«اطلاعیه مهم»

رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب

در حالی که آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در بین افراد کاهش یافته، اما هنوز هم یکی از شایع ترین عواملی که سبب مرگ زودهنگام و ناگهانی افراد می شود، بیماری های قلبی و عروقی است. برای کاهش هرچه بیشتر این آمار و حفظ سلامتی قلب، همه ما باید از راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی، آگاه شویم.

یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از این بیماری ها، خوردن مواد غذایی سالم و داشتن یک زندگی سالم است که می تواند تفاوت بزرگی را در زندگی تک تک افراد ایجاد کند.

رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب


 


مواد غذایی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشیم!

ماهی سالمون

ماهی سالمون، ماهی قزل آلا و دیگر ماهی های چرب مانند ساردین جزو سالم ترین مواد غذایی هستند. دلیل این موضوع این است که ماهی به علت داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا۳ می تواند خطر بروز بیماری هایی همچون ضربان آریتمی قلب (ضربان نامنظم) و آترواسکلروز ( ایجاد پلاک و کلسترول در شریان ها )، را به طور چشمگیری کاهش دهد. خانم دکتر کابلی، متخصص تغذیه، توصیه می کنند تا حداقل دو بار در هفته، ماهی را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر حاوی میزان زیادی از فیبر محلول است که می تواند سبب کاهش کلسترول بدن شود. این ماده غذایی مانند یک اسفنج در دستگاه گوارشی عمل می کند و شروع به پاک کردن کلسترول بدن می کند. دیگر دانه های غلات همچون نان و ماکارونی برای حفظ سلامت قلب مفید هستند.

رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب

بلوبری

نه تنها بلوبری ( زغال اخته آبی ) بلکه توت فرنگی و سایر توت ها برای سلامتی قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی مفید هستند. طبق آمار و تحقیقات انجام شده، خطر ابتلا به حملات قلبی در افرادی که به طور مرتب بلوبری و توت ها را، مصرف می کنند نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند، ۳۲ درصد کمتر است. این میوه ها به علت دارا بودن آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها ( آنتی اکسیدان )، می تواند فشار خون در رگ ها را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب

شکلات تلخ

مطالعات زیادی در رابطه با اینکه شکلات تلخ می تواند برای قلب انسان مفید باشد انجام شده است. طبق این تحقیقات گفته می شود که مصرف روزانه شکلات تلخ می تواند خطر حملات قلبی غیرطبیعی و سکته مغزی را در افرادی که در معرض خطر این مشکلات هستند را، کاهش دهد. البته لازم به ذکر است که این تحقیقات فقط در رابطه با شکلات تلخ ( که حداقل از ۶۰ الی ۷۰ درصد کاکائو تشکیل شده است ) صدق می کند. شکلات تلخ به علت داشتن فلانوئیدی به نام فنول، می تواند از بروز فشار خون، لخته شدن خون و التهاب رگ ها، پیشگیری کند.

رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.