشت اضافه روی پوست) یا لکه‌های پوستی می‌باشید.
  • در صورتی که در داخل بدنتان فلزی وجود دارد مانند وجود ایمپلنت و پروتزهای فلزی یا آی یو دی و…
  • در صورت ابتلا به سرطان یا دارا بودن تومور در بدنتان.
  • در صورت ابتلا به تب بالا، سل، ایدز، هپاتیت، صرع، فتق شکمی، آسم، استئوپروز (پوکی استخوان)، فیبرومیالژی، سابقه لخته‌خون، مشکلات انعقادخون، آمبولی و ناهنجاری‌های فیزیکی.
  • در صورت مصرف طولانی مدت آسپرین و مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب.

 

نکاتی که در طی درمان با دستگاه لاغری کویتیشن حتماً باید رعایت نمایید

  • حین انجام کار باید تمام وسایل فلزی و الکترونیکی (موبایل) را از بدن دور کنید، چرا که احتمال آسیب به بدن یا دستگاه الکترونیکی وجود دارد.
  •  مثل سایر روش‌های لاغری موضعی، اساس درمان موفق بر پایه رژیم درست غذایی شامل رژیم کم‌کالری و کم‌چربی و ورزش است و بدون این‌ها احتمال عدم موفقیت یا برگشت سریع چاقی بسیار بالاست.
  • قبل از جلسه درمانی حداقل ۱ و نیم لیتر آب و بعد از این جلسه حداقل ۳ لیتر آب بنوشید؛ زیرا این روش به شدت آب بدن شما را تبخیر می‌کند؛ و عدم رعایت این توصیه شما را با کم‌آبی مواجه می‌نماید.
  • در صورتی که تمایل داشتید تحت درمان با این روش‌ها قرار گیرید، فقط به مراکز درمانی مجاز در رابطه با این دستگاه‌ها مراجعه نمایید تا اگر با مشکلات ناشی از کم‌آبی بدن، افزایش فشارخون یا چربی‌خون و … مواجه شدید. تیم درمانی به شما در رابطه با رفع مشکل کمک نمایند.

 

ماندگاری نتایج لاغری موضعی به روش کویتیشن

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

در هر جلسه کویتیشن , تعدادی از سلولهای چربی از بین میروند و چون تکثیر آنها غیر ممکن است ، پس درمان با کویتیشن ماندگار و همیشگی است. درواقع بدون جراحی و کاملاً ایمن توانسته ایم با کمک کویتیشن سلول های چربی را از بین ببریم. اثر کویتیشن تا ۳ ماه در بافت چربی ادامه دارد و همین طور بهتر می شود. فاصله بین جلسات، به ازای هر ۱ ساعت کویتیشن ، ۷ الی ۱۵ روز است و کل درمان در ۵ تا ۲۰ جلسه انجام می گردد.

عوارض و خطرات این روش در صورتی که تحت نظر متخصص باتجربه انجام شود به صفر می رسد. پس در انتخاب مرکز مورد نظر خود دقت کافی داشته باشید.

 

دستگاه لاغری موضعی LPG

سازنده دستگاه لاغری LPG شخصی بنام Louis Paul Guitay است.

او بدنبال تصادف دچار آسیب شدید پوست و عضلات گردید و تحت درمان ماساژ شدید روزانه قرار گرفت. درمان موثر بود ولی در طی درمان او سختی بسیاری را متحمل شد. به همین دلیل بعنوان یک مهندس بفکر ساخت دستگاهی افتاد که این ماساژ پوست را بطور خودکار انجام دهد. بدین ترتیب در سال ۱۹۸۰ موفق به ساخت دستگاه Endermologie گردید که معروف به LPG شد.

 

دستگاه لاغری LPG که از جدیدترین تکنیک های درمان سلولیت و کاهش سایز و لاغری موضعی است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد.

لیپو ماساژ توسط این دستگاه غیر تهاجمی بوده و نیاز به بی هوشی ندارد. این دستگاه با استفاده از یک موتور مخصوص باعث ایجاد مکش قابل تنظیم در شدت و فرکانس می شود که با دو غلطک باعث کشیده شدن پوست می شود.

