«اطلاعیه مهم»

در این صفحه، شما شاهد توضیحاتی در خصوص رژیم لاغری و انواع روشهای رژیم لاغری هستید. سعی کردیم تا با جمع آوری انواع روشهای رژیم لاغری، دسترسی شما را به تمامی این مطالب در یکجا فراهم کنیم. البته نباید از این نکته غافل شد که همواره بهترین روش برای رژیم تحت نظر یک متخصص تغذیه بوده است برای دریافت مشاوره رایگان رژیم لاغری و همچنین رزرو نوبت جهت مشاوره با دکتر نیره کابلی میتوانید با شماره تلفن ۴۴۲۴۶۹۲۰-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین مشاوره های نمونه ای که دکتر نیره کابلی تاکنون داشته را نیز می توانید از این لینک مشاهده کنید.

از سوی دیگر کسانی هستند که تمایل به دریافت رژیم دارند اما به دلیل مشکلاتی از قبیل مسافت یا کمبود وقت نمی توانند به متخصص تغذیه مراجعه کنند. از این رو بر آن شدیم تا با فراهم آوردن بستر مناسب بتوانیم دریافت رژیم آنلاین یا دریافت رژیم غیرحضوری را نیز برای شما مهیا کنیم. میتوانید پیش از ثبت درخواست رژیم آنلاین از طریق شماره تماس ۴۴۲۴۶۹۲۰-۰۲۱ به طور رایگان از دکتر نیره کابلی مشاوره گیرید.

در ادامه توضیحاتی و روشهایی به منظور آشنایی هر چه بیشتر با رژیم لاغری موجود میدهیم و به مرور به انواع روشها اضافه میکنیم.

رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری

رژیم لاغری

نخست لازم است تا توضیحاتی را در رابطه با داشتن یک تغذیه سالم و رژیم غذایی سالم در اختیار شما قرار دهیم. قبل از هر گون رژیم لاغری بهتر است تا با شیوه صحیح غدا خوردن آشنا شویم.

رژیم لاغری اصولی

کم کم نزدیک به فصل بهار و عید نوروز هستیم. هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز تمام افراد شروع به تمیز کردن خانه و دور انداختن وسایل قدیمی می کنند تا فضای خانه را سازماندهی کنند. پس چرا عید را بهانه نکنیم و یخچال خانه را هم سازماندهی نکنیم!!!

عید می تواند یک بهانه بسیار عالی برای دور ریختن غذاهای مضر از آشپزخانه و جایگزین کردن آن با میوه ها و سبزیجات تازه باشد. بیایید با فرا رسیدن این بهار با تمیز کردن تمام خانه خود و شروع یک تغذیه سالم و رژیم غذایی لاغری روش زندگی خود را بهبود بخشیم.

رژیم لاغری | دریافت رژیم لاغری

تغذیه سالم چیست!

تغذیه سالم یک روند است که می تواند به طور ناگهانی در زندگی بسیاری از افراد وجود داشته باشد. اگر که شما این روند را در زندگی روزمره خود داشته باشید دیگر نیاز به رژیم لاغری برای کاهش وزن خود نخواهید داشت زیرا شما دیگر دچار اضافه وزن نخواهید شد. علاوه بر آن بدن شما در مقابل بسیاری از بیماری های مربوط به چاقی در امان خواهد بود. اما معنای واقعی یک تغذیه سالم و رژیم غذایی لاغری چیست! خانم دکتر کابلی متخصص تغذیه سعی بر آن داشته اند که به طور مختصر این واژه را برای شما توضیح دهند.

این اصطلاح به این معنی است که شما بهترین و سالم ترین گزینه ها را در هر گروه غذایی انتخاب کنید. مانند سبزیجات میوه ها غلات کامل و پروتئین های سالم.

به طور کلی تغذیه سالم یعنی ممانعت از غذاهای ناخواسته و اضافه تر از حد نیاز بدن و همینطور پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده است.

زمانی که شما یک رژیم غذایی سالم را که توسط یک متخصص تغذیه خوب تهیه و در اختیار شما قرار می دهد را اجرا می کنید بهترین سوخت را به بدن خود می دهید این غذاها غذاهایی هستند که شما را سالم نگه می دارند. تغذیه سالم لزوما در مورد کاهش وزن نیست بلکه می تواند بر روی سلامت عمومی شما متمرکز شود.

