«اطلاعیه مهم»

متابولیسم پایه چیست؟

حداقل کالری که بدن شما درطول روز برای فعالیت های طبیعی به آن نیاز دارد.

به عنوان مثال:

شما ۲ شخص را در نظر بگیرید با قد و وزن و سن و جنسیت یکسان، حالا یکی از این اشخاص در طول روز به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارد دیگری به ۲۳۰۰ چرا یکی به ۳۰۰ کالری بیشتر نیاز دارد؟

چگونه با بالا بردن متابولیسم پایه استاپ وزنی و بازگشت وزن نداشته باشیم؟

چرا باید متابولیسم پایه را بالا ببریم؟

مهم‌ترین دلیلی که یک شخص متابولیسم پایه‌اش از یک شخص دیگر با قد و وزن و… بالاتر است اینست که درصد عضلاتش بالاتر است زیرا عضلات ۱۳ برابر از چربی کالری می‌سوزانند یعنی اگر هریک کیلو چربی ۱۰۰ کالری مصرف میکند، هریک کیلو عضله ۱۳۰۰ کالری مصرف میکند ( اعداد برای مثال بوده و واقعی نیستند).

پس برای اینکه بدن‌مان کالری سوزی بالاتری داشته باشد باید عضلات بیشتری داشته باشیم.

چطور عضله سازی کنیم؟

از راه‌های عضله سازی میتوان به ورزش اشاره کرد، اما توجه داشته باشید اگر ورزش کنید ولی تغذیه مناسبی نداشته باشید به نتیجه‌ای که میخواهید نخواهید رسید.

در نهایت شما با عضله سازی سوخت و ساز پایه بدنتان بالا میرود و بعد از کاهش وزن، وزنتان برنمیگردد و حتی در طول کاهش وزن هم دچار استاپ وزنی نمی‌شوید.

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.