ماساژ مکانیکی دستگاه با ایجاد یک فشار مثبت و حرکت کردن بر روی پوست و ایجاد فشار منفی بر لایه های زیرین پوست اثرات خود را بر روی پوست و سلولیت و چربی های زیرین پوست، عضلات و یا استخوان ها و عروق و اعصاب می گذارد، بدون اینکه اثرات سوء بر لایه های فوق بگذارد.

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

تکنیک رول (گردش)

دو غلطک مستقل در دستگاه لاغری LPG در حالیکه حرکت رو به جلو دارند کمک به کشیده شدن پوست می کنند. این روش در درمان بافت های مختلف از جمله؛ سلولیت، چربی، ادم پوستی، بافت فیبری در پوست، چسبندگی های پوستی، التهاب های پوستی، پوستهای نازک شده و شکننده و حساس، موثر می باشد.

 

تکنیک بلند کردن (Lift)

با ایجاد پالس های ضربانی کوچک در سر دستگاه باعث ایجاد موجی در بافتهای بدن می شود که نتیجه آن تحریک سیستم ظریف سازی پوست است. که با توجه به میزان فرکانس بخش لیفت دستگاه (۴، ۸ یا ۱۶ پالس) و قدرت مکش انتخاب شده (که شدت آن قابل تنظیم است) این تحریکات برای زیبایی سازی و اهداف درمانی از جمله پوست نازک و شکننده، ادم بافتی، اسکار پوستی، چین و چروک پوستی، لیفت پوست استفاده می شود.

مکانیسم اثر اندرمولوژی

تحریک مکانیکی عمل اصلی دستگاه است که توسط جامعه علمی اثرات آن به اثبات رسیده است. تحریک مکانیکی بر روی سطح پوست باعث ایجاد سیگنال هایی برای سلولهای پوستی می شود که پاسخ فیزیولوژیک سلولها به آن به شرح زیر است:

 

دستگاه لاغری موضعی

 

برقراری مجدد جریان خون و لنف در بافت هایی که دچار سلولیت شده اند. افزایش درناژ لنف و خون و در نتیجه از بین بردن مواد زائد تجمع یافته؛ و به همین ترتیب بهبود متابولیسم و تبادلات سلولی در سلول های درم از جمله فیبروبلاست ها، تحریک فیبروبلاست ها جهت تولید کلاژن و الاستین فعال سازی تجزیه چربی ها.

آیا تحقیقات پزشکی این روش را تائید کرده است؟

روش اندرمولوژی ال پی جی یک سیستم ماساژ تائید شده توسط FDA در سراسر جهان برای درمان لاغری و سلولیت می باشد. در یکی از تحقیقات ثبت شده در PubMed روی ۳۳ خانم برای درمان سلولیت به روش LPG در هر هفته ۲ بار و بمدت ۱۵ جلسه موثر بودن این روش را در کاهش سایز و بهبود سلولیت اثبات کرده است.

 

شروع اثرات LPG از چه وقتی می باشد؟

شروع اثرات درمانی با LPG از همان جلسه اول می باشد ولی اثرات قابل مشاهده معمولا از جلسه ششم به بعد می باشد، که حالت پوست پرتقالی سلولیت از بین رفته و پوست نرم و صاف ایجاد می شود.

 

آیا رژیم غذایی همراه با LPG لازم است؟

رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه به همراه جلسات LPG باعث اثرات مناسب تر و بهتر می شود. و اگر هدف شما از درمان به روش LPG کاهش وزن هم باشد توصیه به رعایت رژیم غذایی و ورزش می شود.

 

چرا فعالیت بدنی بعد جلسات LPG توصیه می شود؟

از آنجا که با تجزیه چربی های بدن یک منبع انرژی در خون آزاد می شود با افزایش فعالیت این منبع انرژی توسط عضلات استفاده شده و مانع برگشت آنها می شود.