هدف اصلی در تغذیه سالم این است که غذاهای فرآوری شده، شیرینی ها و غذاهای سرخ شده را با میوه ها و سبزیجات بیشتری جایگزین کنید. شما قطعا با جایگزین کردن آن ها تفاوت را در بدن خود احساس خواهید کرد.

تغذیه سالم ممکن است برایتان به دلیل استفاده از مواد غذایی ارگانیک و گوشت های با کیفیت گران تر تمام شود. اما می توانید آن را یک سرمایه گذاری برای سلامت آینده خود بدانید.

در اینجا سعی داریم تا با توجه به گفته های متخصص تغذیه چند نکته برای شروع یک تغذیه سالم را به شما ارائه دهیم.

برخی از نکات شروع تغذیه سالم

  • سعی کنید میوه ها و سبزیجات را جایگزین غذاهای بسته بندی شده شور و شیرینی ( تنقلات ) کنید.
  • به جای خرید ماست های شیرین یا دسرها می توانید ماست و نعناع بخرید و میوه های تازه را به آن اضافه کرده و میل کنید.
  • سعی کنید گوشت قرمز و مرغ را از یک مزرعه و یا یک دامدار مطمئن تهیه کنید و از ارگانیک بودن آن اطمینان داشته باشید.
  • زمانی که هوس یک بستنی خوشمزه اما سرشار از قند و چربی را کرده اید می توانید یک آبمیوه طبیعی یا میکس ماست کم چرب با میوه های تازه را جایگزین آن کنید.
  • اگر طرفدار تنقلات خشک و ترد مانند چیپس هستید. می توانید چیپس سبوس دار چیپس چغندر و یا آجیل را جایگزین این تنقلات مضر کنید.

رژیم لاغری سریع

یکی از خواسته هایی که اکثر افراد به هنگام مراجعه به متخصص تغذیه دارند، لاغری و کاهش وزن سریع می باشد. به گفته دکتر کابلی متخصص تغذیه، لاغری غیراصولی و کاهش وزن سریع می تواند اثرات زیان باری بر روی سلامتی فرد داشته باشد. اما در این بین راهکارهای علمی وجود دارد که می تواند زمان کاهش وزن اصولی شما را بدون هیچ آسیب به سلامتی شما، به حداقل برساند.

راه های بسیاری برای رژیم لاغری و کاهش وزن سریع وجود دارد، با این حال، اکثر آن ها فقط شما را گرسنه و ناراضی خواهد ساخت.

اگر که شما فکر می کنید جزء آن دسته از افرادی هستید که اراده ای آهنین برای لاغری ندارید، پس این دسته از رژیم های غیر اصولی باعث خواهد شد به سرعت برنامه لاغری خود را رها کنید.

اصول لاغری سریع

برای لاغری سریع شما باید نکات زیر را برای حفظ کامل سلامتی خود و موفقیت خود، در نظر داشته باشید:

  • اشتهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
  • به سرعت اما بدون گرسنگی، وزن کم کنید.
  • اهمیت ویژه ای به سلامت متابولیک خود دهید.

برنامه سه مرحله ای برای لاغری سریع

در این قسمت می خواهیم یک برنامه سه مرحله ای را تحت نظر دکتر کابلی متخصص تغذیه، برای کاهش وزن سریع، در اختیار شما قرار دهیم:

کاهش مصرف شکر و نشاسته

یکی از مهم ترین نکات برای رژیم لاغری سریع، کاهش قندها و نشاسته ها ( کربوهیدرات ها ) است.

زمانی که میزان مصرف قند و نشاسته را به حداقل برسانید، میزان اشتهای شما به طور چشم گیری کاهش می یابد، همچنین شما میزان کالری کمتری دریافت می کنید.

در این هنگام بدن شما به جای سوزاندن کربوهیدرات دریافتی برای انرژی، شروع به تغذیه از چربی های ذخیره شده می کند.

رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری

پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

هر یک از وعده های غذایی شما باید منبعی از پروتئین، چربی . سبزیجات کم کالری باشد.

منابع پروتئین

رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری

  • گوشت: گوشت گاو، مرغ، بره و …
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا، میگو و …
  • تخم مرغ

منابع سبزیجات کم کالری

رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری

  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • کلم
  • کاهو
  • خیار و …

نگران نباشید و بشقاب رژیمی خود را با این سبزیجات کم کالری پر کنید، شما می توانید مقدار زیادی از این سبزیجات را بدون دریافت بیش از ۵۰ کالری، مصرف کنید.

رژیم غذایی که بر پایه گوشت و سبزیجات باشد، حاوی فیبر، تمام ویتامین ها و مواد معدنی است.

