دریافت رژیم چاقی

امروزه بسیاری از افراد طرفدار رژیم لاغری و کاهش وزن هستند. در میان افرادی که به متخصص تغذیه مراجعه می کنند، شاید به سختی فردی به منظور افزایش وزن و دریافت رژیم چاقی مشاهده شود. شاید در نظر بسیاری از ما، افزایش وزن کار چندان دشواری نباشد، اما برخی از افراد هستند که از لاغری بیش از حد که وابسته به برخی از مشکلات و یا بیماری های خاص است، رنج می برند.

لازم است بدانید همانطور که چاقی بیش از حد ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن فرد وارد کند، لاغری بیش از حد هم احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهد.

دریافت رژیم چاقی

عوارض لاغری بیش از حد

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عارضه های مربوط به لاغری، ضعف سیستم ایمنی فرد می باشد، که همین عارضه می تواند سبب ابتلای فرد به بیماری های عفونتی و بروز مشکلات دیگر شود. افرادی که از لاغری رنج می برند  اگر دچار بیماری خاصی شوند نسبت به افراد نرمال دیرتر و سخت تر بهبود پیدا می کنند.

چه زمانی می توان گفت فرد لاغر است!

هنگامی که وزن فرد نسبت به قد او، ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از حالت طبیعی و نرمال باشد، می توان گفت که این فرد، کم وزن تلقی می شود.

برخی از دلایلی که سبب لاغری بیش از حد می شود

لاغری بیش از حد می تواند دلایل متعددی داشته باشد، که برخی از آن دلایل عبارتند از:

  • تغذیه نامناسب
  • استرس
  • نداشتن فعالیت جسمانی
  • کمبود خواب
  • ژنتیک

لازم است توجه داشته باشید که همانطور که نباید خودسرانه رژیم لاغری بگیرید و به روش های غیر اصولی متوسل شوید، برای افزایش وزن نیز باید از یک رژیم غذایی اصولی که توسط متخصص تغذیه تهیه شده است پیروی کنید.

برخی از توصیه های مفید جهت افزایش وزن

  • خوردن ۳ وعده غذایی ( صبحانه، ناهار و شام) جزو الزمات است و شما به هیچ عنوان نباید از هیچ کدام از این وعده ها صرف نظر کنید.
  • شما نباید برای چاق شدن سریع، از مواد غذایی سرشار از شکر یا چربی بی رویه استفاده کنید. سلامتی شما در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است، برای حفظ سلامتی جسمی خود و افزایش وزن، بهتر است مواد غذایی که سرشار از ویتامین ها، کالری و مواد معدنی هستند را جایگزین غذاهای مضر کنید.
  • همانطور که گفته شد مصرف بیش از حد چربی برای بدن افراد بسیار مضر است، اما لازم است برخی از چربی های سالم را وارد رژیم غذایی سالم خود کنید. چربی هایی مانند زیتون، ماهی های چرب و آواکادو.
  • افراد که دچار لاغری بیش از حد هستند، بسیاری از بافت های عضلانی خود را از دست داده اند، جهت ایجاد دوباره بافت های عضلانی باید مواد غذایی پروتئین دار مانند سینه مرغ، تن ماهی، میوه و سبزی ها را وارد برنامه غذایی خود کنید.
  • مصرف لبنیات و مواد کلسیم دار به خصوص شیر فاقد چربی را افزایش دهید.
  • به طور منظم روزانه در یکی از وعده های غذایی خود، مواد غذایی کربوهیدرات دار مانند سیب زمینی، نان، برنج و ماکارونی را مصرف کنید.
  • ترک مصرف دخانیات، خواب کافی و نوشیدن آب زیاد، از دیگر اقدامات مفید جهت افزایش وزن می باشد.

