با روش پخت دلمه ی نخود و سبزیجات مناسب برای گیاهخواران و افراد وگان آشنا شوید
دلمه گیاهی کاملا متفاوت. اگر طرفدار غذاهای گیاهی هستید با نخود، کرفس و گشنیز یک دلمه شیک و خوشمزه درست کنید.
مواد لازم برای تهیه ی دلمه نخود و سبزیجات:
نخود آشی   ۱/۲ پیمانه
پیاز متوسط   ۱ عدد
جعفری خردشده    ۱ قاشق سوپ خوری
گشنیز خردشده   ۱ قاشق سوپ خوری
کرفس   ۳ ساقه
فلفل دلمه‌ای کوچک   ۱ عدد

مواد لازم برای تهیه ی سس:
سرکه   ۴ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون   ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل   به مقدار لازم

طرز تهیه ی دلمه ی نخود و سبزیجات:
پیاز را پوست بکنید، بشویید و نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای و کرفس را هم نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

نخود را آبپز کرده و سپس آبکش کنید. حالا همه مواد را در کاسه ای ریخته، جعفری و گشنیز خردشده را هم اضافه کنید.

برای مزه‌دار کردن دلمه مقداری سرکه، روغن زیتون و نمک و فلفل را به دلخواه افزوده، خوب مخلوط کنید. بهتر است با یک قاشق چایخوری شکر تیزی سرکه گرفته شود.

یک مدل دیگر:
ترکیب سرکه سیب و فلفل سیاه و کمی روغن سبوس برنج طعم متفاوتی به این دلمه گیاهی‌می‌دهد.

 

طرز تهیه دلمه نخود و سبزیجات

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.