منابع چربی

رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آواکادو
  • کره

خوردن ۳ وعده غذایی در روز برای بدن الزامیست، اما اگر بعد از ظهر احساس گشنگی داشته باشید، می تواند ۲ میان وعده دیگر به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

از خوردن چربی نترسید، زیرا تلاش برای کم کردن همزمان کربوهیدرات و چربی، منجر به شکست شما در رژیم لاغری می شود. این عمل سبب افت شدید انرژی شما شده و باعث می شود برنامه رژیم لاغری خود را رها کنید.

در هفته ۳ بار ورزش کنید!

همواره این موضوع که برای نتیجه بهتر گرفتن از رژیم لاغری خود، بهتر است ورزش کنید توسط متخصصین تغذیه پیشنهاد می شود. بهترین گزینه این است که هفته ای ۳ تا ۴ مرتبه به باشگاه بروید و با وزنه کار کنید. زمانی که با وزنه کار می کنید و وزنه را بلند می کنید، کالری بیشتری می سوزانید، همچنین کار با وزنه از کند شدن متابولیسم بدن جلوگیری می کند.

تحقیقات انجام شده بر روی رژیم های لاغری کم کربوهیدرات نشان می دهد که شما می توانید در حالی که مقدار قابل توجهی از چربی بدنتان را از دست می دهید، ماهیچه به دست آورید. اگر کار با وزنه از علایق شما محسوب نمی شود می توانید ورزش هایی همچون پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا را انتخاب کنید.

می توانید یک بار در هفته کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید!

شما می توانید یک روز در هفته کربوهیدرات بیشتری را مصرف کنید. بسیاری از مردم روز پنج شنبه را ترجیح می دهند. اما موضوع مهم این است که کربوهیدرات سالم مانند جو، برنج، سیب زمینی، میوه و … انتخاب و مصرف کنید.

شما فقط یکبار در هفته می توانید این کار را انجام دهید، اگر بیشتر از یکبار در مصرف کربوهیدرات زیاده روی کنید، در رژیم کاهش وزن موفق نخواهید شد.

۸ نکته مهم برای کاهش وزن سریع تر

شما با رعایت این ۱۰ نکته مهم در رژیم لاغری خود می توانید روند کاهش وزن خود را سرعت بخشید.

  • یک: سعی کنید در وعده صبحانه خود پروتئین بیشتری مصرف کنید. پروتئین بالا در صبحانه باعث می شود تا اشتها کاهش یابد و در نهایت میزان کالری دریافتی بدن در طول روز کمتر می شود.
  • دو: از مصرف نوشیدنی های قنددار و آب میوه های صنعتی پرهیز کنید. یکی از عوامل اصلی چاقی می تواند همین نوشیدنی ها شیرین باشد. با اجتناب از مصرف این مواد می توانید یک قدم به لاغری نزدیک تر شوید.
  • سه: نیم ساعت قبل از خوردن غذا، آب بنوشید. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا می تواند روند کاهش وزن فرد را در طول سه ماه تا ۴۴ درصد افزایش دهد.
  • چهار: مواد غذایی مناسب و سازگار با کاهش وزن را انتخاب کنید. با انتخاب آگاهانه مواد غذایی می توانید به از دست دادن چربی بدن کمک کنید.
  • پنج: افزایش مصرف فیبر محلول. مطالعات نشان داده است که مصرف فیبرهای محلول می تواند به از دست دادن چربی ناحیه شکم کمک کند.
  • شش: نوشیدن چای و قهوه. اگر شما طرفدار چای و قهوه هستید بهتر است بدانید که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را تا ۱۱ درصد افزایش دهد. البته از مصرف بیش از حد چای و قهوه خودداری کنید. برای اطلاع از میزان مناسب مصرف چای و قهوه در طول روز، با متخصص تغذیه مشورت نمایید.
  • هفت: مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید. سعی کنید در رژیم لاغری خود بیشتر بر روی غذاهای فرآوری نشده یا غذاهای کامل تمرکز داشته باشید. این غذاها علاوه بر سالم بودن باعث می شوند مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید که در نتیجه احتمال پرخوری شما کاهش می یابد.
  • هشت: غذایتان را به آرامی میل کنید. افرادی که غذای خود را به سرعت می خورند در طول زمان به افزایش وزن بیشتری روبرو می شوند. خوردن غذا به آرامی باعث می شود که قبل از تمام کردن غذایتان و خوردن غذای بیشتر، احساس سیری کنید و هورمون های کاهش وزن را افزایش دهید.

