«اطلاعیه مهم»

سیر خام

سیر خام حاوی ترکیبانی به نام«آلیون» و «آلیسین» است. این ۲-ترکیب، ترکیبات ضدویروسی بسیار قوی ای محسوب می شوند که می توانند جلوی ابتلا به بیماری های ویروسی و مسری فصلی مانند سرماخوردگی را بگیرند.

محققان بر این باورند اگر ویروس سرماخوردگی وارد بدن افرادی شد که عادت به مصرف سیر خام دارند، قبل از فعالیت از بین خواهد رفت و دیگر فرد را مبتلا به سرماخوردگی نخواهدکرد. برای دست یافتن به خواص ضدویروسی سیر، باید آن را به صورت له یا رنده شده مصرف کنید و از قورت دادن سیر به صورت درسته بپرهیزید.

 

 

خوراکی های ضدسرماخوردگی

 

پیاز خام

پیاز خام هم مانند سیر خام، حاوی آلیون و آلیسین است و حجم بالایی از ویتامین C را به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در خود جای داده است. تمام این ترکیبات کنار هم می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و میکروبی شوند. بهتر است افرادی که نمی خواهند سرما بخورند، وعده های اصلی غذایی خود را با پیاز خام همراه کنند.

 

خوراکی های ضد سرماخوردگی

 

سوپ مرغ

سوپ مرغ، جزو آن گروه از غذاهایی است که مصرف آن، هم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می شود و هم برای درمان آن. سوپ مرغی که حاوی گوشت مرغ، ادویه ها، هویج، پیاز و سیر باشد، علاوه بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن باعث افزایش رطوبت و دمانی حلق و بینی هم می شود.

از آنجایی که ویروس های سرماخوردگی همیشه دنبال مخاط سرد و خشک برای نفوذ به بدن هستند، گرم و مرطوب شدن فضای حلق و بینی می تواند ویروس های سرماخوردگی را از بدن دور کند. از طرف دیگر، مصرف سوپ مرغ در دوران سرماخوردگی هم می تواند با کاهش التهاب های داخلی، علائم و عوارض ناشی از سرماخوردگی را هم تخفیف دهد.

 

 

خوراکی های ضد سرماخوردگی

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.