 

تعداد جلسات درمانی و مدت هر جلسه درمانی چقدر است؟

هر جلسه درمان حدود ۳۰ دقیقه ؛ و هر دوره درمانی حدود ۱۵ جلسه می باشد.

 

آیا نتایج درمان دائمی است؟

اگر عوامل ایجاد شرایط اولیه (قبل درمان) تغییر کند و یک ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل داشته باشید به همراه درمان های نگه دارنده هر ۴-۳ هفته ۱ بار می تواند نتایج دائمی داشته باشد.

 

دستگاه لاغری موضعی پاور شیپ ۲ (power shape 2)

از ویژگی های مهم دستگاه های لاغری موضعی (powershape 2) که از مکانیسم های وکیوم، رادیوفرکوانسی و لیزر کم توان استفاده می کنند، امکان لاغری در قسمتهای دلخواه، ایجاد تناسب اندام و کاهش سایز متناسب با نیاز هر فرد می باشد.

به نحوی که با استفاده از تکنیکهای ویژه فوق می توان در کنار یک رژیم غذایی متعادل و بدون اثر بر لاغری صورت یا شل شدن پوست بدن به کاهش سایز بالاتنه، شکم، کوچک کردن باسن ، پهلوها و ران ها دست یافت. همچنین روش های لاغری موضعی برای افرادی که به صورت عمومی چاق نیستند و فقط در نواحی خاص بدن چاقی موضعی دارند ونیز سلولیت که فرورفتگی های پوست پرتغالی شکل در شکم باسن و ران های خانم ها می باشد، کاربرد دارد.

 

دستگاه لاغری موضعی (power shape 2)

 

 

لاغری موضعی با پاور شیپ ۲  (power shape 2)

هر روز با کمک فن آوری در حال توسعه ، پیشرفت های بزرگی در جهت لاغری موضعی، شکل گیری بدن، فرایندهای سفت کردن و مشکلات سلولیت ثبت می شود.  انواع دستگاه ها برای کمک به بدن برای از بین بردن سلولیت بدون مداخله جراحی و کمک به شکل دادن بدن با حذف انباشت چربی در مناطق خاص و همچنین سفت کردن، توسعه یافته است.

 

POWERSHAPE، لاغری موضعی بدون نیاز به جراحی

این یکی از موثر ترین و قابل اطمینان ترین دستگاه هایی است که می تواند در شکل دادن به بدن، کاهش سلولیت و همچنین لاغری موضعی مورد استفاده قرار گیرد.

POWERSHAPE یک روش غیر جراحی و آسان برای استفاده برای درمان قسمت های مشکل دار در بدن زنان و مردان است. کاربرد آن بسیار راحت و بدون درد است. فعالیت روزانه پس از استفاده از این دستگاه، تحت تاثیر قرار نمی گیرد، و نتایج پس از اتمام هر جلسه قابل مشاهده خواهد بود.

به دلیل نیاز نداشتن به جراحی و تاثیر این دستگاه در لاغری موضعی، سفت کردن، کاهش سلولیت و یا از بین بردن سلولیت با توجه به نتایج عالی آن و مختل نکردن زندگی اجتماعی و فعالیت روزمره، همیشه نسبت به سایر روش های لاغری ترجیح داده می شود. پس از انجام آن، افراد می توانند به کار خود ادامه دهند. این برنامه دارای عوارض جانبی نیست.

POWERSHAPE در شکستن سلول های چربی موثر است. این یک روش کاربردی است که هدف آن کاهش وزن در قسمت های خاصی از بدن است که نمی توانید از آن خلاص شوید. این سه تکنولوژی را با هم ترکیب می کند. در قسمت هایی از بدن برای سفت شدن و لاغری بدون آسیب رساندن به رگ ها و اعصاب پوست با شکستن چربی باعث تخلیه و دفع چربی های نامطلوب از بدن می شود. توصیه می شود که در روزهای پس از استفاده از این دستگاه، مقدار زیادی آب مصرف شود.