چگونه لاغر شویم؟

رژیم لاغری با کربوهیدرات پایین، رژیم لاغری ۵:۲، سم زدایی، سوپ کلم و … شاید بارها و بارها از سمت دوستانتان، برای لاغری به شما پیشنهاد شده باشد. اما سوال اصلی اینجا است، آیا این رژیم های لاغری برا کاهش وزن موثر خواهند بود؟ بله، اغلب این رژیم ها ممکن است منجر به کاهش وزن حتی کاهش وزن سریع شود، اما هیچ کدام از این روش ها از نظر علم تغذیه اصولی نیستند.

به طور نگران کننده ای بسیاری از رژیم های مد روز، بر پایه علم نبوده و بدون هیچ تحقیقی، تنظیم می شود. این رژیم ها برخی از شیوه های نادرست غذا خوردن و ناسالم را تجویز می کند که می تواند باعث بیماری شما شود.

رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری

۵ دلیل برای جلوگیری از پیروی از رژیم های لاغری سریع و غیر علمی

بسیاری از رژیم های غذایی برای کاهش وزن، ممکن است به شما برای کاهش وزن سریع، کمک کند. اما بهتر است بدانید که اغلب این رژیم های غذایی تنها بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کند. بنابراین شما در نهایت بعد از دست کشیدن از این نوع رژیم لاغری، نه تنها به وزن قبلی خود باز خواهید گشت بلکه ممکن است نسبت به قبل بیشتر دچار اضافه وزن شوید.

در مطلب زیر ۵ دلیل وجود دارد که چرا رژیم لاغری سریع ممکن است راه خوبی برای کاهش وزن نباشد:

برخی از رژیم های لاغری شما را بیمار می کند!

به گفته متخصص تغذیه، بسیاری از رژیم های لاغری سریع، با کاهش شدید کالری که مصرف می کنید به همراه است. کاهش غیراصولی و بیش از حد کالری دریافتی، سبب افت شدید انرژی و در نتیجه باعث خستگی شما می شود. بی شک این نوع از رژیم لاغری در بلند مدت باعث بیماری و ضعف سیستم ایمنی بدن شما خواهد شد.

مستثنی کردن غذاها کاری بسیار خطرناک است!

برخی از رژیم های لاغری توصیه می کند تا فرد مصرف غذاهای ویژه ای مانند گوشت، ماهی، محصولات لبنی و … به طور کامل قطع و یا کاهش دهد. قطع کردن برخی از گروه های غذایی به طور کامل می تواند از دریافت مواد مغذی مهم و ویتامین ها که بدن شما برای عملکرد درست به آن ها نیاز دارد، جلوگیری کند.

در یک رژیم لاغری اصولی، بدن شما باید به طور روزانه و مرتب انواع گروه ویتامین ها و مواد مغذی را دریافت کند. شما می توانید بدون قطع کردن مصرف برخی از مواد غذایی، وزن خود را کم کنید.

رژیم لاغری برای کاهش ۱۰ کیلوگرم وزن در یک ماه

برای داشتن یک رژیم لاغری مناسب و نهایتاً رسیدن به کاهش وزن بدون احساس گرسنگی به شما یک رژیم غذایی ارائه میدهیم که با رعایت آن رژیم غذایی که سرشار از مواد مغذی است و همچنین انجام تمرینات چربی سوز، در نهایت بتوانید به وزن ایده ال خود برسید.
با رعایت این رژیم لاغری و انجام ۱۵ دقیقه تمرین در صبح و ۳۰ دقیقه تمرین در کل روز، به نتیجه مطلوب که لاغری است، خواهید رسید. البته برای کاهش وزن داشتن انگیزه کافی و ترک عادات غذایی نامناسب قبلی امری مهم است.

رژیم غذایی ( روز ١-روز٣٠)

ناشتایی صبح

همیشه بهتر است که روز خود را با ۲ لیوان آب گرم برای جلوگیری از یبوست، از بین بردن سموم، تحریک جریان خون، شل شدن  عضلات و کنترل چربی بدن، شروع کنید.
نوشیدنی های سم زدا مخصوص صبح (۷:۰۰ صبح تا ۷:۳۰ صبح)

نوشیدنی های سم زدا (دتوکس) کمک می کنند تا سموم ذخیره شده در بدن و آب و سدیم  اضافی  از بدن دفع شوند. این کار سوخت و ساز بدن و  سوزاندن کالری را سرعت می بخشد. شما می توانید بسته به نیاز بدنتان یکی از سم زدا های (دتوکس) زیر را انتخاب کرده و به طور منظم به مدت یک ماه از آن استفاده کنید.

