«اطلاعیه مهم»

چگونه سریع وزن کم کنیم؟

اول از همه می خواهیم بدانید که کاهش وزن به صبر و ثبات نیاز دارد. البته، اگرچه در ابتدا این روند دشوار است، اما وقتی با نظم و اراده خاصی ادامه دهید، خواهید دید که در واقع بسیار آسان است. اولین قانون برای سریع ترین کاهش وزن، آمادگی ذهنی است. ابتدا ذهن خود را به آن عادت دهید و خود را باور کنید.

یکی دیگر از قوانین کاهش وزن سریع، تغییر غذایی است که می خورید. یعنی عادات غذایی خود را تغییر دهید. با ادامه دادن به همین روش نمی توانید وزن کم کنید. به همین دلیل، غذاهای پرکالری که اغلب مصرف می کنید را از وعده های غذایی خود حذف کنید و به جای آن طعم های سبک مختلف را امتحان کنید.

یکی دیگر از مواردی که برای کاهش وزن سریع باید مورد توجه قرار گیرد این است که وعده های غذایی روزانه خود را به نصف کاهش دهید. اگرچه این ممکن است دشوار به نظر برسد، اما روشی بسیار مفید برای یک روند کاهش وزن موثر است.

نوشیدن مایعات و آب فراوان در طول روز نیز توسط متخصصین  به شدت توصیه می شود. نوشیدن ۱ بطری آب معدنی در روز، نوشیدن ۱ لیوان دوغ به همراه مقداری میوه در میان وعده ها معده شما را خسته نمی کند و به شما امکان می دهد سریع وزن کم کنید. علاوه بر این، نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بر مشکلات گوارشی، سرعت متابولیسم و ​​زمان سیری شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

برای کاهش وزن بدون رژیم چه کنیم؟

برای کاهش وزن سریع چه باید کرد؟

هر کسی که می خواهد وزن کم کند با یک سوال در ذهن شروع می کند: برای کاهش وزن چه باید کرد؟ برای کاهش وزن باید به نکات زیادی توجه کرد که تغذیه تنها یکی از آنهاست.

اگرچه کاهش وزن با رژیم غذایی تنها در این فرآیند موثر است، اما ممکن است در دراز مدت موثر نباشد. به عبارت دیگر، وزن از دست رفته را می توان دقیقاً به دست آورد. به همین دلیل دائمی شدن لاغری و توجه به تغذیه بعد از رژیم بسیار مهم است.

برای کاهش وزن چه کار کنم؟

اگر کاهش وزن را در ذهن خود قرار داده اید، ابتدا یک هدف برای خود تعیین کنید. اما این هدف باید واقع بینانه، نزدیک و قابل اجرا باشد. به عبارت دیگر، شروع کار با هدف کاهش ۵ کیلو در هفته، هم بسیار سخت است، هم سالم نیست و هم در همان ابتدای رژیم شما را شکست می دهد.

فرض کنید یک هدف واقع بینانه تعیین کرده اید، مثلاً یک کیلوگرم در یک هفته کم کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی ترازو قرار بگیرید و وزن خود را با تاریخ یادداشت کنید. سپس به طور خلاصه کار و جریان روزانه خود را در طول یک هفته مرور کنید. دوری تا حد امکان از محیط های اجتماعی برای شما بسیار مهم است که رژیم غذایی خود را قاطعانه دنبال کنید. یک طرح کلی از آنچه باید برای یک هفته بخورید تهیه کنید. سعی کنید تا حد امکان به این برنامه پایبند باشید. دفترچه ای تهیه کنید که در آن بتوانید آنچه را که در طول روز از صبحانه تا زمان خواب می خورید و می نوشید یادداشت کنید. مقدار کالری دریافتی در پایان روز را محاسبه کنید و در صورت وجود اشتباه از جایی که مرتکب شده اید انتقاد کنید. سعی کنید روز بعد آن اشتباه را مرتکب نشوید. برای تمرینات ساده و کاربردی مانند پیاده روی روزانه وقت بگذارید. در پایان یک هفته، روی ترازو قرار بگیرید. خواهید دید که چقدر به هدف نزدیک شده اید، حتی اگر بالاتر از هدف وزن کم کرده باشید 🙂

برای کاهش وزن صبح ناشتا چه کنیم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید، به خصوص در صبح. زیرا بدن با اولین چیزی که در صبح می ‌خورید تحریک می ‌شود و مغز با برنامهد‌ریزی مصرف انرژی در تمام روز به این روش، میزان متابولیسم شما را تعیین می ‌کند. بنابراین آنچه در صبح می خورید و می نوشید بسیار مهم است. با انجام برخی تمرین‌ها هنگام صبح که معده خالی است، می توانید قسمت‌هایی از غذاهایی که در طول روز می ‌خورید را کم تر کنید و سوخت و ساز بدنتان سریع ‌تر کار کند.