 

POWERSHAPE ترکیبی از سه تکنولوژی است:

 

 

لیزر کم توان

وکیوم

رادیوفرکانسی

 

  • رادیو فرکانسی
  • لیزر کم توان
  • مکانیسم وکیوم

این ویژگی ها (سفت کردن پوست، لاغری موضعی، سلولیت) را می توان با استفاده از سه دستگاه مختلف به دست آورد در حالی که پاورشیپ II این کار را به تنهایی انجام می دهد. POWERSHAPE، که از دو اندازه مختلف اپلیکاتور استفاده می کند، به شما امکان می دهد بدون جراحی، خطوط سالم و به شکل صاف داشته باشید. POWERSHAPE که یک روش تکنولوژیک برای حذف چربی های بدن است، اثر آن در حذف سلولیت حتی در جلسات اول قابل توجه است. با کاهش بافت چربی، لاغری موضعی به دست می آید، سلولیت کاهش می یابد، سفت شدن می تواند مشاهده شود.

اعمال فشار منفی با قابلیت خلاء مکانیکی، با کمک دو سیلندر که عملیات مکش را انجام می دهند، گردش خون منطقه افزایش می یابد. همچنین مایع حبس شده در میان بافت ها که باعث ورم می شود با حرکت به گردش خون لنفاوی منتقل می شود. ( اثر زهکشی غدد لنفاوی )

حرارت تولید شده توسط لیزر سطح پایین و رادیو فرکانس دو قطبی، استفاده انرژی سلول های چربی را با رسیدن به لایه های زیرین درم افزایش می دهد. با استفاده تری گلیسیرید در سلول چربی، چربی داخل سلولی کاهش می یابد و سلول چربی کوچکتر می شود. در نتیجه، چربی های انباشته شده در مناطق خاص شکسته می شوند، و نتیجه آن لاغری موضعی و درمان سلولیت خواهد بود. (اثرات تحریک متابولیسم)

از انرژی فرکانس رادیویی برای کشش و ترمیم پوست نیز استفاده می شود. این ویژگی برای کاهش چین و چروک صورت و گردن، سفت کردن پوست صورت و بیضی شکل کردن صورت موثر است. (اثر جوان سازی صورت)

اگر افرادی که مشکلات مویرگی دارند، دارای مشکلات سلولیتی باشند، POWERSHAPE ممکن است به مناطقی که سلولیت وجود دارد، اعمال شود.

فرد در منطقه مورد نظر هیچ لباس یا جوراب خاصی در طول عملیات نباید بر تن داشته باشد. برنامه مانند ماساژ گرم و بدون درد است. اکثر مردم از درمان لذت می برند. می توان از این دستگاه برای انواع رنگ و پوست استفاده کرد.

 

نتایج زیر پس از اعمال به دست می آید:

 

دستگاه لاغری موضعی - انواع دستگاه های لاغری + فیلم

 

  • لاغری موضی
  • کاهش سایز
  • سفت کردن پوست
  • فرم دهی به  بدن
  • بهبود گردش خون منطقه ای
  • بهبود بافت پوست، کشیدن پوست
  • تسکین درد عضلات کوچک

توصیه می شود هر ماه یک جلسه داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که نتایج حاصل از درخواست دائمی است. در طول دوره درمان، مدت زمان جلسات بسته به اندازه قسمت مورد نظر ممکن است از ۱۵ دقیقه تا ۴۰ دقیقه متفاوت باشد.

 

دستگاه پاورشیپ ۲ برای چه مناطقی مناسب است؟

  • صورت و گردن
  • قسمت شکم
  • پهلوها
  • پاها ( پشت ران، داخل ران، مچ پا )
  • قسمت باسن
  •  بازوها

استفاده از POWERSHAPE توصیه می شود که ۱۰ تا ۱۶ جلسه بسته به میزان سلولیت و ۲ بار در هفته باشد.

 

مشاهده فیلم مربوط به دستگاه لاغری موضعی (power shape 2):

 

 

 

 

 

 

دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.

