روزانه چه مقدار آب باید بنوشیم

نوشیدن آب کافی برای سلامتی بسیار ضروری است. اما نیازهای فردی در افراد مختلف، متفاوت است. دستورالعمل های زیر به شما این اطمینان را می دهد که در طول روز، به اندازه کافی مایعات می نوشید.

روزانه چه مقدار آب باید بنوشیم

سوالی که در این بین برای تمام افراد پیش می آید این است که هر روز چه مقدار آب باید بنوشیم؟ این یک سوال آسان به نظر می آید، اما پاسخ دادن به این سوال آسان نیست.

تحقیقات و مطالعات بسیار و متفاوتی در طول سال ها برای دادن پاسخ درست به این سوال انجام شده است. به گفته متخصص تغذیه نیاز هر فرد به آب به بسیاری از عوامل مانند سلامتی، فعالیت فرد و جایی که زندگی می کند، دارد.

هیچ فرمول خاصی برای مقدار نوشیدن آب افراد وجود ندارد. اما دانستن بیشتر در مورد نیاز بدن شما به مایعات، به شما این امکان را می دهد تا میزان نیاز بدنتان به آب را تخمین بزنید.


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


فواید نوشیدن آب

حدود ۶۰ درصد از وزن بدن شما را آب تشکیل می دهد، پس بدن ما برای زنده ماندن به آب نیاز دارد.

هر سلول، بافت و ارگان بدن ما، برای زنده ماندن و درست کار کردن به آب نیاز دارد. به عنوان مثال آب:

  • دمای بدن شما را در حالت طبیعی نگه می دارد.
  • از بافت های حساس بدن محافظت می کند.
  • مواد زائد را از بدن از طریق ادرار، عرق کردن و حرکات روده، خارج می کند.

کمبود آب می تواند منجر به کم آب شدن بدن شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که ما به اندازه کافی در بدنمان آب نداریم  تا عملکردهای طبیعی را انجام دهد. حتی از دست دادن مقدار کمی از آب بدن سبب از بین رفتن انرژی بدن و باعث خستگی می شود.

بدن روزانه به چه مقدار آب نیاز دارد؟

بدن ما در طول روز آب را از طریق تنفس، تعریق، ادرار و روده از دست می دهد. برای اینکه بدن شما دچار کمبود آب نشده و به درستی عمل کند، باید آب از دست رفته بدن را با مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی آب جایگزین کنید.

بنابراین مقدار مورد نیاز بدن به آب برای افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند، چقدر است؟ به گفته متخصص تغذیه، دریافت مناسب آب در طول روز، به شرح زیر است:

  • حدود ۱۵٫۵ لیوان ( ۳٫۷ لیتر ) مایعات برای مردان
  • حدود ۱۱٫۵ لیوان ( ۲٫۷ لیتر ) مایعات در طول روز برای زنان

این مقدار از نیاز بدن به آب در پی نوشیدن آب، سایر نوشیدنی ها و مواد غذایی تامین می شود. حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آب، معمولا در پی خوردن غذا و سایر نوشیدنی ها ( به جز آب ) تامین شود.

  • ( به زودی این مطلب تکمیل خواهد شد، با ما همراه باشید. )

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.