دریافت رژیم چاقی

مراحل اصولی چاق شدن

برای چاق شدن اصولی چند مرحله وجود دارد که تمام این مراحل توسط متخصص تغذیه به شما آموزش داده می شود. این مراحل عبارتند از:

محاسبه میزان کالری دریافتی در یک روز

در اولین مرحله برای اقدام به چاق شدن لازم است که میزان کالری و انرژی که هر روز دریافت می کنید را محاسبه کنید. توجه داشته باشید که برای اندازه گیری کالری نباید برنامه غذایی روزانه شما تغییری کند. مواد غذایی را که در طول روز مصرف می کنید را به طور کامل یادداشت کنید. و سپس طبق هرم غذایی میزان کالری دریافتیتان را حساب کنید. متخصص تغذیه خوب، برای انجام این کار به شما کمک می کند و در جلسه اول شما را وزن می کند.

افزایش کالری دریافتی

بعد از اینکه متخصص تغذیه با توجه به رژیم غذایی روزانه شما، کالری و انرژی دریافتی شما را محاسبه کرد، اقدام به تهیه رژیم چاقی برای شما می کند. لازم است در روزهای اول رژیم چاقی خود، نسبت به قبل ۵۰۰ کالری بیشتر، دریافت  کنید. باید بدانید که برای زیاد شدن وزنتان باید زیاد بخورید. متخصص تغذیه، از شما می خواهد تا تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنید. بهترین حالت داشتن ۵ تا ۶ وعده غذایی به فاصله ۲ تا ۳ ساعت از هم است.

دریافت رژیم چاقی

ورزش کنید

از مراحل دیگر برای افزایش وزن و چاق شدن صحیح و اصولی انجام حرکات ورزشی و انجام ورزش هایی همچون ورزش بدنسازی ( کار با دمبل و دستگاه ) است. ورزش و تغذیه سالم در کنار آن، به شما کمک می کند تا به طور طبیعی و اصولی وزنتان را افزایش دهید.

واقع بین باشید!

همانطور که به افرادی که به دنبال رژیم لاغری هستند، توصیه می شود که واقع بین باشند و از اجرای رژیم های لاغری سریع بپرهیزند، لازم است به افرادی که در پی افزایش وزن هستند بگوییم که چاق شدن سریع به هیچ عنوان برای سلامتی شما مفید نیست. اگر رژیم چاقی که توسط متخصص تغذیه برایتان تنظیم شده است را به طور جدی دنبال کنید، در یک هفته می توانید ۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم وزن اضافه کنید. زمانی که وزن شما در یک هفته بیشتر از این مقدار افزایش یابد به این معناست که چربی بدن شما، به میزان زیادی افزایش یافته، که این موضوع برای سلامتی شما بسیار مضر است.

افزایش مجدد کالری دریافتی

ممکن است به مرحله ای برسید که با این میزان کالری در یک وزن ثابت بمانید. هر موقع که وزن شما در طی دو هفته هیچ تغییری نکند، زمان آن رسیده است که ۲۵۰ کالری دیگر به کالری دریافتی روزانه خود اضافه کنید.

شما می توانید با دریافت رژیم چاقی از یک متخصص تغذیه خوب، با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی به وزن ایده آل خود برسید.

دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، دریافت رژیم لاغری به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه خوب در غرب تهران :

دریافت رژیم لاغری

رژیم کاهش وزن

دریافت رژیم چاقی

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

6 دیدگاه در دریافت رژیم چاقی
  1. سلام من اسمم سوما ١٧ سالمە ۴٠ کیلو هستم قدم ١۶٠ خیلی لاغرم میخام چاخ بشم

  2. سلام من رژیم لاغری بعد زایمان میخواستم

    • با سلام و احترام
      برای دریافت رژیم، به دو صورنت میتوانید اقدام کنید. اگر مایل به دریافت رژیم حضوری هستید با شماره تماس کلینیک تغذیه به شماره ۰۲۱۴۴۲۴۶۹۲۰ تماس بگیرید، اگر میخواهید رژیم غیرحضوری دریافت کنید، از منوی بالای سایت، آیتم دریافت رژیم آنلاین رو انتخاب کنید و با پر کردن دقیق موارد درخواستی ظرف مدت ۷۲ ساعت رژیم براتون ارسال میشه
      با تشکر

  3. با سلام من ۴۵کیلو هستم قدم ۱۶۹هستش و بدنم خیلی ضعیفه دکترهای زیادی رفتم ولی جواب نگرفتم از قرصهای چاقی هم استفاده کردم متاسفانه


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.