 

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه :

رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

52 دیدگاه در دستگاه لاغری موضعی – انواع دستگاه های لاغری + فیلم
  1. سلام. ممنون از اطلاعات خوبی که به ما دادید. از کجا میشه مراکز مجاز رو شناسایی کرد و با خیال راحت تر سراغ این دستگاهها رفت؟

    • با سلام و احترام
      استفاده از دستگاه های لاغری تنها توسط متخصصین تغذیه توصیه میشود و آنها هستند که مجاز شناخته میشوند.
      برای توضیح بیشتر میتوانید با شماره تماس ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ در ساعات کاری کلینیک تغذیه تماس بگیرید.
      با تشکر از نظر شما

  2. سلام ببخشید برای ران پا هم میشه پاور شیپ استفاده کرد؟

    • با سلام و احترام
      بله، میتوان برای اعضای بدن من جمله ران، از پاورشیپ استفاده نمود. هر گونه سوال دیگر در مورد دستگاه لاغری را میتوانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ در ساعات کاری کلینیک تغذیه بفرمایید
      صمیمانه پاسخگوی شما خواهیم بود
      با تشکر

  3. سلام بنده ایمپلنت دارم از کدام دستگاه ها می توانم استفاده کنم؟

    • با سلام و احترام
      اگر منظور ایمپلنت دندان هست و قصد استفاده از دستگاه لاغری برای صورت را دارند از وکیوم و ارف میتوانید استفاده کنید و برای قسمتهای مختلف بدن منعی برای همه تکنولوژیها وجود ندارد.
      با تشکر

  4. با عرض سلام. من پنج ماه پیش عمل هیسترکتومی انجام داده ام و در این مدت پنج کیلو نسبت به وزن قبل عملم اضافه شده ام. با توجه به اینکه وارد مرحله یائسگی شده ام و اضافه وزن دارم همچنین کم کاری تیروئید هم دارم، پزشکم تجویز کردند در اسرع ١٠ کیلو کم کنم. من میخواهم در کنار رژیم، از دستگاه لاغری موضعی و بطور اخص از پاورشیپ دو استفاده کنم (چون تا اونجا که اطلاع دارم از همه موثر تره) ولی شنیدم چون ایمپلنت دندان دارم نمیشه نه از این دستگاه و نه از RF استفاده کنم ، و فقط LPG امکان پذیره. آیا این مطلب درسته؟ ممنون از پاسخگویی. النا.

    • با سلام و احترام
      سلام. در مورد استفاده از دستگاه لاغری پاورشیپ با همه تکنولوژیها همزمان هیچ محدودیتی در مورد شما به خصوص در قسمتهای شکم و پهلو وجود ندارد و میتوانید برای استفاده مراجعه کنید.
      با تشکر

  5. سلام خانم دکتر من کیست پستان دارم و میخواهم از لاغری موضعی استفاده کنم این دستگاهها رو توی سالن ورزشی ها هم میشه استفاده کرد مجوز دارن مشکلی برای استفاده ندارم

    • با سلام و احترام
      سلامتی شما از همه چیز مهم تر است و نیاز به تضمین قطعی است. جهت استفاده از هر محصول مرتبط با سلامتی خود، بهتر با متخصص آن همراه شوید تا از هر گونه مشکلات و عوارض احتمالی آن جلوگیری شود. پیشنهاد اینجانب استفاده از متخصصان و پزشکان جهت انجام اینکار است.
      با تشکر

  6. درود ، برای لاغری باسن اگر از پاورشیپ۲ استفاده شود ،دوران نقاهت خاصی ندارد ؟ مشکلی در نشستن یا کبودی و درد ایجاد نمیکند ؟

  7. سلام خانم دکتر خسته نباشید من در قسمت بیرونی ران پا و باسن سلولیت دارم به نظر شما پاورشیپ بهتره یا کرایو یا لیزر لیپولیر؟ال پ جی هم استفاده کردم بی فایده بود

