«اطلاعیه مهم»

رژیم غذایی کبد چرب

دکتر کابلی متخصص تغذیه: در این مقاله می خواهیم بدانیم چه مواد غذایی برای افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند، مفید و یا مضر است!

بدن انسان در بسیاری از مناطق، چربی را به عنوان انرژی برای فعالیت های خود، ذخیره می کند. کبد یکی از همین مناطق است که تا حدودی از چربی تشکیل شده است. اما اگر مقدار چربی در کبد بیشتر از حد نرمال شود، ممکن است فرد دچار نشانه هایی از بیماری کبد چرب شود.

رژیم غذایی کبد چرب


⇐ دکتر نیره اسماعیل کابلی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تغذیه ایران، عضو انجمن غذا و تغذیه، حامی سلامت، به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تهران، با دانش و تخصص خود آماده خدمت رسانی و ارائه انواع رژیم های درمانی و غذایی، رژیم لاغری، رژیم چاقی،به صورت حضوری و دریافت رژیم آنلاین، رژیم لاغری آنلاین، برای شما عزیزان می باشد.


انواع بیماری کبد چرب

دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد:

  • بیماری کبد چرب الکلی
  • بیماری کبد چرب غیرالکلی

همچنین ممکن است برخی از زنان باردار، به دلیل بارداری دچار بیماری کبد چرب شوند.

عوارض کبد چرب

بیماری کبد چرب به کبد آسیب جدی می رساند و به از بین بردن سموم و تولید صفرا برای سیستم گوارش توسط کبد، جلوگیری می کند. همچنین کبد چرب، فرد را در معرض خطر بسیاری از مشکلات و بیماری های مربوط به سایر بدن قرار می دهد.

درمان اولیه برای بیماری کبد چرب مربوط به تغییر رژیم غذایی و ورزش است. لازم است هنگامی که شما نشانه هایی از کبد چرب داشتید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. متخصص تغذیه با تنظیم یک تغذیه سالم به شما در درمان کبد چرب کمک می کند.

مواد غذایی مفید برای کبد چرب

رژیم غذایی کبد چرب شامل انواع مختلفی از غذاها است. کاهش چربی و خوردن فیبر زیاد و غذاهای ارگانیک، نقطه شروع خوبی برای درمان کبد چرب است. خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده، فیبر و پروتئین می تواند به بدن فرد کمک کند تا انرژی کامل روزانه خود را بدون آسیب به اندام های داخلی تامین کند.

دسته دیگر مواد غذایی هستند که التهاب در بدن را کاهش می دهند. برخی از افراد به دنبال برنامه رژیمی خاصی همچون رژیم گیاه خواری یا رژیم مدیترانه ای می روند، متخصص تغذیه می تواند به فرد کمک کند تا یک برنامه غذایی مناسب طبق سلیقه و وضعیت سلامتی خود داشته باشد.

مواد غذایی خاصی وجود دارد که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب مفید باشد. از جمله:

سیر

سیر یکی از مفیدترین و مهم ترین مواد غذایی برای افراد مبتلا به کبد چرب محسوب می شود. تحقیقات پیشرفته پزشکی نشان می دهد که مکمل های پودر سیر به کاهش وزن و چربی بدن، در افراد مبتلا به کبد چرب کمک می کند.

اسیدهای چرب امگا ۳

بررسی های انجام شده نشان می دهد که اسید های چرب امگا ۳ در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب، می تواند به کاهش چربی های کبدی و میزان کلسترول کمک کند. امگا ۳ در غذاهایی همچون ماهی قزل آلا، ساردین، گردو و تخم کتان وجود دارد.

رژیم آنلاین دکتر کابلی

جهت دریافت رژیم آنلاین کلیک کنید

برخی از خدمات دکتر نیره اسماعیل کابلی دکتر تغذیه خوب در غرب تهران :

رژیم لاغری

رژیم چاقی

دریافت رژیم لاغری

دریافت رژیم چاقی

رژیم لاغری آنلاین

دریافت رژیم آنلاین

دستگاه لاغری موضعی

لاغری بعد از زایمان

تغذیه سالم

درباره دکتر نیره اسماعیل کابلی

دکتر نیره اسماعیل کابلی متخصص تغذیه و رژیم درمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای داشتن اندامی خوب و مناسب می باشد. مدرس دانشگاه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و . . .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.