به عنوان مثال، برای کاهش وزن می توانید روز خود را با فشار دادن نصف آب لیمو در ۱ لیوان آب گرم با معده خالی در صبح شروع کنید. نوشیدن آب لیمو با معده خالی در صبح باعث تسریع چربی سوزی می شود، به خصوص در افرادی که به ورزش خود اهمیت می دهند. بنابراین، نوشیدن آب لیمو به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

برای کاهش وزن بدون رژیم چه کنیم؟

چند کالری برای کاهش وزن:

سوالاتی مانند اینکه برای کاهش وزن چقدر کالری مصرف کنم یا برای کاهش وزن چقدر کالری بسوزانم نیز از جمله موضوعاتی هستند که بسیار کنجکاو هستید. اگر برای کاهش وزن محاسبه خاصی انجام دهیم، کل کالری هر غذایی که در طول روز می خوریم و می نوشیم نباید بیشتر از مقدار کالری که می سوزانیم، یعنی میزان کالری مصرفی ما باشد. به عنوان مثال، اگر در آن روز چیزهای زیادی از دست داده اید و بیش از حد غذا خورده اید، باید فوراً برای یک ورزش برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت این فرارها تبدیل به عادت می شود و در نتیجه اگر کالری سوزانده نشود باعث اضافه وزن می شود.

چند قدم چند کالری می سوزانند؟

اول از همه، اگر بپرسید برای کاهش وزن چقدر کالری مصرف کنم، باید بگوییم که هیچ پاسخ واحدی برای این موضوع وجود ندارد. زیرا نیاز روزانه هر فرد به کالری متفاوت است. عوامل زیادی به ویژه جنسیت، سن، وزن، قد و میزان متابولیسم فرد، میزان کالری مورد نیاز روزانه شما را تعیین می کند. به همین دلیل، می توانید با مراجعه به متخصص تغذیه، کالری مورد نیاز روزانه، میزان متابولیسم پایه و بسیاری جزئیات بیشتر را یاد بگیرید. هنگامی که کالری مورد نیاز روزانه خود را شناختید، می توانید برنامه تغذیه و ورزش خود را ایجاد کنید. ما به شما هشدار می دهیم که به برنامه هایی که به طور خودکار کالری مورد نیاز روزانه شما را در اینترنت به شما می گویند اعتماد نکنید. با شناخت بهتر بدن خود با یک متخصص  می توانید وزن خود را به روشی سالم، ایمن و عملی کاهش دهید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن:

البته ساخت برنامه های رژیمی برای کاهش وزن بسیار موثر است. نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد لیست های مختلف رژیم غذایی با توجه به ویژگی های هر فرد است. می خواهیم بدانید رژیم هایی که اخیرا رایج شده اند و ادعا می کنند در مدت زمان کوتاهی ۱۰ کیلو وزن کم می کنند چندان سالم نیستند. هرچه کاهش وزن بیشتر طول بکشد، دائمی تر می شود. به یاد داشته باشید، وزن از دست رفته به سرعت با همان سرعت قابل بازیابی است. فراموش نکنید که چنین رژیم های شوکی مشکلاتی برای سلامتی ایجاد می کند، به خصوص اگر فرد دارای بیماری مزمن یا هر مشکلی باشد که از متابولیسم خود اطلاعی نداشته باشد.

اگر می خواهید با رژیم گرفتن در خانه بدون مراجعه به متخصص   یعنی با احتیاط، وزن خود را کاهش دهید، به قوانین زیر توجه کنید که ارزش ویژه ای دارند.

  • حداقل ۸-۱۰ لیوان آب در روز بنوشید.
  • حتما از غذاهای شیرینی پزی مانند برنج، پاستا  دوری کنید.
  •  از شیرینی جات دوری کنید. وقتی هوس شیرینی می کنید، یک وعده میوه فصل مصرف کنید.
  • از یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات استفاده کنید. اما از مصرف گوشت غافل نشوید.
  • به جای آرد سفید، کربوهیدرات های با کیفیت مانند آرد گندم و غلات کامل مصرف کنید. و در مصرف کربوهیدرات از ۱۳۰ گرم در روز تجاوز نکنید.
  • غذاهای حاوی پروتئین و کلسیم مانند ماست، کفیر و شیر را در اوایل روز و بین وعده های غذایی ترجیح دهید.
  • مصرف الکل و قهوه را در طول فرآیند رژیم تنظیم مجدد کنید.
  •  مطمئن شوید که تمام وعده های غذایی شما در خانه طبخ و در خانه تهیه شده است.
  • از تمام غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده خودداری کنید.
  • روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی کنید.
  •  حداقل ۸ ساعت خواب با کیفیت در روز داشته باشید.

برای کاهش وزن بدون رژیم چه کنیم؟

برای کاهش وزن چند لیتر آب باید نوشید؟

نوشیدن آب نه تنها برای تضعیف، بلکه برای عملکرد سالم اندام ها بسیار مهم است. بدن انسان به طور متوسط ​​روزانه به مقدار آبی که باید مصرف کند نیاز دارد. البته اگرچه مقدار آبی که هر بدن باید بنوشد با توجه به چربی و وزنش متفاوت است، اما به طور کلی متوسط ​​آب مصرفی روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان است.

نوشیدن آب برای کاهش وزن به شما کمک می کند برای مدت طولانی سیر بمانید. هضم راحت ‌تری را فراهم می ‌کند و به خصوص ۱ لیوان آب قبل از غذا به شما کمک می‌کند کم تر غذا بخورید و راحت‌تر احساس سیری کنید. همچنین می توانید با نوشیدن آب فراوان در طول فرآیند کاهش وزن، چربی سوزی را تسریع کنید.

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.