دتوکس لیمو:  یک لیوان آب گرم + ۱/۲ عدد لیموی تازه و یک قاشق چایخوری عسل (اختیاری) برای سم زدایی کبد و کاهش وزن

دتوکس زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری زنجبیل تازه ی رنده شده + ۲ قاشق غذاخوری نعناع تازه ی خرد شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و هر روز از آن استفاده کنید.

دتوکس زیره  : زیره سبز همراه با لیمو و عسل یک نوشیدنی قدرتمند چربی سوز و سم زدا هستند. یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را به یک لیوان آب اضافه  و از صافی رد کرده و یک قاشق غذا خوری عسل و یک چهارم لیمو ی تازه فشرده شده به آن اضافه کنید. این دتوکس برای بهبود هضم و حذف چربی اضافی فوق العاده است.

دتوکس سرکه سیب: این سم زدا  یک ترکیب  بسیار موثر برای سم زدایی بدن و کاهش وزن ۱۰ کیلوگرم است. یک قاشق غذا خوری سرکه سیب + ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل چیلی قرمز را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز صبح استفاده کنید.

دتوکس خیار: یک نوشیدنی بسیار سودمند برای کسانی که مشکلات بالا بودن اسید دارند. خیار خرد شده + تعدادی برگ نعناع + مقدار کمی زنجبیل

دتوکس - رژیم لاغری

صبحانه (٨-٩:٣٠ صبح)

تمامی  صبحانه های زیر کم تر از۲۵۰ کالری دارند. شما می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید.
جو دوسر: جوی دو سر کم کالری و دارای فیبر  زیاد است. این ترکیب به شما کمک می کند تا سریعاً کاهش وزن خود را تجربه می کنید. ۱/۲ فنجان جوی دو سر + ۱/۲ فنجان شیر داغ کم چرب +١ قاشق چایخوری عسل + یکی از میوه های سیب/ توت فرنگی /انگورسیاه /گیلاس به صورت خرد شده

تخم مرغ با چای سبز: تخم مرغ یک غذای کم کالری و حاوی پروتئین است  که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز است. این ترکیب باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما و کاهش وزن سریع می شود. با ۲ عدد تخم مرغ به همراه پیاز، گوجه فرنگی و چیلی خرد شده یک املت درست کرده و با یک فنجان چای سبز بدون شیرینی از آن لذت ببرید.
اسموتی سیب و بادام: ۲ عدد سیب متوسط خرد شده را با یک فنجان شیر میکس کرده، یک قاشق غذاخوری عسل برای شیرین کردن آن و ۱/۲ قاشق چای خوری دارچین به این ترکیب اضافه کنید  و همراه با ۹-۱۰ عدد بادام از خوردن آن لذت ببرید.

کرن فلکس (موسلی) شرکت Kellogg’s: اگر سرتان شلوغ است و وقت کافی برای درست کردن صبحانه ندارید، میتوانید یک کاسه کرن فلکس Kellogg را با ۱/۲ فنجان شیر مخلوط و با  برخی از میوه های خشک خرد شده تزیین کنید. این ترکیب دارای ۲۰۰ کالری است.

سوپ سبزیجات و نان جو: سوپ سبزیجات خانگی یک راه ایده آل برای کاهش وزن و دریافت ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن است. شما می توانید یک فنجان سوپ سبزیجات و یک تکه نان جو متوسط بخورید. این صبحانه کم تر از ٢٠٠ کالری است.

رژِیم لاغری

میان وعده (١٠:٣٠-١١:٣٠ صبح)

با خوردن میان وعده در صبح تا زمان ناهار احساس گرسنگی نخواهید کرد. تمام میان وعده های زیر کم تر ١٠٠ کالری دارند. شما می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

چای سبز با بیسکویت ساده : چای سبز به مقدار زیادی باعث کاهش وزن می شود. یک فنجان چای سبز تلخ با ۲ عدد بیسکویت ساده حاوی ۵۰ کالری می باشند.

میوه ها : میوه ها دارای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی بالا هستند که ایمنی شما را بهبود بخشیده و گرسنگی شما را از بین می برند. شما می توانید از هر یک از این میوه ها استفاده کنید : ١ موز کوچک(۹۰ کالری)، ١ سیب متوسط (۸۰ کالری)،هندوانه ١فنجان (۴۶ کالری)، ۱ پرتقال کوچک (۴۵ کالری)، ۱/۲ فنجان انگور سبز (۵۵ کالری).