  8. سلام
    من مجید قمبری هستم صد کیلو گرم وزن و ۵٠ سال سن
    متأهل
    دارای چایی ناحیه شکمی
    تصمیم دارم اگر ممکن هستش علاوه لاغری موضعی از کاهش وزن
    هم برخوردار بشم تا بتوانم تحرکم رو بیشتر کنم
    ممنون میشم اطلاع بدید

  9. با سلام من ۴ ماه سزارین کردم و الان دو جلسه اس از دستگاه پاور شیپ زیر نظر دکتر تغذیه انجام میدم. فقط طبق نظر دکتر ۱۷ کیلو اضافه وزن دارم، ولی ۱۰ جلسه برای دستگاه پیشنهاد دادن،ب نظرتان کافی هست؟،لازم بذکر هست که ترک شکم ندارم و پوست شکمم صاف میباشد، فقط چاقی شکم و پهلو و ران دارم،و اینکه یک دندان کاشت دارم. میتونم از این دستگاه برای لک های صورت و رفع غبغب استفاده کنم؟

    • با سلام و احترام،
      تعداد جلسات استفاده از دستگاه لاغری پاورشیپ طبق نظر دکتر معالج (متخصص تغذیه) و با توجه به وضعیت شکم شما تعیین میشود. همچنین لاغری موصعی ارتباطی به میزان کل اضافه وزن شما ندارد.
      با تشکر

  10. با سلام مجدد، بنده با اینکه دو جلسه‌ای است که از دستگاه لاغری پاور شیپ استفاده میکنم شکمم از چندین محل کبودی داره و در جلسه دوم به شدت درد داشتم، به نظرتان طبیعی هست؟ آسیب به محل عمل سزارین نمیرسه؟

    • با سلام و احترام،
      درصورتیکه راهنمایی های مراقبتی قبل و بعد از استفاده از دستگاه لاغری را انجام داده باشید و درجه ار اف و وکیوم درست انتخاب شده باشد نباید جای کبودی در موضع ایجاد شود.
      در صورتی که زخم سزارین بهبود حاصل کرده باشد دستگاه آسیبی به آن وارد نمی کند.
      با تشکر

  11. سلام ببخشید خانم دکتر من زیر بغلم توده چربی گرفته جوری که لدولایه رو هم سواره و همچنین شکم یک مقدار کم دارم با پهلو کدوم دستگاه پبشنهاد میدین به من که سریع تاثیر خودشو بزاره

  12. سلام من ۴۸ سال سن با ۱۶۰ قد و ۷۸ وزن هستم البته چاقی من در قسمت شکم باسن و پهلو میباشد (به دلیل کارمند بودن و پشت میز نشینی) میخواستم از روش پاورشیپ استفاده کنم ولی خواهش میکنم بهم بگید آیا این روش برگشت داره یا نه. چون واقعا به سختی باید این کار رو انجام بدم

  13. با عرض سلام. خانم دکتر ایا شما کویتیشن و ارف را برای لاغری موضعی تایید میکنید چون من قرار انجام بدم. من ۴ماه که سزارین شدم و پهلو خیلی بدی دارم و پوست شکمم شل شده.واقعیتش از کویتیشن خیلی خوشم نیومد با توضیحات خوبی که دادین.کدوم روش بهتره

  14. با سلام خدمت شما دکتر گرامی :
    من با ورزش و رژیم غذایی و پیاده روی در طی سه ماه حدود ۱۳ کیلو وزن کم کردم ولی دور نافم پوستش شله و اذیت میشم لطفا راهنمایی کنید از کدوم دستگاه استفاده کنم چون شکمم صاف شده زیر نافم کمی شله و خیلی اذیتم میکنه

  15. سلام من کناره های بیرونی رانم بزرگه، یعنی رانم از بقیه قسمت های بدنم بیشتر بیرون زده و با-س-ن یه مقدار گودی داره بقیه اندامم مشکلی نداره چاق هم نیستم کمی هم پهلو دارم، شکم ندارم
    به نظر شما چه روشی برای از بین بردن این حالت بدون بازگشت موثر؟