شکلات داغ : خوردن یک فنجان کوچک  شکلات داغ می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در این نوشیدنی  اضطراب واشتها را کاهش می دهند.

‎وقت ناهار (١٢:٣٠-٢:٣٠ ظهر)

‎ وعده های غذایی زیر کم تر از٣٠٠ کالری دارند:

سوپ سبزیجات : سوپ یک غذای خوشمزه و مغذی است که سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر بوده و احساس سیری کامل را شما می دهد. یک کاسه ی بزرگ سوپ سبزیجات خانگی دارای ۱۴۰ کالری می باشد. همچنین می توانید در کنار آن از ٢عدد نان تست جو استفاده کنید.

ماهی قزل آلای سالمون گریل شده با برنج : یک غذای بسیار لذیذ که با کالری کم شما را بطور کامل سیر می کند. یک فیله ماهی سالمون کبابی  دارای ۱۲۴ کالری است. شما می توانید در کنار آن  ۱/۲ فنجان برنج پخته شده نیز استفاده کنید.

ساندویچ تخم مرغ :  ۲ تکه نان ساندویچی چند غله + ۲ عدد سفید تخم مرغ + ۳ تکه پیاز + ۲ تکه گوجه فرنگی +چند برگ کاهوی تازه

برنج قهوه ای، حبوبات و سالاد : برنج قهوه مزایای  زیادی  نسبت به برنج سفید دارد.این غذا سرشار  از فیبر و آنتی اکسیدان ها است که به کاهش وزن کمک می کنند. شما می توانید ۱/۲ فنجان برنج قهوه ای، ۱/۲ فنجان پوره ی حبوبات و یک  کاسه کوچک سالاد سبز را برای ناهار استفاده کنید.

ناهار - رژیم لاغری

میان وعده عصرانه (۵-۶:٣٠ غروب)

در اینجا از ۶ عصرانه ی خوش مزه و در عین حال سالم صحبت می کنیم که هریک کم تر از ١٠٠ کالری دارند.

چای لیمو و نان برشته ی گندم: این نوع نان   از بیسکویت ها سالم تر هستند. دو عدد از نان گندم برشته شده حاوی حدود ۸۵ کالری و یک فنجان چای لیمو ی تلخ تنها ۵ کالری دارد.

تخم مرغ آب پز و چای سبز: مصرف غذاهای حاوی پروتئین در عصر می تواند به کاهش وزن کمک کند. تخم مرغ آبپز همراه  با یک فنجان چای سبز تلخ  ٨۵ کالری دارد.

آجیل: منبع عالی انرژی و مواد مغذی است. مغز ها مانند بادام، پسته و گردو بهترین گزینه برای کاهش وزن است. شما می توانید ۱۲ عدد بادام (۸۵ کالری) یا ٧ نصف گردو (۹۵ کالری) یا ۲۰ عدد پسته (۸۰ کالری) را  برای کنترل گرسنگی در عصر بخورید.

آب پرتقال: آب پرتقال، سرشار از ویتامین C است و یک لیوان از آن حاوی ۹۰ کالری است.
ساندویچ  با نان جو(قهوه ای): ساندویچ نان قهوه ای  با پیاز ، فلفل، گوجه فرنگی، کاهو، ذرت و اسفناج حاوی حدود ۹۰ کالری است.

شام (٨-٩:٣٠ شب)

شام باید سبک و کمتر از ۲۵۰ کالری باشد.

لقمه ی سبزیجات خانگی: یک لقمه برای گیاه خواران که با استفاده از نان تمام غله تهیه می شود دارای یک فرمول خوشمزه، سالم و کم کالری است. برای چاشنی از کلم، حبوبات، گوجه فرنگی، پیاز، لوبیا و گوجه فرنگی استفاده کنید.

سوپ نودل و مرغ: یک کاسه سوپ نودل و مرغ  داغ  حاوی حدود ۱۵۰ کالری می باشد.

نوشیدن چربی سوز قبل از خواب: نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از خواب می تواند به ما کمک کند تا بهتر بخوابیم و  همزمان کاهش وزن داشته باشیم. سموم در حالی که خواب هستید خارج شده، عضلات شل شده، بدن آبرسانی شده، هضم غذا بهتر شده و چربی بدن می سوزد.
حتماً روزانه حداقل ۹ تا ۱۰ لیوان آب برای کاهش وزن بنوشید.

ورزش برای کاهش وزن ١٠ کیلوگرمی: این نکته مهم است که روزانه ١۵ دقیقه ورزش کنید  تا بتوانید کاهش وزن داشته باشید.برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید صبح ها بعد از خوردن نوشیدنی سم زدا ورزش کنید.

  • ١- پیاده روی تند: ورزشی مفید برای قلب و ذهن است و با بهبود گردش خون و کاهش کلسترول خون به کاهش وزن کمک می کند.
  • ٢-  اسکوات : از بهترین تمرین های کاهش وزن در زمان کم است.
  • ٣- یوگا :یوگا یک ورزش مناسب برای کاهش وزن است. تمرین تنفس باعث کاهش استرس،شل شدن بدن ، کاهش کلسترول و کاهش وزن بدن به صورت طبیعی می شود.

رژیم لاغری ۱ روزه

این رژیم لاغری باید بمدت ۱۳ روز گرفته شود نه بیشتر نه کمتر! بنابراین توجه داشته باشید اگر در طول این رژیم غذایی شراب یا آبجو بنوشید ،شکلات یا آدامس بخورید و یا حتی کمی ناخونک بزنید و از غذاهای دیگری بجز غذاهای رژیم مصرف کنید و یا در اندازه های بیشتری مصرف کنید،نتیجه دلخواه به هیچ وجه بدست نخواهد آمد،لذا هر زمان که در این رژیم لاغری تقلب کردید دیگر ادامه ندهید و پس از گذشت ۶ ماه مجدد رژیم ۱۳ روزه را از نو بگیرید. با توجه به حساس بودن این رژیم غذایی توصیه میشود با پشتکار و انگیزه بالا ۱۳ روز را با جدیت تمام برنامه غذایی را دنبال نمایید و از تقلب کردن بپرهیزید.

رژیم لاغری 13 روزه


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


آیا رژیم لاغری ۱۳ روزه موثر است ؟

آیا این رژیم لاغری تنها برای مدت ۱۳ روز است و ممکن است وزن از دست داده برگردد و یا حتی بیشتر از قبل وزن اضافه کنیم ؟ تجربه نشان داده است ایینگونه رژیم های سریع لاغری تنها زمانی مفید است که شما مجبور باشید به علت موضوع و رویداد خاصی مانند مسابقه ،عروسی ،جشن و … میزان مشخصی (۵-۱۰ کیلوگرم) از وزن خود را کم کنید ، خاطر نشان میگردد باید فاصله بین تکرار رژیم ۱۳ روزه حداقل ۲ سال باشد، پر واضح است درصد بازگشت پذیری وزن در این قبیل رژیم های لاغری بسیار بالاست و حتی  بسیاری از افراد از قبلشان هم چاقتر میشوند، ا این رو توصیه میشود جهت اینکه یک بار برای همیشه لاغر شوید و لاغر بمانید از رژیم های اصولی و از متخصص رژیم سایت کمک بگیرید تا هم وزن کم کنید و هم برای همیشه وزن ثابت و پایداری داشته باشید که این تنها از تغییر لایف استایل و سبک زندگی مقدور است.

یکی از مهمترین عوارض رژیم ۱۳ روزه برگشت پذیری وزن از دست داده میباشد، همچنین از آنجائیکه این رژیم لاغری بسیار سخت و شکنجه وار است و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول ۱۳ روز قطع میشود لذا پس از پایان رژیم احساس خستگی و بی حوصلی در فرد ظاهر میگردد،بنابراین نتایج ما به هیچ عنوان این رژیم کاهش وزن را پیشنهاد نمیکنیم و تصمیم را به خود شما میسپاریم.

در زیر نمونه استانداردی از رژیم ۱۳ روزه،  برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است :

روز اول رژیم ۱۳ روزه

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز+۲۰۰ گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون

روز دوم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : ۲۰۰ گرم ژامبون + یک پیاله ماست

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + یک عدد میوه دلخواه

روز سوم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز+یک ورق ژامبون+۲۰۰ گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : یک لیوان بزرگ کرفس پخته شده +یک عدد گوجه +یک عدد میوه دلخواه

روز چهارم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ لیوان آب پرتقال یا آب سیب طبیعی تازه + یک لیوان ماست

شام : ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ هویج بزرگ، ۲۰۰ گرم پنیر پرچرب (کیبی)

روز پنجم

صبحانه : یک هویج بزرگ بهمراه آب لیمو

نهار : ۲۰۰ گرم ماهی قزل آلا کبابی یا سرخ شده با یک قاشق کره حیوانی (لیمو به دلخواه)