  16. برای کنار ران چند جلسه از کدام روش لازم است؟

  17. سلام خسته نباشید من بعد سزارین همه جور فعالیتی داشتم ورزش وپیاده روی و… در حد سه چهار سانت شکم و پهلو مونده میخواستم ببینم چند جلسه لازمه برام و اینکه ترک رو هم درمان میکنه؟
    و جلسه ای چند هست؟

  18. سلام ممنون از توضیحاتتون من آیودی دارم میشه از دستگاه پاور حرارت استفاده کنم یا خیر ؟

  19. سلام..وقت تون بخیر… خانم دکتر دررابطه با دستگاه با فارادیک و ترمودرمی سوال داشتم… این دستگاه ها برای لاغری شکم و پهلو موثر هستند و عوارض خطرناکی ندارند؟ ممنون از شما

  20. با سلام خدمت خانم دکتر محترم
    اینجانب خانمی با سن ۳۸ سال و قد ۱۷۴ و وزن ۱۰۰ در ناحیه شکم و پهلو دارای اضافه وزن هستم و میخواهم هم سایز و هم وزنم را کم کنم شما کدام روش کار با دستگاه را پیشنهاد میکنید

  21. ببخشید میخواستم راجع به کرایو بپرسم
    آیا شما کرایو لیپولز هم انجام میدید؟

  22. ممنون میشم درمورد کرایو هم توضیح بدید واینکه آیا درمرکز شما انجام میشه ؟

  23. مطلب مفیدی بود. ایشالا که در آینده هم از این مطالب خوب بهره ببریم.

  24. سلام -{علم – با دلیل ثابت کرده که ملاک چاقی یا لاغری شخص به وزن نیست! و وزن میتونه بعلت های مختلف ثابت بمونه یا تغییر کنه!} دستگاه های چربی سوز و لاغری شما روی افرادی که سایز چاقی شون(مثلا؛ شکم وسینه ها) زیاده و بالاست – جواب میده؟ یعنی اشخاص چاق با سایز بالا یا متوسط میتونن با درمان های شما – جواب رضایتمندانه بگیرن؟

  25. سلام خانم دکتر. ممنون از اینکه وقت میگذارید و پاسخگو هستید
    لطفا درمورد کار دستگاه هم توضیح بدید. اینکه چربی بعد از شکسته شدن چطور دفع میشه ؟ اینطوری سطح چربی خون افزایش پیدا نمیکنه و خطرناک نیست؟ بعد از استفاده از دستگاه پاورشیپ چقدر باید فعالیت داشت تا چربی آزاد شده دفع بشه؟

  26. سلام خانوم دکتر خسته نباشید من سوالی دارم که فکر کنم شما براش جواب خواهید داشت
    بمن کاری پیشنهاد شده که مربوط بهمین کار بادستگاههای لاغری موضعی cavitation,LPG,Rf هست این کار توی یه باشگاه ورزشی در یک مرکز گردشگری سلامت که شامل روف گاردن و هتل و استخر وباشگاه هست انجام میشه!
    میخام بدونم که تاچه حد مطمئن میتونه باشه واینو بگم که من اطلاعاتی در مورد مجوز و اینکه اون مربی که باشگاه دراختیارشه در چ زمینه ای تحصیلات داره رو ندارم و خودمم دانشجویی هستم ک اصلان ربطی دراین زمینه نداره رشته ی درسیم..
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
    چون خیلی دو دل هستم
    وشمارو از طریق سرچ دراینترنت پیدا کردم

    • سلام. کار با دستگاه های لاغری موضعی تحت نظارت وزارت بهداشت است و باید با نظر متخصصین پزشکی مرتبط انجام شود و اپراتور این دستگاهها باید دوره های لازم کار را گذرانده باشد.
      به علاوه که از طرف وزارت بهداشت باشگاههای ورزشی و مربیان ورزشی اکیدا از دخالت در امر رژیم درمانی و کار با دستگاههای لاغری منع شده و حتی قرار پیگرد و برخورد قانونی برای این افراد وضع شده است.
      با تشکر


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.