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز ششم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز + هویج

شام : ۲۵۰ گرم سینه مرغ کبابی و یا آبپز+سالاد اسفناج با لیمو و روغن زیتون

روز هفتم

صبحانه : یک فنجان قهوه بدون شکر

نهار : هیچی بجز آب

شام : گوشت بره گریل شده + یک عدد سیب بزرگ

روز هشتم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز +۲۰۰ گرم اسفناج+یک عدد گوجه فرنگی

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز نهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : یک ورق ژامبون+یک پیاله ماست

شام :یک عدد میوه دلخواه و بعد از آن  ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون

روز دهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز+یک ورق ژامبون+۲۰۰ گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : یک لیوان بزرگ کرفس پخته شده +یک عدد گوجه +یک عدد میوه دلخواه

روز یازدهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۱ لیوان آب پرتقال یا آب سیب طبیعی تازه + یک لیوان ماست

شام : ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ هویج بزرگ، یک قطعه  پنیر کیبی

روز دوازدهم

صبحانه : یک هویج بزرگ بهمراه آب لیمو

نهار : ۱۰۰ گرم ماهی سالمون کبابی یا سرخ شده با یک قاشق کره حیوانی (لیمو به دلخواه)

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد اسفناج با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز سیزدهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز + یک عدد هویج بهمراه لیمو

شام : ۲۵۰ گرم سینه مرغ کبابی و یا آبپز+سالاد اسفناج با لیمو و روغن زیتون

رژیم لاغری یک هفته ای

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای در حال حاضر یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیاست. گفته می‌شود که این رژیم به شما کمک می‌کند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته! رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران‌قیمتی تهیه کنید. اما آیا این رژیم واقعا فایده‌ای دارد؟ و آیا چیزی هست که بتوانید امتحانش کنید؟

دریافت رژیم لاغری

روز اول: این برنامه برای روز اول است و حدود ۱۴۰۰ کالری دارد

صبحانه:

  • یک برش نان تست با ۲ قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌زمینی
  • نصف یک گریپ فروت
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک برش نان تست
  • نصف یک تنِ ماهی
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • ۸۵ گرم گوشت همراه با یک فنجان لوبیا سبز
  • یک سیب کوچک
  • و یک فنجان بستنی وانیلی.

روز دوم: این برنامه برای روز دوم است و حدود ۱۲۰۰ کالری دارد

صبحانه:

  • یک برش نان تست
  • یک تخم‌مرغ آب‌پز
  • نصف موز
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک تخم‌مرغ آب‌پز
  • یک فنجان پنیر کاتیج
  • ۵ عدد بیسکویت ترد
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • دو عدد هات‌داگ بدون نان
  • نصف فنجان هویج و نصف فنجان بروکلی
  • نصف موز
  • و نصف فنجان بستنی وانیلی.

روز سوم: این برنامه برای روز سوم است و حدود ۱۱۰۰ کالری دارد

صبحانه:

  • یک تکه‌‌ی ۳۰ گرمی پنیر چدار
  • ۵ عدد بیسکویت ترد
  • یک سیب کوچک
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

ناهار:

  • یک برش نان تست،
  • یک تخم‌مرغ (شیوه‌‌ی پخت، آزاد)،
  • و یک فنجان قهوه یا چای (انتخابی).

شام:

  • یک تنِ ماهی،
  • نصف موز،
  • و یک فنجان بستنی وانیلی.

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

این مطلب در حال تکمیل می باشد. برای پیگیری می توانید در روزهای آتی به همین صفحه مراجعه کنید.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

 

 

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

8 دیدگاه در رژیم لاغری، دریافت رژیم لاغری
  1. سلام ، مطلب واقعا مفیدی بود مرسی که مطالب مفید میزارید برامون ،، من این مطلب با اجازتون برای ۲ تا از دوستام ادرس سایتتونو تلگرام کردم براشون

  2. با سلام و خسته نباشید ببخش این رژیم غذایی یک هفته رو چرا فقط ۳ روز رو در سایت گذاشتین ؟؟ میشه لطفا روز های بعدی رو هم بزارید اخه من میخوام طبق این برنامه عمل کنم

  3. هزینه مطب چقدر میباشد؟

  4. با سلام لطفا رزیم ماه مبارک رمضان را قرار دهید . با تشکر

  5. هزینه ی ویزیت مطب چقدره


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.